Gå til innhold

trenger man chipsett drivere på gamle hovedkort?


Spirre

Anbefalte innlegg

jeg sitter og formaterer en eldre maskin for en arbeidskolega av min mor nå, og så ble jeg plutselig litt usikker på om jeg må skaffe chipsett drivere eller om win 2k fikser biffen.

 

har ikke navnet på chipsettet i farta men det er en p3 800mhz cpu. dersom dere mener at det er nødvendig å legge inn de driverne for seg selv så skal jeg sef finne ut hvem chipsett det er snakk om :) blir lett egentlig, var ikke noen kjøler på chipsett brikka så jeg da jeg snoka etter hybell kaniner i stad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at du trenger chipsettdrivere for å få optimal ytelse. Om det finnes til win2K er vel heller spørsmålet. tror min mor har noe lignende. hvis jeg ikke husker feil var det 440 BX chipsett(en gammel intelvariant) på den. Hun kjørte win98, men XP surrer og går på den den dag i dag.

Lenke til kommentar

okay sjekka chipsettet nå, det som står printa på birkka er:

 

Intel 815

FW82815

L037TB10

SL4DF

 

dersom noen kjenner til dette chipsettet her og kan linke til de drivere jeg trenger så er jeg evig takknemlig :)

 

nå MÅ jeg lage meg no mat, holder på å krepere av sult her :p

Lenke til kommentar

Både 2000 og XP klarer seg med egne drivere. Så lenge ingen enheter står uthevet med ? i enhetslisten er det ikke no problem. Iallefall ikke med BX chipsettet.

 

Det er forøvrig intet problem å kjøre XP på en P3 800 med 512MB... går helt fint det til vanlig surfing og office bruk.

Lenke til kommentar

vel det kan så være at det går bra, selv om je har opplevd det mottsatte, mene win 2k funker bra nok, krever mindre resurser og er ehlt likt 98, så derfor valgte jeg det. og når eieren ikke bryr seg overhodet, så ser jeg ikke poenget med å risikere å slowe systemet enda mer med et kraftigere os

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...