Gå til innhold

Amentio - kansellere min ordre pga teknisk feil ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpslovens §23 kommer definitivt ikke til å spille noen rolle her. Denne omtaler heving... (http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html#23)

 

Den som kan komme inn er kjøpslovens §23 som jeg linker til i et inlegg over.

 

Til å være diskutert såpass mye som dette temaet er så synes jeg det er veldig rart at ingen har funnet frem til en rettskraftig dom på temaet?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Beklager, forbrukerkjøpsloven 21 skulle det selvfølgelig være. Ble bare litt forvirra over at du linka til §23 i lov om kjøp/kjøpsloven, som ikke gjelder for forbrukerkjøp :).

 

EDIT: Forbrukerkjøpsloven §21 er så og si lik kjøpsloven § 23.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Dette temaet ble tatt opp ganske grundig i denne tråden. Håper du kan finne svar her.

 

Håvard

Det man kunne trekke ut av den tråden er vel det at man som kunde plikter å være opplyst nok til å skjønne at disse prisene var feil, og at leverandøren av den grunn kan påberope seg fritak fra avtalen.

 

Synes tråden med Dell skjermen egentlig var kliss lik bortsett fra at trådstarter i dette tilfellet ikke har fått ordrebekreftelse på papir?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Og der kom det mail fra Amentio også... :)

 

Hei!

 

 

 

Vi har dessverre feilpriset varenr. 60001113, den rette prisen er 9241,- eks mva og frakt.

 

 

 

Vi beklager de problemene dette eventuelt har medført for deg. Ordren vil bli kansellert og pengene vil bli tilbakeført til din konto.

 

 

 

Ønsker du fortsatt å kjøpe skjermen kan du legge en ny ordre på www.amentio.no

 

 

 

 

 

MVH

 

Support avd.

 

Amentio AS

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hei alle hobbyjurister! Her er det avtl. § 32 som er riktig henvisning. Kan ikke på stående fot komme med henvisning til noen dommer, men siden den primære rettskilden her er så klar blir det litt smør på flesk.

 

Man kan sikkert finne noen eldre dommer eller avgjørelser i forbrukertvistutvalget eller markedsrådet hvis man har tilgang til betalingstjenesten hos Lovdata. Uansett blir dette bare interessant ammunisjon i saker der prisen ikke er latterlig lav som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

sendte en mail til amentio at jeg burde iallefall få den første orderen igjennom på 6470.-

 

ble ringt opp på telefon og de sa det var utelukket å selge under innkjøpspris

 

jeg spurte om de kunne iallefall gi en kompansasjon

 

tilbød meg skjermen til "innkjøpspris" 8900,. + mva= 11125,-

 

normal pris idag er 11552 (9241.60 eks mva) vs 11125 (8900,- eks mva) ("innkjøpspris")

 

tviler på at noen kan leve på så små marginer som kr. 341.60 på en så dyr skjerm

 

ikke imponert over Amentio

 

:mad:

Lenke til kommentar

Herregud for ein sutregjeng. Ein liten teknisk svikt som gjer at prisen blir halvert og 10 ganger så liten og de forventer å få varen til den prisen? Den er merkbart feilprisa, det står på sidene til Amentio at dei tar forbehald for feilprising.

 

Sett deg i deiras sko, ville du ha kasta 6000 ut vindauga på grunn av ein liten feilpris?

Lenke til kommentar

Jeg tror at mange her på forumet ikke skjønner hvor små marginer det er på å drive butikk idag, være seg databutikk, matbutikk osv.

Å drive butikk idag er ikke synonymt med å være rik, slik var det kanskje for 30-40 år siden, men den harde konkuransen idag gjør at marginene er ganske små. Så såfremt du ikke heter reitan eller hagen til etternavn tror jeg nok at de fleste smarte butikkeiere ikke gir deg en skjerm og tar tapet bare fordi du bestillte mens de oppgraderte prisene på siden sin.

Hvis folk her inne hadde skjønt at å snyte butikker med f.eks utstrakt bruk av returrett, reklamasjon osv. gjør at vi andre kunder må dekke inn tapet, ergo varene blir dyrere.

Er det det dere vil?

Lenke til kommentar
Tro meg, de lever på så små marginer! Og dette er ikke noe jeg bare sier, jeg vet faktisk hva de betaler!

Må nok bare føye meg inn i rekken og nikke til denne. Jeg synes ikke du har noe å klage på ovenfor butikken, trådstarter. :)

 

Hvis du vil ha billig 20,1", så kan du jo kikke på linken jeg postet?

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
sendte en mail til amentio at jeg burde iallefall få den første orderen igjennom på 6470.-

 

ble ringt opp på telefon og de sa det var utelukket å selge under innkjøpspris

 

jeg spurte om de kunne iallefall gi en kompansasjon

 

tilbød meg skjermen til "innkjøpspris" 8900,. + mva= 11125,-

 

normal pris idag er 11552 (9241.60 eks mva) vs 11125 (8900,- eks mva) ("innkjøpspris")

 

tviler på at noen kan leve på så små marginer som kr. 341.60 på en så dyr skjerm

 

ikke imponert over Amentio

 

:mad:

hehe, 341,- for en slik skjerm er faktisk helt normalt om man driver nettbutikk.

 

Kalkylene er gjerne under 1.30...så du tar nok feil når du nekter å tro på det :)

Lenke til kommentar
Da passer det at NetShop forbarmer seg over deg, da? ;)

 

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d3015&plid=3015

 

-KJ

Har litt 'slitne' øyne over mye sitting foran datamaskinen

 

set at 2180UX har pixel pitch på 0.270 og at 2080UX+ har på 0.255

 

mener å ha lest en test hvor de sier at det er lettere for øynene med en større pixel pitch

 

takk for linken btw :yes:

 

hva mener dere om pixel pitch og lettere for øynene ?

 

PS. Jeg skjønner nå at marginene kan være så små. Takk.

Endret av blues434
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...