Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jukseturbo på luftinntaket


Launch

Anbefalte innlegg

Så en reklame en plass (Tror det var på TV) om en vifte lignende sak som skulle monteres på luftinntaket eller noe for å få "turbo effekt". Den skulle gi litt ekstra effekt og lavere bensinforbruk. Gikk vist ann å montere på stortsett alle biler. Noen som vet hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mini turbo m/ elektrisk turbin.

Gir effektøkning fra 8 til 15hk!

10% mindre forbruk.

Leverer ca 5000 liter/minuttet.

Monteres etter luftfilteret.

 

5000 liter i minuttet er det samme som 300m3/t, noe jeg tror flere PC brukere på forumet har i gjennomstrømning i kabinettet sitt om ikke mere inkludert meg.

 

"men det er svaaada"

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

HA HA HA HA HA HA HA :!: Ler så jeg får vondt i magen.... Var det ikke et firma som solgte en slags magnet man skulle sette rundt bensinslangen og en gang for noen år siden? Den skulle gi 10 % mer hester og senke forbruket 10 % HO HO HO HO :p

 

Som de sier oppover her, så lenge ting er billige nok er det alltid folk som skal se om det virker :)

Lenke til kommentar

Kompressor er jo skikkelig greie da, gir jo flere bar trykkmen da må man justere alt mulig rart for å få det til å fungere skikkelig på alle turtall osv.

 

Hva er fordelen med kulde foresten? Skulle tro litt varme var bedre for da fordamper bensinen til enda mindre partikler :hmm:

 

 

walter_melon :lol::thumbs:

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Får bytte styresentral hvis jeg flytter til varmere strøk da :) Tror jeg blir noen år til her i Norge hehe, flytter jeg så kjøper jeg nok heller ny bil i samme land.

 

Tror jeg må lure en av kameratene mine til å kjøpe en sånn "Turbo/kompressor" vil bare se det irl

Lenke til kommentar

Kald luft trekker seg sammen og blir mindre, noe som vil si at det kommer mer luft inn i kammeret, når dette blir oppvarmet utvider det seg, og totale trykket blir høyere enn hvis man tilfører motoren samme kvanta varm luft som ikke vil utvide seg like mye siden luftmolekylene allerede er mer adskilt.

 

Resultatet er at man får en marinal økning i effekt siden man får mer masse som forskyver stempelet i motoren.

Lenke til kommentar
Kald luft trekker seg sammen og blir mindre, noe som vil si at det kommer mer luft inn i kammeret, når dette blir oppvarmet utvider det seg, og totale trykket blir høyere enn hvis man tilfører motoren samme kvanta varm luft som ikke vil utvide seg like mye siden luftmolekylene allerede er mer adskilt.

 

Resultatet er at man får en marinal økning i effekt siden man får mer masse som forskyver stempelet i motoren.

Kaldere luft inneholder flere oksygenmolekyler også, så man øker forbrenningen og. Samme effekt hvis det regner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...