Gå til innhold

Sapphire Radeon X700PRO. Er dette ett bra kort?


Anbefalte innlegg

Ser på Komplett at de selger ett Sapphire Raedon X700PRO 256MB (AGPx8) til 1490 kroner og lurte på om hvordan dette kortet er i forhold til f.eks 9600 og 9800 serien.

 

Er det verdt pengene? Skal i en Pentium 4 maskin som ikke skal brukes til spill men film og internettbruk. Ser også at jeg kan få ett Sapphire Raedon X800 for 500 kroner mer, men det er jo 500 kroner jeg heller kan bruke på ny kjøler for eksempel.

Ser det ikke har passiv kjøler og lurer litt på støynivået og om en AS4 kjøler i såfall vil passe slik som på X800?

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett Powercolor Raedon X800XTPE på AMD-maskinen min, og det er hovedsaklig denne jeg bruker til å spille på. Siden jeg er ATI-fanboy til beinet er 6600 kortene uaktuelle. Er ute etter ett skjermkort som er "litt bedre enn greit nok" og helst ikke særlig dyrere enn 2000 derfor synes jeg X700PRO kortet virket fristende.

 

Maskinen vil bli mest brukt av kona men skal også fungere som en server her hjemme. (Jeg putter San Diegoen min i ett desktop-kabinett og ikke får plass til diskene) Derfor er ikke kravet stort større enn at kortet skal vare noen år og skal jeg f.eks spille en runde Joint Operations: Escalation skal det flyte fint. Skjermen vil ha 1680x1050 i oppløsning så det alene krever jo sitt.

 

Ytelsesforskjellen mellom 128MB og 256MB er jo selvforklarende siden det bare skiller 251 kroner i pris på de to kortene, men du har vel ett poeng jeg ikke tok med i vurderingen; det er vel billigere og tregere minne på 256 versjonen?!

 

Men fredriku, hadde du ett X800 eller hadde var det SE, PRO, XT etc?

Du har ett poeng i det du sier om at jeg vil få ett mye bedre kort hvis jeg går for X800 men er det virkelig så mye som skiller fra X700PRO og opp til ett rent X800?

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Har ett Sapphire x700Pro Hybrid.

Fikk dette kortet pga garanti på mitt gamle 9800pro som røyk.

Til nå så er jeg veldig lite fornøyd med kortet. Sliter med å spille BF2 (pga lag/heng som skjer iblant, men som er over 30 sek lang).

Har prøvd forskjellige drivere, men ingenting hjelper.

Kortet lager så og si ikke lyd.

 

Råder deg heller til å kjøpe ett x800 eller høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...