Gå til innhold

hvilke skuldre til min Rogue i BG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, rogues duger godt uansett de - hvertfall hva cloth angår :) Men akkurat nå har jeg specca om til ren ass/combat build for PvE , da jeg synes BG er så utrolig kjedelig. Synes det var 100x artigere med random PvP i skogen. Så jeg bruker mine dager på grinding i tyrs hand og pumpe ut damage i BWL og MC. Har veldig lyst til å specce om til PvP igjen da, siden jeg holder på å kjede meg ihjel - men gidder ikke grinde opp 50g ennå. Får ta det til høsten eller noe, da skal jeg bli rank 14 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jo, rogues duger godt uansett de - hvertfall hva cloth angår :) Men akkurat nå har jeg specca om til ren ass/combat build for PvE , da jeg synes BG er så utrolig kjedelig. Synes det var 100x artigere med random PvP i skogen. Så jeg bruker mine dager på grinding i tyrs hand og pumpe ut damage i BWL og MC. Har veldig lyst til å specce om til PvP igjen da, siden jeg holder på å kjede meg ihjel - men gidder ikke grinde opp 50g ennå. Får ta det til høsten eller noe, da skal jeg bli rank 14 :)

hehe skjønner. du kjører Vis`kag lixom?

Fortell om dine erfaringer med sverd vs. dagger i praksis, orker ikke folk som bare prater theorycraft uten å ha prøvd det?

edit: Du er vel kanskje tilbøyelig til å si deg enig i at det vil skje flere One-shottings i 21-30 enn 31-40?

Endret av GRendal
Skrevet (endret)

Aner ikke, vet ikke hvor mye helse folk har på disse levlene engang :)

Vel, om man tenker en rogue med lik armor - ene med PvP specc daggers, og andre med PvE specc swords - Så er jeg 100% sikker på at sverd vil deale mer damage over tid.

Dessuten er sverd helt imba å grinde med, hvertfall når man får Bladeflurry og Adrenalinerush - ligger da på rundt 900dps når kamen mot 2 eliter er ferdig i tyrs hand.

Sverd er dog ikke like bra i PvP. Det funker til tider, men som oftest er man gimpa i forhold til daggerrogues. Satser man på ren PvP er det ingen tvil om at daggers er det beste.

Selv har jeg vært så heldig at jeg har kunnet teste beste, men de beste våpnene utenfor BWL. Akkurat nå kjører jeg full ass/combat og trives med det. Med adrenalinerush kan jeg stå rett opp og ned med en warrior og smelle han i bakken ( seff ved bruk av evasion først ).

Eneste som gir mer damage enn Vis'Kag the Bloodletter for min attackpower og guild er Teebu's Blazing Longsword ( og selv dette sverdet hadde bare endt opp med å gi 10 mer i maxcrit damage på SS.)

Både Spineshatter, Empyrean Demolisher ville gitt mindre dmg i mainhand.

Endret av DeeTee
Skrevet
Aner ikke, vet ikke hvor mye helse folk har på disse levlene engang :)

Vel, om man tenker en rogue med lik armor - ene med PvP specc daggers, og andre med PvE specc swords - Så er jeg 100% sikker på at sverd vil deale mer damage over tid.

Dessuten er sverd helt imba å grinde med, hvertfall når man får Bladeflurry og Adrenalinerush - ligger da på rundt 900dps når kamen mot 2 eliter er ferdig i tyrs hand.

Sverd er dog ikke like bra i PvP. Det funker til tider, men som oftest er man gimpa i forhold til daggerrogues. Satser man på ren PvP er det ingen tvil om at daggers er det beste.

Selv har jeg vært så heldig at jeg har kunnet teste beste, men de beste våpnene utenfor BWL. Akkurat nå kjører jeg full ass/combat og trives med det. Med adrenalinerush kan jeg stå rett opp og ned med en warrior og smelle han i bakken ( seff ved bruk av evasion først ).

Eneste som gir mer damage enn Vis'Kag the Bloodletter for min attackpower og guild er Teebu's Blazing Longsword ( og selv dette sverdet hadde bare endt opp med å gi 10 mer i maxcrit damage på SS.)

