Gå til innhold

Lurer litt på å ha meg anlegg, trenger tilbakemeld


Anbefalte innlegg

Hei og hå! Jeg sitter akkurat på å lurer på å kjøpe meg et stereoanlegg..

 

CERWINVEGA V15F

 

+

 

NAD C372 2x150w

 

Har ikke bestemt meg helt enda..

 

Hører mest på elektronisk musikk med mye bass, men og en del på andre sjangrer blandt annet hjerneklistrende listepop og litt rock'n'roll o.l. men er ikke så veldig opptatt av at jeg skal høre hver eneste lille finnesse i en låt.. Så jeg tror dette er tingen for meg. Er litt skeptisk på om 15 tommer element blir litt i groveste laget..? Har et ganske stort rom men trivelig om noen sier ca hvor mange kvadrat man bør ha eller minst ha for å få ok lyd.. Skal sjekke størrelsen på rommet mitt neste gang jeg er hjemme.. (er i arbeid for tiden) En jeg kjenner sa mitt rom var stort nok men fint med litt mer synspunkt..

 

Jeg har ei heller mulighet til å reise til nermeste butikk å høre så jeg håper litt på at noen har noen tilbakemeldinger :p

 

Må ha meg spikes men vet ikke helt ossn høyttalerkabler jeg trenger, håper kanskje noen kan gi meg et tips??

 

Kos (jeg har skrevet dette før meg oprettet en ny topic sånn at jeg kanskje fikk litt bedre hjelp :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men har begrenset med penger (har budsjett på 13 000 og da må alt inkl. frakt være med) og vil ikke ha 10" element men 12" eller 15"..

 

btw.. den linken..

 

Jenter mellom 15 og 20 år drikker mer alkohol enn noen gang før. Siden 1986 er jentenes alkoholbruk doblet.

 

Er jo fint det vel? :thumbup: Men la oss holde oss til høyttalere og forsterkere :D

Lenke til kommentar
Joda, men har begrenset med penger (har budsjett på 13 000 og da må alt inkl. frakt være med) og vil ikke ha 10" element men 12" eller 15"..

 

 

 

Hvor stort er rommet du skal spille i? Med alt for store høyttalere i et lite rom blir bassen håpløst dårlig, les: stående bølger.

 

Har selv hatt både Cerwin Vega DC-10 og DC-15 i et rom på ca 15kvm, der DC-10 fungerte klart best mtp bassen. Det var noe kjipt å finne ut etter jeg hadde solgt DC-10 til fordel for et par DC-15 ;)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Jeg er ikke der nå så jeg får ikke sjekka, men det er ca 6 meter hver retning og 3 meter under taket.. tror jeg. skal høre med mutter i mårra. Lånte et anlegg som hadde 2 stk 10" element en stund og det var problemfritt, men det er vel en viss forskjell...

Lenke til kommentar

Hvordan skal du ellers kjøpe dem da? Å sende dem blir dyrt og da er det best å reise til bergen for å høre\kjøpe? Du får ikke så veldig lave frekvenser pga at rommet ikke er langt nok. (jo lengere rom jo lavere vil de gå).

 

Skal du spille høyt så ville jeg glemt clsc serien.. v15f har en helt syk følsomhet og vil spille flere ganger høyere enn clsc12. 102db er dobbelt så mye som 99db.. også kan du regne deg nedover.

 

Men jeg ville ærlig talt gått for noe annet selv ,men hvis du vil ha CV så er clsc10" det kanskje bestet valget for deg (mener jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...