Gå til innhold

Creative Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Har samme intrykk som deg. En solid spiller, veldig bra og klar lyd og fin bass.

Den er av metall så skal tåle litt i tillegg. :)

 

Ellers så er menyen ganske mye bedre enn før, man kan kjøre DJ funksjon, man kan velge mest hørte sanger, minst hørte 20 sanger rangert.

 

Innebygd radio og opptaker. Mulighet til å ta opp direkte fra radio i god kvalitet.

Den er mindre enn ipod ifølge målene.

 

Det følger med 2 programmer som man kan bruke for å overføre musikk. Ett vanlig dra og slipp program og creative mediasource. Så er mer tilpasset alle siden flere muligheter på programsiden.

 

Det er det jeg kommer på i farten.. er sikkert noe jeg har glemt også. Men mitt garantert beste mp3 spiller kjøp hittill. : :w00t:

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha hatt spilleren i ca 3 dager har inntrykkene av den satt seg litt bedre.

 

For det første ser den bedre ut i virkeligheten enn den gjør på bilder jeg har sett på internett. Den gir ett meget solid og elegant utrykk, med sitt ytre av børstet stål. Og ja, den er ørlite mindre enn Ipod både i mål og vekt.

 

DJfunksjonen som UUnreal nevnte er både nyttig og morsom, og menysystemet forøvrig, er veldig intuitivt, men man har i tillegg mulighet for å ytterligere tilpasse det etter egne behov.

 

Tidligere hadde jeg zen micro (som jeg forøvrig også var godt fornøyd med). Radioen på Sleek virker kraftig forbedret i forhold til denne. Jeg opplever et godt mottak av de norske radiostasjonene, med god og kraftig lyd. Hvilket gjør at det å lytte til radioen kan være et godt alternativ iblant. Radioopptakene blir av god kvalitet.

 

Touchpaden virker langt mindre sensitiv enn den gjorde på zen micro. Dette gjør at navigeringen går lekende lett, og jeg synes etterhvert at dette har blitt en veldig god løsning. Man har altså touchpaden i midten, omgitt av trykknapper. Funksjonene i disse aktiveres ved et relativt lett trykk.

 

Til tross for alt det positive jeg har nevnt ovenfor, er det vel for de fleste lyden som er viktigst ved en mp3-spiller. Og nettopp lyden har vært det største fortrinn for tidligere spillere fra creAtive. Man snakker nesten her om små marginer, men for meg oppleves lyden i Sleek enda litt bedre enn for tidligere versjoner. Den har en kraftig og god bass. En veldefinert diskant, og dette tilsammen gir ett fenomenalt godt lydbilde, som gjør at spilleren har et stort register å spille på. Å lytte til mine favorittsanger var en kraftig opplevelse. Og man har mulighet til ytterligere justere lydbildet.

 

Jeg har ikke testet de medfølgende ørepluggene, så disse kan jeg ikke uttale meg om (men av erfaring vet jeg at det nesten er en skam hva produsentene sender ut med sine mp3-spillere).

 

Ingen tvil, dette er det udiskutabelt beste kjøp jeg noen gang har gjort av en mp3-spiller. Man får mye for pengene, og denne spilleren kommer garantert til å falle en god del i pris.

 

Var det opp til meg å gi terningkast, ville jeg gitt en klar tern6.gif

 

Dette er et garantert godt kjøp, så er du på jakt etter en god spiller i denne klassen; LØP OG KJØP

Lenke til kommentar

Spent på når den blir testet av diverse blader og it magasiner. Skårer den ikke høyt må det være noe galt.

 

Er creative sitt nye flaggskip dette. :dribble:

 

 

Savner en god bareveske på den. :(

Posen er nice designmessig, men savner noe å ha på beltet.

 

Men ser fram når dockingstasjonen kommer på salg på creative sine sider. :cool:

Må anskaffes. :D

Lenke til kommentar

Ja det blir spennende å se hvordan den blir vurdert i tester. La oss håpe disse testene blir mer seriøse enn DENNE. Tror det er den mest useriøse testen jeg noen gang har lest. Utrolig hvordan han har kommet til sine konklusjoner basert på hva han skriver om spillerne. Sjekk blant annet hva han skriver om høretelefonene til Olympus sin spiller. Lystig lesing.

 

Har lyst til å spørre hvilken nytteverdi jeg har av dockingstasjonen? Brukes denne til noe annet enn lading og filoverføring? Går dette raskere med dockingstasjon?

Lenke til kommentar

Da er også de medfølgende ørepluggene testet ut. Må si at dette ga meg en positiv overraskelse. Dette må være noe av det absolutt bedre av typen "medfølgende øreplugger". De er store, og jeg hadde litt problemer med å få de på plass i øret, men når dette først er gjort, sitter de godt. Bassen var god og fyldig (kanskje nettopp pga størrelsen), mens diskanten nok var noe flat. Det skulle ikke være noe prekært behov for å gå til innkjøp av høretelefoner hvis du kjøper denne.

 

Har riktignok akkurat kjøpt meg Shure E3C. Disse har en helt uovertruffen lyd. Disse koster ca 1700 kroner, men er verd hver eneste krone. For de som er interessert, har jeg akkurat lagt inn en produktanmeldelse i prisguiden her (den dukker vel opp i løpet av morgendagen). For de som synes 1700 kroner er litt vel mye å betale, kan Shure E2c være et godt alternativ (disse koster ca 1000 kroner mindre.

Lenke til kommentar
Sitter nå og funderer på om jeg skal kjøpe meg denne jeg også. Står mellom denne og ipods 20gb spiller.

 

Tror valget faller på zen sleek.

Jeg er ganske sikker på at du ikke kommer til å angre. Jeg har ihvertfall skrevet hva jeg synes om den. Så langt tror jeg også andre eiere er meget fornøyd. Kan liksom ikke se at den har noen minuser, sammenliknet med iPod (som for all del er en ok spiller).

Lenke til kommentar
Sitter nå og funderer på om jeg skal kjøpe meg denne jeg også. Står mellom denne og ipods 20gb spiller.

 

Tror valget faller på zen sleek.

Testet Zen Sleek og ble bekymret da kassen er ganske utett (det vrimler av åpninger rundt knappene) og det kommer en masse støv inn i spilleren og bak displayet. Byttet til IPOD Color 20 GB der grensesnittet og hodetelefonene er mye bedre. Grunnen til at jeg først gikk for Sleek var lavt volum på IPOD men det løser man enkelt med IMOD som fjerner volumsperren. Ellers er menyene bedre på Zen Sleek men det hjelper ikke når det er så knotete å bruke touchpad'en. Kunne tenkt meg iPOD med Zen Sleek menyer...

Lenke til kommentar
Sitter nå og funderer på om jeg skal kjøpe meg denne jeg også. Står mellom denne og ipods 20gb spiller.

 

Tror valget faller på zen sleek.

Testet Zen Sleek og ble bekymret da kassen er ganske utett (det vrimler av åpninger rundt knappene) og det kommer en masse støv inn i spilleren og bak displayet. Byttet til IPOD Color 20 GB der grensesnittet og hodetelefonene er mye bedre. Grunnen til at jeg først gikk for Sleek var lavt volum på IPOD men det løser man enkelt med IMOD som fjerner volumsperren. Ellers er menyene bedre på Zen Sleek men det hjelper ikke når det er så knotete å bruke touchpad'en. Kunne tenkt meg iPOD med Zen Sleek menyer...

Kan noen bekrefte evt. avkrefte dette med at støv bak displayet er ett problem med zen sleek. Liker ikke slikt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...