Gå til innhold

6680 eller K750i


Anbefalte innlegg

Nå er det påtide å bytte ut K700i'n min mot en ny en.

 

Har privat+ fra telenor, så det jeg har sett er vel at de to mobilene ligger ca. i sammeprisklasse.

 

Er relativt fornøyd med k700i'n, bortsett fra at det er elendig batteritid (må lades hver dag, selv ved minimal bruk), har plass til max 100 sms, virker som det er mye softwarefeil på den. bl.a. at jeg må sende en melding fler ganger før den faktisk sendes, og samme når jeg skal ringe folk. ofte må jeg ringe 2-3 ganger før jeg faktisk får kontakt.

 

Så kommer spørsmålet da.

6680'n har jeg sett har mye muligheter pga. symbian, og sikler litt på detta, men trenger jeg alle funksjonene? Det beste med det er jo at man har full kontroll over minnet og kan lagre mengder med meldinger imotsetning til k700i'n.

 

K750i'n har jeg dermot hørt lite om, og veit ikke åssen det er med meldingsplass og andre funksjoner? Den er vel relativt lik K700i'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er relativt fornøyd med k700i'n, bortsett fra at det er elendig batteritid (må lades hver dag, selv ved minimal bruk), har plass til max 100 sms, virker som det er mye softwarefeil på den. bl.a. at jeg må sende en melding fler ganger før den faktisk sendes, og samme når jeg skal ringe folk. ofte må jeg ringe 2-3 ganger før jeg faktisk får kontakt.

 

Akkurat det problemet med å ringe og sende meldinger har jeg opplevd på både T610 og K500.

Noen som har opplevd det på K750I?

 

Over til spm ditt. Hvis du ikke har behov for 3G/EDGE vil jeg nok anbefale K750I.

Har 6680 sjøl og den er litt stor, dårlig batteri og jeg merker at symbian er noe jeg ihvertfall ikke får mye bruk for.

K750I har litt bedre kamera, er mindre og jeg tror den har bedre batteri

Lenke til kommentar
Akkurat det problemet med å ringe og sende meldinger har jeg opplevd på både T610 og K500.

Noen som har opplevd det på K750I?indre og jeg tror den har bedre batteri

SE trakk tilbake K750i fra markedet pga ekstreme FW-feil og nå ble K750i "relansert" må markedet med oppdatert FW.

 

Jeg hadde en symbian UIQ telefon (P910i) og fikk ikke brukt 2% av telefonens muligheter så jeg kommer aldri til å kjøpe en symbian telefon igjen.

Lenke til kommentar

Valget er uten tvil K750i og begrunnes som følger:

 

1) Batterikapasitet:

 

9t/400t vs 6t/264t (K750i tale/standby vs 6680 tilsvarende)

 

- merk at dette er maks kapasitet, slik at opplevd batterikapasitet vil nok ligge omkring 50-70% av dette. Uansett ingen andre telefoner er idag i nærheten av K750i når det gjelder batteri.

 

2) Kamera:

 

2.0 mps vs 1.3 mps? Kameraet i K750i'en er faktisk på grensen til at jeg vurderer å bytte ut mitt noe slitne Canon Ixus 2.1 mp. Fotolyset på K750i er akseptabelt, og blitz kan fåes som ekstrautstyr. K750i med redusert oppløsning (tilsv. 6680) vil ta bilder som er bedre - hvor mye bedre er jo et def. spørsmål. Jeg sier ikke at 6680 tar dårlige bilder, bare at K750i er et bedre valg hva kamera angår.

 

I tillegg har K750i, i mine øyne, et bedre kamerdeksel.

 

3) Lyd:

 

Har ikke testet 6680 tilstrekkelig her, men begge er gode på dette området.

 

4) GSM / 3G:

 

6680 er en 3G telefon - K750i er ikke. Er det aktuelt å vurdere binding på telefon kan det være et poeng å velge K750i nå - ettersom telefonen i mine øyne er bedre på nevnte punkt, for så å velge 3G ved neste korsvei. Telenor har ikke særskilt sponsing på 3G telefoner. NetCom åpner sitt nett for privatkunder i september. Det er ventet sponsing - forhåpentligvis på linje med våre naboland - men under enhver omstendighet er ikke 3G nettet særlig utbygd. NetCom har (ironisk nok) best dekning idag.

