Gå til innhold

CPU vifte stopper opp


Anbefalte innlegg

Hei har nettop bygd meg ny pc og når jeg slo på var allt i skønneste orden. Men jeg la merke til at CPU vifta sluttet å gå etter noen sekunder. Jeg fikk da fnatt og skrudde av.

Det jeg kan tenke meg er at, vifta slår seg av når den ikke har behov for å kjøle. Eller hva tror dere?

 

Det er foresten snakk om en AMD Venice 3200+ BOXED.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelte hk har jo den funksjonen at viften kan stoppe helt, men du bør kanskje sjekke hva temperaturen på cpu er før du tar det for gitt. Dette kan du enten se i bios eller medfølgende overvåkningsprogram fra hk produsent, evnt med Everest eller annet tredjeparts software.

Lenke til kommentar
Hvis du får kjøpt deg en overgang som denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA

Eller om du vil opperere på egenhånd Svart/Gul til de 2 ledningene på vifta.

Men hvis du kjøper den ovegangen så må du kanskje slå av CPU Fan warning så den ikke registrerer så den tror at den ikke er tilkoplet.

Så hvis man bruker en sånn, vil vifta gå på full blås hele tida?

Er det mulig å bruke lignende på Gpu-vifte?

Lenke til kommentar
Har en kamerat som hadde det problemet der... han skjønte ikke hvorfor vifta stoppa å trudde noe var galt...

Men vifta er bare av fordi temperaturen er så lav at vifta ikke trenger å kjøre,,, men så fort temperaturen stiger så starter vifta igjen!

Takker, det var det jeg ville høre. Altså ikke noe å bekymre seg over da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...