Både Spineshatter, Empyrean Demolisher ville gitt mindre dmg i mainhand.

Spennende observeringer!

En lvl 25 mage har ca 600 hitpoints, priests har vel en 700 hp. En lvl 30 mage har ca 750 Hitpoints med average gear :)

Stusser litt på påstanden om å stå opp ned med en warrior riktignok.

presiser litt nærmere, stå stille i 10 sekunder å slå? Jeg har mine tvil ettersom, ihvertfall meg selv, MS critter for 1100-1200, Overpower critter for 1200-1300, samt Executer for 1100-4000. Men for all del, kan sikkert hende du er Imba ;)

Skal vi ta gutta ut på en test-server å teste ? Jeg er en helt average Reaper warrior, ikke noe spess bra gear.

Skrevet (endret)

Tro meg - da er det hvertfall dummere uten :)

man kan si hva man vil om warriors evner ved dodge - men de har cooldown, så etter du har fått første slaget har du fortsatt endel sekunder igjen å dodge andre slag på.

Nå skal jeg ikke sitte her å si at warrors med likt gear ( typ full might o.l.) ikke hadde slått meg ned dersom jeg hadde stått rett opp og ned mot dem. Men i veldig mange tilfeller er det alt som skal til.

Er typ eneste nyttige ved ass/combat swordbuild i PvP :)

Og retal har så lang cooldown at den ikke telles allikevel.

Endret av DeeTee
Skrevet

Altså, du sier du bruker evasion og står rett opp og ned mot en MS warrior? Du vet seff at en warrior som vet hva han driver med vil ta deg ned på et par sekunder?

Men så er jo 90% av alle som spiller wow komplett idioter når det gjelder pvp, så jeg tviler ikke på at du kan finne en warrior og ta ham slik ;)

Skrevet
Tro meg - da er det hvertfall dummere uten :)

man kan si hva man vil om warriors evner ved dodge - men de har cooldown, så etter du har fått første slaget har du fortsatt endel sekunder igjen å dodge andre slag på.

Nå skal jeg ikke sitte her å si at warrors med likt gear ( typ full might o.l.) ikke hadde slått meg ned dersom jeg hadde stått rett opp og ned mot dem. Men i veldig mange tilfeller er det alt som skal til.

Er typ eneste nyttige ved ass/combat swordbuild i PvP :)

Og retal har så lang cooldown at den ikke telles allikevel.

Jeg er tilbøyelig til å si meg enig med deg Deetee, Problemet er at jeg kun trenger 1 MS + 1 Overpower + execute for å ta ned 4k HP Leather :\

Hva mener du?

Skrevet

Poenget er vel at uten evasion så hadde han slått meg ned fortere. Alle tror at "Aha, han bruker evasion - da tar jeg han lett" men vi er jo nødt til det ellers hadde vi dødd fortere.

Det er selfølgelig ikke hver gang det funker, ikke det jeg sier. Er andre måter som er 100x mer effektive å ta warriors på - feks med cripplekiting med daggers - da har de jo ikke sjans i det hele tatt.

Men ja, dueller er forskjellige fra pvp i skogen. Er endel warriors som ikke fatter en dritt når du cheapshotter, så står der å pumper løs SS etter SS ved hjelp av adrenalinerush.

Uten buffs gjør jeg max 906 dmg med sinisterstrike. Den minste skaden jeg kan gjøre ved vanlig attack er 301. Med bladeflurry, adrenalinerush og evasion - samt et par kjappe stuns så er det ikke all verden som skal til for å ta ned selv en stor warrior. Men det finnes dog mange dyktige som smekker deg ned før du får sukka deg :)

Det jeg mente var at de ca var det eneste artige man kan gjøre i PvP med PvE swordspec.

Skrevet
Poenget er vel at uten evasion så hadde han slått meg ned fortere. Alle tror at "Aha, han bruker evasion - da tar jeg han lett" men vi er jo nødt til det ellers hadde vi dødd fortere.

