Gå til innhold

Det beste gitarmerke?


Bøtta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...
Gjest Slettet-W15cjW
Music Man er ett undermerke av fender

 

Music Man har absolutt ingenting med Fender å gjøre. Det er av merket Ernie Ball, som har holdt på med instrumenter i over 30 år. Forøvrig fine instrumenter. Hele 'rekka' kan sees her.

 

Ellers så regner jeg PRS for å være helt i toppen hva gjelder kvalitet på gitarer. Litt stive priser, men man får det man betaler for.

 

 

mvh

Pantera

4579867[/snapback]

Feil. Leo Fender designet gitarer for Music Man.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er umulig å svare på, særlig siden det ikke finnes en gitar som er best til "alt".

 

I forhold til kvaliteten, betaler man etter min mening mer for merket, jo mer kjent det er.

 

I løpet av de årene jeg har spilt, har jeg blitt mer og mer klar over at det er mer gitaristen og fingrene lyden sitter i, og ikke i gitar, forsterkere og effekter.

Lenke til kommentar

Ser tråden er bumpet med to år. Det er ikke forbudt i seg selv, hvis noen har lyst til å fortsette diskusjonen er det helt greit. :cool:

 

Dette er strengt tatt et umulig spørsmål. Svaret farges antagelig av musikksmak og favoritter for de fleste av oss. Når jeg var tenåring rundt 1970 var det strat og Les Paul som gjaldt, for det spilte de store heltene. Dermed var det Fender og Gibson som var de "beste" gitarmerkene om du spurte noen av oss.

 

Men om noen spurte meg idag hva som var best av Fender, Gibson, Gretsch, Guild, ..., så ville jeg svart "hver til sitt bruk". Når jeg plukker en gitar ned av veggen er det ikke merket som avgjør, men hva jeg er i humør til å spille. Nå har jeg hatt litt for mange av samme type til tider (telecastere), så jeg kan sikkert beskyldes for å være Fender-fanboy. Men mine to neste kjøp (etter Eugen strat'en) blir ganske sikkert en Les Paul og en vintage Guild. Og det er en rekke andre gitarmerker jeg sikler på: Rickenbacker, Martin, PRS og Taylor med flere.

 

Noen merker er bedre enn andre, noen gir mer valuta for pengene. Men det er ikke noe enkelt merke som er bedre enn alle andre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kan man si at man har ESP om man egentlig har LTD da? :hmm:

Er jo "undermerket" til ESP. Blir vel som å si at man har en gibson mens man egentlig har epiphone da, eller?

 

Liker ESP, PRS og Fender best.

Har selv ESP(LTD) EC-50 og KH 202 :)

9287102[/snapback]

 

 

Har lest på et annet forum at i forhold til kvalitet og "ytelese" er LTD nærmere ESP, enn Epiphone er til Gibson. Så bare å si at man har ekte ESP! :w00t:

 

Av de jeg har prøvd er jeg veldig fornøyd med Ibanez, Gibson og ESP.

 

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Tenkte på en sang av Vidar Sandbeck:

.....Den beste bil i verda er den som han har nå

Du skulle bare høøøøre

hvis motorn ville gå..

Husker ikke mer av teksten, men jeg har en nifs ting å fortelle:

Jeg fikk kjøpe en Morgan som hadde hengt i et utstilingsvindu og falmet og skrumpet inn, omtrent som sånne skrumpehoder fra søramerika som vi alle finner på loftet når vi er på besøk hos gamle onkel Per som var til sjøs " dengang haddemekje modorer..."

Jeg lot gitarn ligge svalt og skyggefullt. Lakka rosewoodhæsjen så den ble blank og slipte båndene så fingrere kan skli som Koss opp og ned. Justerte fjærene til vibarmen og nå har jeg en helt god gitar.

Jeg ga 800,-.NOK for den!

Lenke til kommentar

Merkene har sine egne spesielle egenskaper.

Gibson er litt mer AC/DC (Power Chords osv. stil)

Stratocaster er mer Solo aktig (passer til bl.a. Pink Floyd f.eks)

Men hvis du leter etter noe mer billig så er selfølgelig Ibanez yndlingen her.

Selvfølgelig er Ibanez på ingen måte bedre enn en fender, det er jo en stor pris forskjell.

Men Ibanez er det beste jeg har prøvd for så lav pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...