Gå til innhold

Er Vampire: Bloodlines veldig buggete etter patch?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg Vampires: The Masquerade - Bloodlines fra Play.com (veldig billig, ca. 70kr).

 

Jeg har hørt at spillet var veldig buggete da det kom, men jeg har sett at det har kommet flere patcher.

 

Det jeg lurer på er om disse patchene har fjernet veldig mye. Må jeg belage meg på å møte mange bugs selv om jeg har patchet spillet, eller er spilelt ganske greit da?

 

Siden jeg allerede har bestilt spillet, og det har blitt sendt, kan jeg ikke gjøre annet enn å prøve det selv når det kommer, men det hadde vært fint om jeg visste om spillet er buggete på forhånd, slik at jeg liksom kan være litt mer forberedt. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de forskjellige klanene gir en viss replay value. Og det er også mange oppdrag som har forskjellige løsninger som påvirker historien.

 

Men begynn med Malkavian. De har endel helt ville dialog-muligheter :!:

 

Alle klanene har forkjsellige egenskaper som påvirker måten man kan spille.

 

Malkavian er stein gærne, Nosferatu er så stygge at de ikke vise seg på gata uten konsekvenser. Har ikke spilt de andre klanene noe særlig enda..

 

Men du kommer nok til å finne mange timers underholdning i Vampire!

Lenke til kommentar

Det lønner seg (nesten) alltid å patche med en gang, i hvert fall hvis en patch allerede er tilgjengelig rett etter en installasjon. Etter patch har i hvert ikke jeg merket noen store bugs.

 

Det er et veldig engasjerende spill (som jeg snart skal spille gjennom igjen). Malkavian er en vampyr familie/rase/slekt... De er noe spesielle oppi hodet, noe som resulterer i morsomme situasjoner...

 

Har spilt gjennom med Toreador selv... De har muligheten til en slags "Bullet Time" effekt som kan være veldig nyttig til en god del oppdrag.

Lenke til kommentar

Ja, den introduksjonsfilmen var ikke akkurat all verden, og det syntes ikke akkurat godt at det var Source-motoren som ble brukt.

Men jeg er enig med deg i at det blir bedre. Har nå kommet et godt stykke, og synes det er helt fantastisk bra!

 

Så langt har jeg merket noen ørsmå bugs, hvorav èn nesten ødela litt.

Den buggen som holdt på å ødelegge var da jeg var i det hotellet hvor det liksom er et spøkelse som hjemsøker stedet.

Når du kommer ned til dama, og får snakket med henne, må du opp å hente en fyr.

Han er borte når jeg skal hente han.

Jeg prøvde å loade tilbake flere ganger, for å se om fyren var der da, men det viste seg å være en bug som var slik at fyren forsvant mens jeg snakket med dama.

 

Så fant jeg på en "genial" idè. Jeg drepte bare fyren etter at jeg hadde snakket med han, gikk ned til dama og snakket med hun, og hun sier at jeg må drepe fyren. Så sier jeg at jeg allerede har gjort det. Mission Complete.

 

En annen bug jeg har opplevd var at spillet falt ut til skrivebordet (slo seg av) da jeg skulle entre pawn shop'en i Santa Monica.

Jeg startet opp spillet og prøvde å gå inn der igjen, men det samme skjedde.

Siden jeg ikke hadde noe oppdrag som involverte at jeg skulle gå inn der, dreit jeg bare i det.

Senere, da jeg prøvde å gå inn, hadde jeg ingen problemer.

 

En bug som hjemsøker meg til tider er at musa liksom stopper opp veldig ofte når jeg vandrer i gatene (og andre store steder, ikke i mindre bygninger og korridorer).

Jeg går bortover en gate, så stopper liksom siktet mitt opp, selv om at jeg beveger på musa.

Det virker nesten som når man bruker en trådløs mus som hvor signalet blir distrahert av noe annet på den samme frekvensen, slik at musen ofte stopper opp.