Det er selfølgelig ikke hver gang det funker, ikke det jeg sier. Er andre måter som er 100x mer effektive å ta warriors på - feks med cripplekiting med daggers - da har de jo ikke sjans i det hele tatt.

Men ja, dueller er forskjellige fra pvp i skogen. Er endel warriors som ikke fatter en dritt når du cheapshotter, så står der å pumper løs SS etter SS ved hjelp av adrenalinerush.

Uten buffs gjør jeg max 906 dmg med sinisterstrike. Den minste skaden jeg kan gjøre ved vanlig attack er 301. Med bladeflurry, adrenalinerush og evasion - samt et par kjappe stuns så er det ikke all verden som skal til for å ta ned selv en stor warrior. Men det finnes dog mange dyktige som smekker deg ned før du får sukka deg :)

Det jeg mente var at de ca var det eneste artige man kan gjøre i PvP med PvE swordspec.

jeg Vet deetee, er mye forskjellig.

Men Etter min mening så er en Warrior @ 50% Health med full ragebar mye farligere enn en Warrior på 100% uten Rage :yes:

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en bittelite demovideo av hva adrenalinerush og bladeflurry kan utrette sammen.

Endte på 808.4 dps etter kampen var ferdig, men med poison, buffs osv - ville dette tallet ligget langt over 1000. Koselig å grinde med, bare synd adrenalinerush har 6 min cooldown.

Går jo bra å ta 2 mobs med bare bladeflurry også, så hvert andre minutt tar man 2 mobs om gangen, så tar man en og en av gangen mens man venter på cooldowns og koser seg hvert 6'e minutt :)

Tar ca 5 timer å grinde 200 gull i tyrs hand for meg akkurat nå - ikke det at jeg pleier bruke så lang tid. Grinder meg 20g som holder til et par runder i MC.

Adrenalinerush + Bladeflurry video

Og i videoen glemte jeg å equippe sverd i offhand da, da hadde det kanskje vært litt mer skade på gang :)

Startet upload av filen 19:22 og den er 30 mb, så er vel ennå en 20 min til den er oppe, om folk ikke får den til å funke med en gang :)

Skrevet

Man skal ikke kjimse over hvor mye skade swordrogues faktisk har mulighet til å gjøre - hvere seg det gjelder randommobs, MC eller BWL. Det er fortsatt håp selv om man ikke har fått noen fete daggers :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Om du faktisk hadde spilt med i BG istedet for å pirke på små items - hadde du nok hatt masse mer HK enn du har nå

Jeg vil tro at det grendal er ute etter er å ha THA UnTiM8 BG-charen:P (kunne ikke dy meg, følte det er så lenge siden jeg har sett sann cs-fjortiss skrift:))

Skrevet
Deetee, hvilken sang er brukt i den lille vidoen din? =) Sinnsykt fin imo =)

Originalt heter sangen :

Carly Simon - Nobody Does it Better ( Theme fra James Bond )

Men av nyere versjon jeg brukte i filmen :

SMM - Nobody Does it Better

Finnes bla på Mr.Mrs. Smith soundtracket.

Skrevet
Deetee, hvilken sang er brukt i den lille vidoen din? =) Sinnsykt fin imo =)

Originalt heter sangen :

Carly Simon - Nobody Does it Better ( Theme fra James Bond )

Men av nyere versjon jeg brukte i filmen :

SMM - Nobody Does it Better

Finnes bla på Mr.Mrs. Smith soundtracket.

Sikkert et dumt spøsmål men.. hvorfor har du en sånn elite drage rundt nicket ditt?

og hvordan får man det?

Skrevet (endret)

Tror at rogues kanskje er mer overpowered i level 30.

Men i level 40 har de jo blind, og blind + bandage er jo konge da, og du kan også restealthe når du bruker blind.

Men en uber equipa warrior eier vel kanskje mer enn en uber equipa rogue i level 30, pga Whirlwind Axe, men er vel artigere med Rogue.

Har en level 60 rogue, men vurderer å laga en pwnzor level 30 rogue :p

Endret av Arch-Heretic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...