Gå til innhold

Hvem er best? Mobyson eller noextras?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte til et billigere abonnemang. Men er litt usikker på hvilked jeg skal velge.

Mobyson og noextras ser ut til å være billigst. Bortsett fra teletopia i osloområdene.

www.telepriser.no

www.utgifter.net

 

Jeg ser at det er gratis og bytte til noextras. Noe som er en fordel.

Men noextras.net's internettside får jeg ikke noe inntrykk av at di er seriøs. (pga layout) Jeg vet om folk som er fornøyd med mobyson. Men har aldrig hørt om noextras.

 

Men hva er deres erfaringer med disse to? Ville bli glad for å få noen tips.

 

Priser Noextras.net

Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt) 0,79

Oppstart (kr/samtale) 0,59

SMS (kr/melding) 0,40

MMS (kr/melding) 1,95

GPRS (kr/KB) 0,01

Viderkobling til telefonsvarer (kr/minutt) 0,00

SMS leveringskvittering (kr/melding) 0,40

Startpakke ved nytt nummer fra Noextras.net 0,00

Porteringsavgift ved overføring av nummer 0,00

 

Priser Mobyson

Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt) 0,79

Oppstart (kr/samtale) 0,59

SMS (kr/melding) 0,40

MMS (kr/melding) 1,98

GPRS (kr/KB) 0,008

Viderkobling til telefonsvarer (kr/minutt) * 0,00

SMS leveringskvittering (kr/melding) ** 0,33

Startpakke ved nytt nummer fra Mobyson 98,00

Startpakke ved overføring av nummer 248,00

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Noextras selv en liten periode, og det var forsåvidt greit nok det. Men jeg hadde forsåvidt ikke noe med support og gjøre så hvordan de er kan jeg ikke svare på.

 

Ellers så drives vel Noextras av Agder Energi så de er vel ganske seriøse. Grunnen til at websidene ser ut som de gjør er vel at de satser på ungdomsmarkedet...

Lenke til kommentar

Jeg har selv mobyson, dama mi har noextras, forskjellene er:

 

Mobyson:

8,- per MB via gprs

1,98 per mms

Meny med mulighet for påfylling via tlf samt en rekke andre mobile tjenester

248,- for portering

 

Noextras:

10,- per MB via gprs

1,95 per mms

Må fylles på via bank eller hjemmeside, ingen ekstra menyer på mobilen

gratis å portere

 

jeg valgte mobyson pga bedre support (svarer fortere) og mulighet for påfylling via mobilen. Dama mi og vennina hennes som også har noextras er dog fornøyd, men de er trege med å svare på mail.

Lenke til kommentar
Nå har jeg vidreført nummeret til noextras.net. Er det noen som vet om det tar lang tid før at man får det nye simkortet i posten?

Nei, du får d innen en uke eller noe. Byttet nettopp over til noextras. Fikk sim kortet rimelig fort. Men hvis du skal ha samme nummer, må du vente 10 - 12 dager før du får overført nummeret, etter du har sittet inn penger på noextras kortet. Vet ikke hvordan det er hvis du ikke overfører nummeret ;)

Lenke til kommentar

Fy faen. Jeg ble nettopp oppringt av telenormobil, de prøvde å lure meg til å fortsette hos dem. Men jeg sa nei, men så prøvde de å lure meg igjenn. Så sier de at jeg ikke får overført nummeret før i oktober. Har de lov til å si dette? Har ikke binning eller noe.

Måtte dere vente lenge på og bli overført dere andre? Det kan ikke være slik at jeg må vente 2månder?

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Hei. Byttet fra Chess til Noextras.

 

Ingen problem. Fikk portert nummer og det tok ca 12-15 dager. Har også prøvd kundesupport via mail og fikk svar etter 2 timer. Et lite minus at de ikke har kundeservice pr. telefon men det ofrer jeg for billigere priser. (Hvor ofte har du ringt kundeservice til din mobilleverandør siste året?)

Jeg bor ulendt til i forhold til mobiltlf. og netcom har ingen dårligere dekning en telenor så jeg skjønner ikke helt de som sier at netcomdekning er dårlig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Navitas87: har du bindingstid kanskje? Om du ikke har det så ta kontakt med forbrukerombudet, det tar ikke telenor mange minuttene å overføre deg til noextras. Om du bestiller idag så er det ingenting hos telenor eller andre som skulle tilsi at du ikke hadde det innen utgangen av august. Har du derimot bindingstid så skjønner jeg godt telenor.

Lenke til kommentar

Bamsemoms:

Nei, jeg har ikke noen form for binningstid. Bestillte for en uke siden. Jeg har Telenor Djuce Kontant. Har had det i 1,5år. Telenor Mobil noextras.net skylden for at de bruker å være træg på og få nummeret overført. Vedder på at Telenor lyver for at de vil at jeg skal være kunde. De vil antagelig ha meg til oktober, da skulle de sette ned prisene, så de tenker sikkert at jeg skifter mening da.

 

Har sendt mail til noextras.net. Skal høre hva de sier. Så ringer jeg Telenor mobil for å klage. Hvis ikke det hjelper så mailer jeg forbrukerombudet...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Telenor sa til meg at overføring til Noextras ville ta langd tid siden Noextras hadde så stor pågang. Tror hun sa to måneder. Men tok to uker for meg og overføre nummeret. Kanskje telenor sier at det tar lang tid for å få oss til å bli der? Men en ting skal de ha, aldri møtt en hyggeligere person i telefon enn hun som skulle få meg til å bli :)

Lenke til kommentar

Jeg overførte netcom abonnomentet mitt til noextras.net men var i grunnen ikke så veldig fornøyd.

 

En av tingene er skjulte utgifter. Når du bestiller koster det 0 kroner, MEN du må sette inn penger på kontoen deres for startbeløpet du vil ringe, først da får du tilsendt simkort. Og stort sett alle har jo "ring bort etableringsbeløpet"-tilbud.

 

I tillegg var ikke supporten noe særlig. Og det kosta 40 kroner for å aktivere MMS, 40 kroner for å aktivere telefonsvarer osv. Bortsett fra det var det forsåvidt greit nok.

 

Så jeg har nå portert videre til chess kontant. Koster 0,99,-/min men til gjengjeld har du kundeservice på telefon, du har telenor dekning. Du kan ringe nød-samtaler etter at kortet ditt egentlig er tømt og det at du kan lade opp med PAYEX var en grunn. Og i tillegg har du EDGE, noe de netcom baserte ikke har.

 

Og angående porteringstida.. den lå på ca. 10 dager både ved overføring til noextras.net og chess. Og det er standard tid det tar. Om det er 1000 eller 10 som portere nummeret sitt så blir det da for faen ikke noe forsinkelser.. tror hu dama på telenor at det er to apekatter som sitter og foretar all registreringa for hånd?? :D

 

Men det abonnomentet jeg bruker mest, og er mest fornøyd med er teletopia. Gratis GPRS og hyggelige priser. :D

Lenke til kommentar
Jeg har netopp bestilt noextras og overført mitt gamle nummer, hvordan er det i mellomtia til jeg får simkortet av dem og dem sier opp det jeg har nå, blir jeg uten nummer noen dager da eller åssen er dette?

Du kommer til å få et nytt simkort i posten, sammen med et porteringstidspunkt.

 

Frem til porteringstidspunket bruker du ditt nåværende abbonement som du gjør i dag. På porteringstidspunket bytter du til ditt nye simkort, og da bruker du Noextras.

 

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...