Gå til innhold

Total War: "Rome: Barbarian Invasion"-tråden!

Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?  

77 stemmer

1. 1. Skal dere gå til annskaffelse av Rome: Barbarian Invasion?

• Ja
      44
    • Nei
      13
    • Vet ikke
      20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jah, da var spillet forhåndsbestillt.

Håper veldig at det kommer på fredag :love:

Hvor bestilte du det fra? Jeg bestilte det fra Play.com. Knappe 180kr for det. Det vil jeg si er et røverkjøp! :)

Skrevet

wohoo! Fikk i dag mailen:

Hei Ivar!

Rome: Total War - Barbarian Invasion [PC] ble i dag sendt deg i posten!

Ha en fin dag!:)

mvh

BestShop

Hehe. Da blir det RTW spilling på meg i helga :D

Skrevet

Hoho, jaggu lå spellet i postkassa idag :D . På tide at gamesmix gjorde no riktig.

Har ikke spelt Rome på ein god stund no, skal bli morro å slakte noen barbarer igjen :devil: .

Skrevet (endret)

First impression: Var veldig moro å se nye grafikk options (unit shaders og noe annet som jeg ikke husker). Det hadde jeg ikke ventet. Spiller som western empire, og det er lite hyggelig. ALLE provinsene har et lite sint rødt ansikt når man begynner, så her er det mye å gjøre gitt! Har ikke spilt mange turns enda, men merker allerede at man er utsatt for både opprør og bribes. Man har kanskje det største landområdet av alle faksjonene, men man er også ekstremt utsatt. Blir spennende å se om jeg klarer dette eller om jeg må starte på nytt.

Spillet er ellers veldig likt vanilla RTW. Kan ikke si noe om forbedringer av AI enda, har bare spilt mot høvelige sucky rebels og sånt, så slagene har gått ganske greit for mine romerske legionærer så langt:)

Edit: Et lite screenshot av den nye "skygge effekten" (dette var vel ikke i RTW fra før?)

rtwbi3dt.th.jpg

Endret av dravisher
Skrevet

Har fått spelt en 4-5 år med Vest-Romerne nå. Det er ikke enkelt, som dravisher sa så er det en masse opprør og rebeller overalt, og ikke nok med det så kom det en ny faksjon som het "Western Roman Rebels" når en av byene mine gjorde opprør, og de tok med seg noen andre byer i samma slengen :hm: .

Penga er neddi minus 7000, og jeg får nesten ikke gjort noe som helst med den saken med det første. Ting ser ikke bra ut...

Vel... bare å fortsette fightinga og satse på at ting pluttselig blir mye beir...

Skrevet
Har fått spelt en 4-5 år med Vest-Romerne nå. Det er ikke enkelt, som dravisher sa så er det en masse opprør og rebeller overalt, og ikke nok med det så kom det en ny faksjon som het "Western Roman Rebels" når en av byene mine gjorde opprør, og de tok med seg noen andre byer i samma slengen :hm: .

Penga er neddi minus 7000, og jeg får nesten ikke gjort noe som helst med den saken med det første. Ting ser ikke bra ut...

Vel... bare å fortsette fightinga og satse på at ting pluttselig blir mye beir...

Får du tatt tilbake noen av byene bør du utrydde folka som bor der, da dette vil hold dem stille... for alltid. :D

Skrevet

Fikk det i posten idag! (Bestilte igår!)

Førsteinntrykk:

Etter en relativ tøff intro(iforhold til eneren) så bestemte jeg mer for å være west empire som første fraksjon. Stilte alt på vanskelig, samt at det vestlige riket er vansklig nok fra før. Må innrømme at jeg ble skuffet over lite antall proviner på kartet.(Har spilt RTR ganske lenge).

Oppdaget fort at det ikke er så greit å være vest. Nesten samtlige provinser har riot og pengene passerte under null ganske fort i de innledende rundene.

Likte veldig godt barbarnene. De har fått rustning skikkelige våpen, samtidig som de ser mer organisert ut. Det kan faktisk hende at jeg spiller dem en runde!

Å sloss om natten er sinnsykt konge. Å se pilene fly ut over fienden får jeg en litt King Arthur følelse.

Mange nye enheter og mange nye navn. Så her er det mye å gripe fatt i.

Ellers er mye av det samme som vanlig RTW.

Gir den 6.5 av 10

Skrevet

Hvordan er det egentlig med natt-slagene? Er det sånn at når man velger å gå til kamp mot en annen faksjon i real-time, så får man opp en pop-up med valg om du vil ta det på dagen eller natten?

Hva er fordelene og ulempene med nattslag? Det må da være noen, annet enn at om dagen er det lyst, og om natten er det mørkt? :dontgetit:

Skrevet

Man kan velge om man vi fighte om natta eller om dan sålenge du har en general som er flink nok til det, du må få en Night Fighter retinue eller no sånn for å gjørra det.

Eneste fordelen er vel egentlig at de du angriper ikke kan be om forsterkinger. Hvis du ser en gigantisk og en liten fiendtlig hær rett ved siden av hverandre, så kan man angripe den lille om natta uten at den store hjelpern... Så det er litt hendig på den måten. Er elendig tell å forklare ;) , men håper du skjønner.

Har forresten nesten stabilisert Imperiet mitt nå, taper bare noen hundringser per runde.. Men Vandalene og Hunerne kommer bare nermere og nermere, Hunerne har 4-5 fulle stacks med karer... Vandalene nesten like mange :cry: , detta kan bli stygt.

Skrevet

Det så til å stabilisere seg etter den første romerske lederen dør. Da ble plutselig nesten alle provinser oppunder 100% på public loyalty. Har ikke helt fått grepet på Christianity og Pagan religionene(vest romerske riket er delt mellom de tilhørighetene)

Så kan man da velge om man vil fortsette å ha de gamle gudene eller konvertere helt til kristendommen? Så at det var forskjellig hvilken religion generalen/guvernøren hadde, og den hadde inflytelse på selve byen han var i.

Likte prestene btw :thumbup:

Skrevet
Man kan velge om man vi fighte om natta eller om dan sålenge du har en general som er flink nok til det, du må få en Night Fighter retinue eller no sånn for å gjørra det.

Eneste fordelen er vel egentlig at de du angriper ikke kan be om forsterkinger. Hvis du ser en gigantisk og en liten fiendtlig hær rett ved siden av hverandre, så kan man angripe den lille om natta uten at den store hjelpern... Så det er litt hendig på den måten. Er elendig tell å forklare ;) , men håper du skjønner.

Skjønner, skjønner.

Synes det er fint at man i tillegg til å kunne velge om man vil ha dag- eller nattslag må ha en slik retinue for å kunne velge.

Dessuten høres det kult ut å kunne ambushe hærene èn etter èn om natten, slik at man får minimal motstand. :)

Skrevet

Jess, da fikk jeg også endelig BI. Ble nesten litt skuffet over at det kun var èn CD. Får håpe at den fysiske størrelsen på spillet ikke har noe med hvor stort det er i innhold. :)

BTW: Farsken, skal bort i kveld og blir borte hele helga. Det blir ikke mye Bi på meg i dag da. :(

Skrevet

ja, ja.. da har jeg også bestillt det, har ikke noe lyst egentlig da jeg må avinstallere og installere rome på nytt. også er jeg så vant til game playet til RTR at det kommer til å bli rart å spille vanilla rome igjen

Skrevet

Må vanilla instaleres på nytt? Eller må du reinstalere bare fordi du kun har R: TR og ikke vanilla?

Siden Meta][ic fikk det i dag, så får kanskje jeg det i dag også :love:

Gleder meg til jeg kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...