Gå til innhold

Problemer etter inst. av SATA kontrollerkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger hjelp fra noen kyndige folk nå. Helst så kjapt som mulig!

 

Jeg har 2 SATA kontakter på hovedkortet mitt, og begge kontaktene er opptatt. Igår kjøpte jeg meg en Plextor 712SA dvd brenner, samt et sata kontrollerkort. Jeg satt i kortet, startet PCen, la inn drivere og skrudde den av igjen. Deretter satt jeg i brenneren og ga den strøm, samt en plass på kontrollerkortet.

 

Problemet som oppstår når jeg starter maskinen med brenneren koblet til kontrollerkortet, er at den stopper ved "verifying DMI pool data". Om jeg tar ut sata kabelen mellom kontrollerkortet og brenneren, så går jeg glatt inn i Windows. Er det noen som vet hva som jobber imot meg?

 

Jeg testet forøvrig alle mulige koblinger mellom sata kablene på hk og kontrollerkort. Den ene disken på kortet, brenneren rett på HK osv. Dette hjalp ikke :no:

 

mvh,

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et ASUS A7N8X-E Deluxe.

 

Jeg har BIOS 1011 ifølge Everest, og jeg ser at jeg kan dra ned rev 1013 via ASUS sine hjemmesider, så det er kanskje noe i det du skriver? Men under "description" av 1012 og 1013, så står det ingenting om sata "løsninger" o.l.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor dette skal ha noe med BIOS å gjøre. Kortet er riktig installert og alle drivere er riktig installert.

 

Når jeg leser hva som er blitt gjort med BIOS siden versjon 1010 som jeg har, så er det ingenting som tyder på at noe som har med dette å gjøre er blitt oppdatert\rettet på\gjort noe med.

 

:(

 

 

EDIT: Nå lot jeg brenneren få plassen til disk nr.2 på hovedkortet, uten å koble disk nr.2 på kontrollerkortet, og da kom jeg selvfølgelig inn i Windows. Det er helt klart kortet som er problemet her. Nå har jeg prøvd det i to forskjellige PCI slot'er også.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Når jeg leser hva som er blitt gjort med BIOS siden versjon 1010 som jeg har, så er det ingenting som tyder på at noe som har med dette å gjøre er blitt oppdatert\rettet på\gjort noe med.

Så oppgrader den da, det endres masse bagateller i slik oppdateringer uten at produsenten ser poenget med og liste opp alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...