Gå til innhold

Har jeg god nok maskinvare til å spille BF2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I og med at det er komt en del tråder om dette, samt diskusjoner om hva som kan være feil, opprettet jeg nå denne tråden slik at man kan samle slik diskusjon her. Setter dessuten denne til sticky. Hvis jeg ser tråder som omhandler nettopp dette vil jeg stenge dem og henvise til denne posten.

 

Her har dere en grei oversikt som dekker det meste. Kanskje vi slipper masse innlegg med "funker dette oppsettet..". Her får man fort en pekepinn om hvor landeet ligger:

 

step 1: identify your system

 

OS

Windows XP only (Win 2000 and WinME not supported)

 

internet connection: (only for multiplayer)

Broadband Internet connection(dial-up will not work)

 

Processor

 

AMD xp

1500+ very low settings

1800+ low settings

2000+ low-mid settings

2400+ mid settings

2600+ mid settings

2800+ mid-high settings

3000+ high settings

 

AMD 64

2800+ mid-high settings

3000+ high settings

3200+ high settings

3400+ high settings

3500+ high settings

3600+ and above insane settings

 

intel p4

 

1.5 very low settings

1.6 very low settings

1.8 low settings

2.0 low settings

2.4 mid settings

2.8 mid-high settings

3.0 high settings

3.2 high settings

3.4 high settings

3.6 and above insane settings

 

RAM

 

256mb very low settings

512mb mid-low settings

1GB high settings

1.5gb high settings

2GB insane settings

 

Video Cards

 

ATI

 

8500 low settings

9000 low settings

9200 se low settings

9500 se low settings

9600 se low settings

9500 low settings

9550 low settings

9600 low settings

9500 & 9600 pro mid settings

9700 mid settings

9800 se mid settings

x300 mid settings

x600 mid settings

9800 mid settings

9600xt mid settings

9850 mid settings

9800 pro mid-high settings

x700 pro mid-high settings

9800 pro 256mb med-high settings

x800 pro high settings

x800 pro xt and above insane settings

 

NVIDIA

 

GeForce Fx (GeForce 4 will not work)

 

5200 low settings

5300 low settings

5400 low settings

5600 low settings

5700 low-mid settings

5800 low-mid settings

5900 low-mid settings

5950 low-mid settings

5700 u mid settings

5800 u mid settings

5900xt mid settings

5950 mid settings

6600 mid settings

6600 256mb mid settings

6600 gt mid-high settings

6600 gt 256mb high settings

6800 and above insane settings

 

step 2: do the math

 

if you have a low processor and a mid ram and low video card: low+mid+low= low settings

 

low+low+high:low

low+mid+[high,insane]:mid-low

mid+mid+low: mid-low settings

mid+mid+mid: mid settings

high+mid+mid: mid settings

high+high+mid: mid-high settings

high+high+high: high settings

insane+high+high: high settings

insane+insane+insane: give me your computer

 

if you have something lower than everything posted above forget about this game and throw your piece of sh1t in the garbage

-----------

 

 

Hva slags instillinger man skal velge er det ikke noe generelt svar på. Prøv og feil!

Trekker man ned consollen "|" (knappen til venstre for 1)  og skriver "renderer.drawfps 1" får du opp i øvrevenstre hjørne et tall som indikerer frames per second (FPS). Dette bør selvfølgelig være høyest mulig, men alt over 25-30 er igrunn greit nok.

 

Av innstillingene ville jeg prioritert "geometry" og "view distance" og heller justert ned resten. Den visuelle forskjellen på medium og high er faktisk ikke allverdens stor, men det har endel å si på ytelse.

Snorre :)

4599312[/snapback]

 

 

Du jeg har 1GB med minne og 3.20 Ghz men fortsatt klarer ikke alt på high bare noen av dem cirka 2-3 stk, hva er problemet? har også en Ati x600 sjerm kort=)

Lenke til kommentar
Du jeg har 1GB med minne og 3.20 Ghz men fortsatt klarer ikke alt på high bare noen av dem cirka 2-3 stk, hva er problemet? har også en Ati x600 sjerm kort=)

5224318[/snapback]

 

Ugg, nødvendig å quote hele den listen da. Uansett, er nok skjermkortet ditt som trekker deg ned, samt at litt mer ram ikke hadde skadet. men hovedsakelig skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre hvis jeg har Ge Force 4?

 

 

Har Creative 3D Blaster Ti 4600 128MB har nyeste nvidia driver 88.95

P4 2400Mhz

512MB PC 2100 ram

audigy 2 7.1 lydkort

 

Det har klart absolut alle nyere spill til nå.

 

men det stod jo her at hvis jeg hadde Ge Force Så ville det ikke virke.

 

Finnes det patcher som fikser dette problemet ??

 

Har integrert skjermkort på 64MB men tror ikke dette klarer disse kravene.

Endret av mankiller
Lenke til kommentar

:hmm: Håper noen her har noe forslag til hvorfor jeg ikke får startet BF2. Får bare sort skjerm i noen sekunder og så blir jeg kastet ut til skrivebordet.

