Gå til innhold

Kjøpe objektiver fra USA (BHPHotoVideo)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har noen erfaring med kjøp av utstyr fra BHPhotoVideo med norsk kredrittkort og leveringsadresse i USA? Hvordan blir det med "sales tax" (fra New York til San Fransisco).

 

Jeg er så heldig som har en bekjent som bor i San Fransisco, og han kommer til Norge i september. Fant ut at dersom han tok disse objektivene med seg, så sparer jeg ca 30% (ca 3500 kr).

 

Takk så mye.

-Ardie-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send de en mail og spør? Hvis de kjenner til hvorfor mottager og betaler er på hver side av jordkloden, er nok sjansene mindre for at de tror det er snakk om

bedrageri.

 

Evt kan det vel bare å sette inn penger på kompisen sin konto, og få han til å kjøpe?

 

PS; Husk å tegne forsikring hvis linsa er dyr. bh... selger internasjonale forsikringer til en billig penge

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er lett å se din totalkostnad for varer på BHPhoto.

 

Du legger det du vil i handlekurven, og setter kameraten din sitt postnr på frakt. Det er ikke alle steder i USA som har tax, så sannsynligvis blir totalen varekostnad pluss frakt.

 

Hvorvidt det er noe poeng med Mack-garantien eller ei har jeg sett mye diskusjoner på. Jeg valgte den bort. Produktgarantien holder som regel for å finne feil, og skjer det noe med kamerautstyret etter den tid, har man jo som regel reiseforsikring eller annet.

 

Når det gjelder levering, så er det fritt frem for å levere hvor du vil, så lenge det er en adresse som kan verifiseres med en telefonregning el. lignende(mottaker må sende kopi om han kun har mobiltelefon)

 

Husk at første gang du kjøper fra BHPhoto, må du sende kopi av kredittkortet..

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt fra de flere ganger

(riktignok med levering hit til Norge)

Så vidt jeg vet, så stiller de enkelte betingelser til levering til andre enn eier av kredittkortet.

Det må være en fast adresse, dvs de leverer ikke til postboksadresser eller til hotell om du skulle være der på ferie.

Dermed burde det ikke være noe problem.

 

Du må nok betale sales tax, men på den annen side slipper du moms i norge ;-)

 

Har også handlet en del hos Adorama. (stort sett samme prisnivå som BHPhotoVideo)

Om du skulle maile/ringe dem, prat med Tobias, han er selve definisjonen på god kundeoppfølging ;->

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det samme i juni da jeg var på kurs hos en leverandør i Denver, Colorado. Ikke noe problem å få levert på firmaets adresse, MEN de måtte ringe min kontakt der slik at han kunne bekrefte at han tok i mort pakken. Det er og lurt å følge opp leveringen skikkelig og beregne god tid slik at det ikke oppstår forsinkelser osv. (sjekk at varene er på lager før bestilling feks.)

 

Du slipper tax når varen leveres i en annen stat enn der du kjøper den, enkelt og greit.

 

Frakt er og billig innternt i USA

 

Geir

Lenke til kommentar

Har fått nå e-post fra MackCam.com. Mack Warranty gjelder også for de som bor utenfor USA.

 

Nedenfor er e-posten jeg fikk av dem:

Thanks for thinking about the MACK WARRANTY.

If and when you need service in your country, all you have to do is email us at [email protected]. that your having a problem. We will then send you back forms to be filled out and set back to us. Once we get them we will issue you a Control Number to have the repair done in your country. The repair will be done by an authorized factory service center of you product.

 

Endret av Ardie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...