Den buggen er litt irriterende (spesielt når den hele tiden er der), men det er ingen ting uoverkommelig.

 

Annet enn disse tre bugsene har jeg ikke lagt merke til noe spesielt (enda).

 

Igjen, fantastisk spill, og om det er noen RPG-fans der ute som ikke har dette spillet, KJØP DET! Spesielt nå når det er såpass billig! 70kr kan hvem som helst ha råd til disse dager. :)

Lenke til kommentar
[iC' date=05/08/2005 : 06:21]
Stikk innom Gamespot og last ned 1.5 patchen (uoffisiell)

 

Denne fikser det meste. Legg den oppå 1.2 patchen

Me downloaded, me installed. Gjorde dette før jeg begynte å spille spillet i det hele tatt. :)

Then you be smart lad, coodles!

Lenke til kommentar

Noe som må nevnes om dette spillet:

Det er jo helt sykt vanedannende!

Det blir iallefall det etter hvert!

Hadde det ikke vært for den buggen med at musa henger seg opp, hvor jeg faktisk må sitte og banne lavt for meg selv, hadde jeg svømt rett inn i den verdenen!

 

Når man er i sånne hus som er hjemsøkt og sånn, da lever man seg sannelig seg inn! (jeg gjorde nå det).

 

Historien utvikler seg med et virkelig bra tempo, ingen ting tar for lang tid, men ingen ting tar for kort tid.

Jeg har nå spilt det i mange timer, og jeg ser at jeg enda er langt fra ferdig (har kommet til Hollywood, men har enda en del quests i de andre bydelene).

Noen andre som synes at det sinnsykehuset var litt.... sinnsykt? :ermm:

 

Men det er en del bugs. AIen er blant annet søppel. Feks. man kan komme helt innpå en fiende når man kryper, så lenge det ikke er helt lyst.

Er det bare bitte litt mørkt ender det med at fienden går rundt deg og sier "who's there?" konstant, selv om at han skulle ha sett deg for flere år siden.

Lenke til kommentar

Ny uoffisiell patch 1.6

 

To install it extract this archive into your game folder keeping the directory structure intact and backup any files being overwritten if you want to remove it later.

 

This patch attempts to fix many bugs and improve other things but no guarantees are made, since not everything could be tested. It can be installed easily on top of the official 1.2 patch from Troika Games.

 

Confirmations of fixes marked with a "*" would be nice, also reports of any other problems, glitches and non-crashing bugs that have been missed up until now.

 

Not done (impossible?):

-----------------------

When using the console be sure to activate it from the menu only.

Before reinstalling the official 1.2 patch clean up the registry.

Sometimes Beckett stays in his animal form when first meeting him.

Game may hang on Beckett's "wait" cutscene, reload or use sewers.

Nosferatu and Tremere havens do miss the food critic quest reward.

In Mings hideout the bar may not move, just reload until it does.

Some feed victims stay in trance so don't bite quest related ones.

The news report a bloodbath even if you just sneak-killed Johnny.

Tremere Bloodshield stays until it is exhausted, this is no error.

Stuttering and slowdowns are memory related, use at least 512 MB.

If a container auto-closes right-click the objects to choose them.

 

v1.6

----

All dialogues were spellchecked for typos and more by Paul Moloney.

Several mistyped variables found could provide additional dialogues.

Fixed variables in texts of Ash, Bertram, Boris, Venus and Mitnick.

Corrected still not working Hitman quest fix and other related bugs.

Adjusted damage values of Steyr Aug, SWAT rifle and Ithaca shotgun.

Lowered lockpicking skill needed for chemical substances door to 10.

Prevented triggering the building scene before getting Muddy quest.

Made Model Citizen quest show failure directly after leaving Tawni.

Cleared up the log texts of the Muddy quest and Pishas occult quest.

Reconstructed lip-synchro for the misplaced Isaac text moved by Dan.

Re-branded Uzi, Mac 10, Glock 17c, Ithaca and both Remingtons guns.

Fixed double option with wrong link in the dialogue file of LaCroix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...