Gå til innhold

25 stk VERBATIM dvd+r til 79 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette bare er et forbigående problem med de første produksjonsseriene da det ser ut til at alle verbatim DVD+/-R plater som IKKE er printbare blir produsert av moser Baer India.

 

Det er et rart problem da noen brennere (f.eks Pioneer DVR-109) ikke har problemer med India i det hele tatt, mens andre (Lite-On, AOpen) har STORE problemer, og noen (BenQ, NEC) kan gi avslag i brennehastighet på slutten og litt høyere feilnivå på slutten enn Taiwan platene. Taiwan platene virker utmerket i alle brennere.

 

Printbare produseres enda av CMC Magnetics, Prodisc eller Mitsubishi (Singapore).

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig er dette "Made in India" som jeg dessverre har hatt noen problemer med :( Det avhenger dog mye av brenner - om du får problemer og hvor mye. Plextor vurderer faktisk å begrense hastigheten til 12x på disse platene grunnet variabel kvalitet.

 

Sjekk: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=144378

Sukk, og dermed rykket Verbatim DVD+/-R 16x ned i "Kategori 2", siden det nå er større variasjon i kvaliteten enn det var i starten. :(

 

Som Alanis Morissette synger: "Thank you India" :p

Lenke til kommentar
Kjøpte akkurat de samme på Elkjøp for 69,-nkr.... :thumbup:

Er du sikker på at det ikke var en 10-pakning?

 

Jeg ser nemlig at de selger Verbatim 16x DVD+R 10pk. spindel Matt Silver til kr 69 på elkjop.no. 25-pakningen skal de ha 199 kr for, og det er temmelig dyrt.

 

Hvis det er tilfelle at de selger 25-pakningen til 69 kr, er dette da et annonsert tilbud? Jeg får nemlig ikke kundeavisen her jeg bor...

Lenke til kommentar

hmm, kjøpte thats write plater fra komplett jeg , sånn 200 stykk tilbud... men det er jo optodisc da :S no av det dårligste jeg har prøvd i hele mitt liv :s jeg har 16x +/- brenner, men fikk brent i 2x på disse, selv om de skal støtte opp til 8... tar meg 30 min og brenne 4,7 gig :S :mad::hrm:

Lenke til kommentar
Kjøpte akkurat de samme på Elkjøp for 69,-nkr.... :thumbup:

Er du sikker på at det ikke var en 10-pakning?

 

Jeg ser nemlig at de selger Verbatim 16x DVD+R 10pk. spindel Matt Silver til kr 69 på elkjop.no. 25-pakningen skal de ha 199 kr for, og det er temmelig dyrt.

 

Hvis det er tilfelle at de selger 25-pakningen til 69 kr, er dette da et annonsert tilbud? Jeg får nemlig ikke kundeavisen her jeg bor...

Selvfølgelig var det en 10 pack...Sorry hvis jeg ga uttrykk for at det var en 25 pack... :cry:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 250 stk. så jeg håper det er brukbar kvalitet :) Kommer til å brenne de på 12x uansett.

 

Jeg har tatt sjansen på å bestille 200 stk. (8 spindler). Det er vel ikke helt umulig at det blir "Made in Taiwan"-plater... :)

Får jeg spørre hva dere bruker platene til? :p

 

Brenne Div-x filmer, eller Backup av savefiles? :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 250 stk. så jeg håper det er brukbar kvalitet :) Kommer til å brenne de på 12x uansett.

 

Jeg har tatt sjansen på å bestille 200 stk. (8 spindler). Det er vel ikke helt umulig at det blir "Made in Taiwan"-plater... :)

Får jeg spørre hva dere bruker platene til? :p

 

Brenne Div-x filmer, eller Backup av savefiles? :D

En god del av platene benyttes til backup av internett, men det blir også en del backup av DVD-filmer, DVB-S-opptak (satellittfjernsyn) og egenrippet musikk (i FLAC-format).

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig er dette "Made in India" som jeg dessverre har hatt noen problemer med :( Det avhenger dog mye av brenner - om du får problemer og hvor mye. Plextor vurderer faktisk å begrense hastigheten til 12x på disse platene grunnet variabel kvalitet.

 

Sjekk: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=144378

Platene ankom postkontoret mitt i dag, og de viste seg heldigvis å være "Made in Taiwan"! :)

 

Jeg var nær ved å avbestille da jeg leste om "Made in India"-platene, men valgte å ta sjansen etter at PS Data skrev følgende i en e-post:

 

"Vi har fra Verbatim avtale om å få DVD-r-platene fra Taiwan. De står inne på systemet vårt som produsert i Taiwan og skulle Verbatim sende oss varer fra India måtte de blitt fortollet anderledes og vi ville blitt informert.

 

Men,

Siden noen asiatiske selskaper slår sammen forsendelsene sine til oss fra Asia, kan vi risikere å få DVD-r-plater fra Taiwan og India på samme palle. Jeg kan derfor ikke garantere deg at vi har i neste forsendelse kun taiwanske plater, og det blir vanskelig for oss å dele opp å sortere pakkene når vi bestiller 500 pakker om gangen."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...