Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!

Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

• Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste ukene har det flommet med propaganda osv om neste generasjons konsoller blablabla. Samtidig har endel forumer og blogger verden over strømmet til med Negativ omtale av Nintendo. "utsagn som 2-3 ganger kraftigere enn game cube, sammenlignet med eks. ps3 sine 30 ganger enn ps2" har fått endel til å miste sinnet og komme med ukloke kommentarer som: "nintendo skyter seg selv i foten". "De går konkurs". osv osv.

Personlig får jeg makk av å lese det. Utrolig hvor uvitende endel er. For det første er det ingen som vet noe om Revolution, sett bort fra det lille vi fikk vite på E3. Og jeg antar at heller ingen som har kommet med barske kommentarer om selskapets økonomi har peiling på regnskap eller jobber i Nintendo sitt regnskap for den saks skyld...

(må beklage få punktum i øverste avsnitt av innlegget, har litt dårlig tid til korrigering akkurat nå...)

Uansett til poenget..:

http://www.cube-europe.com/news.php?nid=7872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

intervju med miyamoto. trekker bare ut de viktigste tingene.

WHAM! Gaming: You only revealed a little bit about Revolution at your E3 press conference. Are you waiting until next year to really talk about what the machine is all about?

Shigeru Miyamoto:

We don't want to give away too much because other companies out there tend to take that information and run with it, of course. And while it was a small amount of info, we thought it was good info and we were pretty happy with what we were able to tell people. While the Revolution is something we're doing next year, it's going to have all the cutting edge technology, it's going to have a lot of power to it. It's not this big monster machine. What we're trying to use that technology for is to make it a machine that is family-friendly, easily accessible by people of all ages and all experiences. Quiet, small, simple... that's where we're trying to take that technology.

WHAM!:You could say the same things about the GameCube -- it's small, quiet, and family-friendly. But we know there's something about the Revolution that's very unusual. Can you give us a hint at what it might be?

SM: The interface is everything. That being said, I can't tell you anything about it. Unfortunately, in the past when we've announced things, those ideas have been taken and run with by other companies, and if we told people too much about what our interface was going to be like or too many things about the Revolution, I think there's definitely a chance that a lot of ideas would be taken and would be released before we're even ready to release our own product.

=)

Skrevet
intervju med miyamoto. trekker bare ut de viktigste tingene.

WHAM! Gaming: You only revealed a little bit about Revolution at your E3 press conference. Are you waiting until next year to really talk about what the machine is all about?

Shigeru Miyamoto:

We don't want to give away too much because other companies out there tend to take that information and run with it, of course. And while it was a small amount of info, we thought it was good info and we were pretty happy with what we were able to tell people. While the Revolution is something we're doing next year, it's going to have all the cutting edge technology, it's going to have a lot of power to it. It's not this big monster machine. What we're trying to use that technology for is to make it a machine that is family-friendly, easily accessible by people of all ages and all experiences. Quiet, small, simple... that's where we're trying to take that technology.

WHAM!:You could say the same things about the GameCube -- it's small, quiet, and family-friendly. But we know there's something about the Revolution that's very unusual. Can you give us a hint at what it might be?

SM: The interface is everything. That being said, I can't tell you anything about it. Unfortunately, in the past when we've announced things, those ideas have been taken and run with by other companies, and if we told people too much about what our interface was going to be like or too many things about the Revolution, I think there's definitely a chance that a lot of ideas would be taken and would be released before we're even ready to release our own product.

=)

Nintendo er smarte som holder kortene tett inntil brystet inntil videre. Sett bort fra xbox 360 så ser neppe revolution eller ps3 dagslyset før et godt stykke uti 2006 likevel..

Skrevet

Nintendo vet hva de holder på med. De kan konsoll, og vil nok levere varene.

At de ikke er like frempå med tekniske ting som MS og PS er nok fordi Nintendo er et litt annet selskap som fokuserer på andre ting enn kun kraft.

Skrevet
At de ikke er like frempå med tekniske ting som MS og PS er nok fordi Nintendo er et litt annet selskap som fokuserer på andre ting enn kun kraft.

Ja og det er såklart spill, det viktigste av alt.

Skrevet

Ja og det er såklart spill, det viktigste av alt.