 

Maskina består av

ASUS A7N8X-Deluxe hovedkort

AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz)

1GB RAM

GeForce 6800GT 256MB

 

Kan det være at prosessoren ikke er støttet? Den står liksom ikke i lista over støttede prosessorer... :cry:

Jeg har set på sticky'en som er på forumet her angående tekniske problemer med BF2, og prøvde alt, men det hjalp ikke. Den skal da for pokker kunne kjøre på standard oppløsning (800×600)! :mad:

 

 

-P

Lenke til kommentar
:hmm: Håper noen her har noe forslag til hvorfor jeg ikke får startet BF2. Får bare sort skjerm i noen sekunder og så blir jeg kastet ut til skrivebordet.

 

Maskina består av

ASUS A7N8X-Deluxe hovedkort

AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz)

1GB RAM

GeForce 6800GT 256MB

 

Kan det være at prosessoren ikke er støttet? Den står liksom ikke i lista over støttede prosessorer... :cry:

Jeg har set på sticky'en som er på forumet her angående tekniske problemer med BF2, og prøvde alt, men det hjalp ikke. Den skal da for pokker kunne kjøre på standard oppløsning (800×600)! :mad:

 

 

-P

5261076[/snapback]

 

Hmm, det der var litt rart ja. kjører selv et ca likt system, med alt på medium, så skjønne rikke hva som er problemet. har du passet på at du har de nyeste driverne til skjermkortet, og at directx er installert?

Lenke til kommentar
..har du passet på at du har de nyeste driverne til skjermkortet, og at directx er installert?

5262126[/snapback]

 

 

Ja. Har prøvd ulike nvidia drivere, og har directx 9.0c installert. Skjønner ikke helt selv hvorfor det ikke funker. Men jeg misstenker det kan ha noe med at jeg ikke har SP2 installert... :hrm: (for lite plass på system disken :ermm: ).

Uff, at det skal være så vanskelig. :(

 

-P

 

Edit: Jeg har kjørt EAsy Info og den viser noe "feil" med Display Driver, Graphics Driver og Sound Driver , men med et info-ikon. Info-ikonet sier; "The compability of this device is unknown. No additional information was provided". Uhm...hæ? Andre spill funker fint (HL2, Serious Sam).

 

Edit2: Lager ny tråd ang. problemet mitt - sikkert fler som kikker innom da ;)

Endret av Peat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hmmm, noen andre enn meg som sitter på 3,2 ghz intel, 2gb ram og x800xt-kort? Jeg er usikker på hva jeg skal kjøre på. Har hatt mye rar hakking i det siste og er rimelig sikker på at det ikke er serveren eller min egen internetforbindelse.

Lenke til kommentar
Jeg har insane cpu, insane skjermkort og high minne, da kan jeg kjøre insane settings? har testa det før og det lagga litt men tror det var pga den treige harddisken, men har kjøpt en raptor nå.

5276649[/snapback]

 

Ehh, HDD'en har ingenting å si på FPS'en, jo raskere HDD du har, jo kortere blir loadetiden på spill og programmer, samt booting av xp. Du får ikke mer FPS.

 

Og btw Impetus, morsomt å bli bannet og slettet fra catchgamer.no?

Lenke til kommentar
Jeg har insane cpu, insane skjermkort og high minne, da kan jeg kjøre insane settings? har testa det før og det lagga litt men tror det var pga den treige harddisken, men har kjøpt en raptor nå.

5276649[/snapback]

 

Ehh, HDD'en har ingenting å si på FPS'en, jo raskere HDD du har, jo kortere blir loadetiden på spill og programmer, samt booting av xp. Du får ikke mer FPS.

 

Og btw Impetus, morsomt å bli bannet og slettet fra catchgamer.no?

5277567[/snapback]

 

Jeg sa ikkeno om fps, men jo raskere hdd er jo mindre lagg får du jo.

Greit nok, CG suger anyway

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

harddisk har ikke no å si i spill, får ikke no mindre lagg av om du har 10.000rpm hd isteden for 7.200rpm

 

men lurer på hva jeg burde kjøre BF2 på, tenkte medium er det mest riktige men vet ikke helt jeg.. har:

AMD athlon 64 3000+

2 gb ram

XFX geforce 6600GT 128mb

 

EDIT: må kjøre spillet i 1248*1024

 

er det no forskjel på BF2 og BF2 SF maskinvare messig ?

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
En kompis har dette:

 

AMD 3500+ = high

1GB ram = high

X700(ikke pro versjon) = medium

 

Men alikevel så kjører han alt på high uten lagg.

Oppløsningen er på 1024 * 768 har det mye og si?

5344472[/snapback]

 

Hmm, kan jo være at han ikke bruker noe antialiasing da, siden det trekker ned ytelsen en del. Eller at han har klokket/softmoddet skjermkortet sitt, hvis det er mulig på x700 (softmoddingen altså)

 

Og ja, oppløsningen har litt å si ja, han hadde mok ikke klart å dra det på high i 1248x1024

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...