 

Konklusjonen er: Har du 3G dekning der du bor og du føler dette er spennende, velg 6680. Av alle andre årsaker - velg K750i. Med mindre - det av en eller annen merkelig grunn MÅ være Nokia.

Lenke til kommentar

"Hjelp, skal ha ny telefon!"-seksjonen forklares slik:

Trenger du hjelp eller råd til å velge ny telefon? Dette er forumet for deg.

 

Regner med at du er på utkikk etter hvilken telefon du skal kjøpe, og trenger å sammenligne de opp mot dine behov og ønsker. Da blir det riktig kategori for denne tråden.

 

Flyttes.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg valgt K750i hvis jeg skulle velge mellom disse to og ikke trengte 3G/videotelefoni. Grunnet bedre kamera og mye mer behagelig størrelse. Har sett på 6880 et par ganger og jeg synes den virker veldig stor. Har selv en symbian telefon (6600) og er meget fornøyd med hvordan Symbian fungerer, og jeg er glad i ettertid at jeg valgte 6600 m/symbian, istedenfor k700i.

 

Noen muligheter med Symbian:

-Installere ny programvare. Kan være alt fra kart (veikart), spill til videoavspillere som kan spille av divx filmer på telefonen...

-Lage egne ringetoner utifra musikkfiler du har på pcen (mp3 konverteres automatisk til et format som telefonen kan spille av).

-Synkronisere telefonen med outlook.

 

Jeg antar at k750i har støtte for minnekort, og da slipper du å bekymre deg for at du ikke har plass til meldinger... På min 6600 har jeg bare et 32 MB MMB kort, og der har jeg en rundt 1000 meldinger, og det tar bare et par MB ;)

 

Skal heller vente på nokia n90, som jeg antar har bedre billedkvalitet enn k750i, 3G og videoopptak i VHS oppløsning :love:

Lenke til kommentar
Noen muligheter med Symbian:

-Lage egne ringetoner utifra musikkfiler du har på pcen (mp3 konverteres automatisk til et format som telefonen kan spille av).

Både 6680 og K750i støtter ringetoner i mp3-format. Dette er altså fullt mulig på begge telefonene.

Visste ikke om k750i hadde støtte for det eller ikke, men da er det mulig på begge. Artig å lage sine egne, selv om kvaliteten er heller laber. Støtter 6680 direkte avspilling av mp3 filer som ringetoner? Fordi f.eks 6600 som også har symian series 60, kan ikke spille av mp3 som ringetone, men må konvertere de til .wav før de kan brukes. Den kan spille av mp3 med tredjeparts programvare, men siden det bare er monoutgang er det liten vits uansett :p

Lenke til kommentar
.mp3-ringelyder har vært støttet i alle Series 60 telefoner fra Nokia det siste året, altså fra og med Nokia 7610. Så ja :)

Fett nok. Jo mer jeg leser i trådene synes jeg k750i virker ganske lovende. Begynner å vurdere den som en potensiell festtelefon. En som virker robust, men har bra kamera. (Tør ikke ta med n90 på fest når jeg kjøper den og kameraet på 6600 er ikke noe fest-kamera).

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Først vil jeg beklage for at jeg ikke tok meg nok tid til å se hvor jeg skulle legge innlegget mitt.

 

Dette ser veldig lovende ut for K750i, men har dog ikke fått bekreftet at mobilen faktisk kan lagre mer enn 100 meldinger, da jeg syns 100 er litt for lite..

Tusen takk for alle svar jeg har fått! :yes:

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg 209 meldinger (288 kb) - slik jeg har forstått det er det telefonminnet (34 mb) som den tar av - og jeg dermed i teorien vil kunne ha tilsvarende antall meldinger. Men hvorfor vil jeg det? Når jeg nå blar fra første til siste melding direkte går det relativt tregt allerede nå. Trikset er jo uansett å ikke fylle til randen ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...