Gå til innhold

Samarbeider om trådløst i fly


Anbefalte innlegg

Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

"Equipment having radio transmitters or receivers must always be switched off." Jeg får ikke dette helt til å stemme, men kanskje det blir tillatt med mobiltelefon også da?

Det er tillatt med laptoper, MP3-spillere, GameBoy, PSP (noen tillater *ikke* PSP faktisk) etc. ombord, men alt må være avslått ved taxi, take-off og landing. Men som sagt, du kan bruke laptopen din dersom du ønsker det, men du får ikke lov til å bruke trådløs mus og printer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg er bare ved takeoff og landing. Men Mobil tlf. skal alltid være slått av.

"Equipment having radio transmitters or receivers must always be switched off." Jeg får ikke dette helt til å stemme, men kanskje det blir tillatt med mobiltelefon også da?

Ja, og dette innbefatter vel også mobiltelefoner? De har jo både sender og mottaker.

Dersom mobilen skal være slått av finnes det ikke noen annen grunn til å tillate WLAN enn at sendeeffekten er lavere. En GSM har maks. rekkevidde på 2 km og vil, under flyvning, lete etter nett på maksimal effekt (Nyere mobiler er muligens smarte nok til å gi opp). Har man 100 slike enheter kan det føre til problemer. Ikke det at flyet styrter, men kommunikasjon med bakken kan bli forstyrret. Airbus har forøvrig planer om å tilby mobildekning på sin fly. Dette vil også gå via satelitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...