Gå til innhold

Rare ord du lurer på hva betyr.


BigJackW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at du tenker på «faux pas». Uttrykket refererer til en handling som trosser samfunnets aksepterte standarder, for eksempel kan en på engelsk si «wearing a leather jacket to a wedding is usually considered to be a major fashion faux pas».

 

Edit: Jeg fant en veldig god artikkel om dette på Wikipedia, den forklarer det jeg eventuelt ikke fikk klart frem!

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg regner med at du tenker på «faux pas». Uttrykket refererer til en handling som trosser samfunnets aksepterte standarder, for eksempel kan en på engelsk si «wearing a leather jacket to a wedding is usually considered to be a major fashion faux pas».

 

Edit: Jeg fant en veldig god artikkel om dette på Wikipedia, den forklarer det jeg eventuelt ikke fikk klart frem!

4986238[/snapback]

Tullball.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234
Hva betyr egentlig "n00b", jeg vet hvilken sammenheng det brukes i, men ikke hva det betyr.

 

Edit: Lurer også på "nabb" og "geek".

5117795[/snapback]

 

n00b:

noob -newbie - nybegynner :)

 

nabb:

fornorska ord for n00b

 

geek er jeg ikke så sikker på... men her bruker vi det for en PC nerd, og nerd for en skole-avhengig person

Lenke til kommentar
Hva betyr egentlig "n00b", jeg vet hvilken sammenheng det brukes i, men ikke hva det betyr.

 

Edit: Lurer også på "nabb" og "geek".

5117795[/snapback]

 

n00b:

noob -newbie - nybegynner :)

 

nabb:

fornorska ord for n00b

 

geek er jeg ikke så sikker på... men her bruker vi det for en PC nerd, og nerd for en skole-avhengig person

5117827[/snapback]

 

Ok.

 

Da er jeg en geek. :p

 

NB! Jeg er ikke skole-avhengig:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...