Gå til innhold

Blackscreen når jeg starter BF2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nevnt problemet mitt allerede i sticky'en til Orresnei, men

oppretter en egen tråd så kanskje fler titter innom

 

Håper noen her har noe forslag til hvorfor jeg ikke får startet BF2. Får bare sort skjerm i noen sekunder og så blir jeg kastet ut til skrivebordet.

 

Maskina mi består av

ASUS A7N8X-Deluxe hovedkort

AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz)

1GB RAM

GeForce 6800GT 256MB

Windows XP (m/SP1)

 

Jeg har set på sticky'en som er på forumet her angående tekniske problemer med BF2, og prøvde alt som er nevnt der, men det hjalp ikke. Alle driverne er nye, men jeg har også just for the heck of it prøvd med eldre drivere (77.xx), men uten hell. DirectX 9.0c er installert. Har også her prøvd både ny fra microsoft.com og den som er på plata. No go.

 

Jeg har kjørt EA sitt EAsy Info-applikasjon og den viser noe "feil" med Display Driver, Graphics Driver og Sound Driver, men med et info-ikon ved siden av. Info-ikonet sier; "The compability of this device is unknown. No additional information was provided". *gruble* Hva kan være feil tro? Mangel på SP2? Andre spill jeg har installert akkurat nå, HL2 og Serious Sam, funker kjempe fint.

 

 

-P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fila, men det hjalp dessverre ikke mye. Fatter ikke hva som er galt. Uansett hvilken skjermkortdriver jeg installerer (har prøvd med 66.93, 78.01, 81.94 og 81.95) så klager den (EAsy Info) at enheten er "ukjent". :wallbash:

At EA skal gjøre ting så jævli sært er helt ufattelig. :nei:

 

Leste noe sted at datoen for driverne må stemme overens med directx eller noe sånt :hmm: Skal sjekke det nærmere etter jobb.

 

Skal som et siste forsøk reinstallere OS og installere spillet på en ren windowsinstallasjon. Hvis det ikke funker da... :angry:

 

 

-P

Endret av Peat
Lenke til kommentar

Hei,

 

hadde samme problemet som deg med at bf2 starter, drar frem en full svart skjerm, så faller tilbake til desktop.

 

Etter litt "forskning" fant jeg ut at noe av det første bf2 gjør når det starter er å sette skjermen til å kjøre 800x600 i 60hz. Får ikke bf2 gjort dette, faller det bare tilbake til desktop.

 

For å løse dette problemet er det et par ting du kan gjøre. En av dem er å kjøre med windows "Plug and Play skjermdrivern", den støtter denne oppløsningen og hz'en. Noe annet du kan gjøre er å få deg et program som lar deg konfigurere skjermdrivere selv, f.eks RivaTuner. Du kan også bruke notepad og noen eksempel drivere å se etter.

 

Men iaf, støtter drivern din 800x600 i 60hz med en hake på "Skjul utilgjengelige modus", eller noe i den dur under skjerm egenskaper i windows, så skal bf2 starte greit uten å hikke.

 

Håper dette hjelper.

Ser deg på slagmarka :D

 

Mvh,

Ox

Lenke til kommentar

Hey!

 

AKKURAT dette problemet har jeg også. Første gang, så var det med min GAMLE maskin. Nå, noen uker etter, KLIN ny maskin, ny windows og alt, samme problem.

 

Har gjort alt som er foreslått her og lest stickyen uten at det ga meg noe hjelp. Hva skal egentlig til for å kunne starte dette spillet?

KJIPT å kjøpe noe man ikke får brukt....:(

Lenke til kommentar

WOOOHOOOOOOO!

Endelig! Etter NOK en re-install av spillet og direkte patching med 1.12 på C-DISKEN (der den automatisk vil legge det) funka ting for meg!

Jeg søkte også gjennom reg-fila (start-->kjør-->regedit) etter 'battlefield' og fjerna alt som hadde med det å gjøre før jeg reinstallerte!

Lykke til til dere andre som sliter med det samme problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...