Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne andre sin IP ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på en ting, og kommet frem til at det kan vere lurt å spør her.

Jeg er intressert i å vite hvordan jeg kan finne andre sin IP f.eks over MSN.

Jeg har nok ikke bruk for det såvidt jeg vet, men når jeg begynner å lure på noe får jeg ikke fred før jeg vet det liksom..

Noen som har ett hint eller to ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikkje sjekket så mye opp i det. Men "netstat /" i dos vindu gjør att man får en liste over sider man er på, og slik (på AIM fungerer det med Netstat /) (eller noe sånn)

Om man skal ha netstat / til å funke på msn så må man sende en fil til den personen man vil ha ipen til. meeeeen det funker ikke lengre for msn har egne servere der filer blir lastet opp, og mottaker laster ned. (blei for mye for meg dette)

Skrevet

takk for et litt forvirrende svar. Jeg er redd jeg ikke gkjønnte alt det der, men netsat/ er jo greit, men jeg får ikkeIPen der..? jeg får det i alle fall ikke til

Skrevet

"Lytt" til MSN porten, så ser du alle ip'er, så er det bare å sjekke hvilken som er aktiv når du chatter med noen..! :p Eventuelt se hvor pakkene går når du snakker med noen, mange måter å finne ut ip'n på. ipmonitor osv.

Skrevet

En enkel ting å gjøre er å laste ned netlimiter.

Derifra kan du se hvilke ip'er som er koblet opp mot hvert program.

Hint: send en fil til den personen du vil finne ip'en til, så ser du den letterere dersom du er koblet opp mot flere.

Et annet alternativ er å sprørre vedkommende om han/hun kan gå inn på www.whatismyip.com

Håvard

Skrevet

IPen som viser er til MSN-serverne, ikke den du snakker med. Letteste er å nok få personen til å sjekke det selv (www.whatismyip.com eller lignende) og si det til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...