Kan jeg si meg mer enig? Nei :w00t:

Skrevet

Klart spillene er det viktigste, men Nintendos ensidige fokus har sikret dem en svak andreplass globalt, og de ligger vel som tredjemann i USA. Den eneste grunnen til at Xbox ikke gikk forbi Nintendo i Japan er nok at japanere er nasjonalister som ikke liker at utlendinger kommer og prøver seg.

Klart Nintendo kan fortsette som før, og de kan ende opp på sisteplass, som før. Som fan av Nintendo synes jeg det er trist at plastikk-konsollene som kommer fra gigantene Sony og Microsoft får et tak på Nintendo. Men de kan markedsføring. Det er jeg ikke overbevist om at Nintendo kan.

Skrevet
Klart spillene er det viktigste, men Nintendos ensidige fokus har sikret dem en svak andreplass globalt, og de ligger vel som tredjemann i USA. Den eneste grunnen til at Xbox ikke gikk forbi Nintendo i Japan er nok at japanere er nasjonalister som ikke liker at utlendinger kommer og prøver seg.

Klart Nintendo kan fortsette som før, og de kan ende opp på sisteplass, som før. Som fan av Nintendo synes jeg det er trist at plastikk-konsollene som kommer fra gigantene Sony og Microsoft får et tak på Nintendo. Men de kan markedsføring. Det er jeg ikke overbevist om at Nintendo kan.

Det er noe i det du sier der, men men eg syns det kom seg litt med lanseringen av flere GC stortitler da, sjøl om Nintendo ligger en del etter SONY`s markedsføring, som eg syns er langt mer appelerende, de når på en måte mer ut til folk syns eg ;)

Skrevet

:roll:

Skrevet

hm, jeg trodde faktisk nintendo lå på førsteplass sånn globalt sett. pga av det massive folketallet i asiatiske land. menmen, kan hende jeg husker feil..

Skrevet

PS2 leder ganske godt. X-box er bare noen få tusen konsoller over GC. Men Nintendo er den som har tjent mest av MS og Nintendo. Om ikke Sony hadde solgt så mange PS2 konsoller så hadde nok Nintendo kunne målt seg med de også.

Skrevet (endret)
Iwato sa jo at Nintendo har solgt 1 billion spill.

Reggie sa det... og det var forresten 2 milliarder.. ikke 1.

Endret av TCi
Skrevet (endret)

Nintendo har erfaringer Microsoft ikke har da Nintendo har vært i konsoll-markedet veldig mye lengre. Dette synes jeg ene og alene er bra nok grunn til å kjøpe seg REvolution.

Endret av Orresnei
Skrevet

Nå er det faktisk Sony som dominerer hjemmemarkedet. Microsoft skaffet seg også nyttige erfaringer med Xbox. Så langt har det bare gått nedover med Nintendo siden NES :(

Skrevet

Hehe....Tci...stemmer det ikke at nintendo tjener med enn sonys entertainmentdel da? De tjener jo tross alt grovt på de håndholdte.

Nintendo hadde snes forøvrig som ikke var noe nedoverbakke for min del ihvertfall :p

Skrevet (endret)
Nå er det faktisk Sony som dominerer hjemmemarkedet. Microsoft skaffet seg også nyttige erfaringer med Xbox. Så langt har det bare gått nedover med Nintendo siden NES :(

Pø... SNES var jo enda mer populær enn NES jo... Det gikk nedover da de bestemte seg for å bruke kassetter til N64 istedet for cd plater slik som PS1. Men Nintendo har alltid tiltrekt seg en trofast fangruppe, mye pga. NES og SNES.

Hehe....Tci...stemmer det ikke at nintendo tjener med enn sonys entertainmentdel da? De tjener jo tross alt grovt på de håndholdte.

Nintendo hadde snes forøvrig som ikke var noe nedoverbakke for min del ihvertfall

Det har jeg ikke oversikten over... men Nintendo har alltid solgt med fortjeneste som jeg kan erindre iallefall.

Endret av TCi
Skrevet

Håndholdte ja. Et marked der ingen har gitt Nintendo skikkelig konkurranse enda. Men her snakker vi om hjemmemaskiner, og der sliter Nintendo. Hadde det ikke vært for japansk patriotisme hadde Nintendo ligget bak Microsoft globalt.

Kanskje var det etter SNES det gikk nedover, men det er i allefall sikkert at Nintendos ord ikke henger sammen med deres markedsposisjon.

Skrevet

mm.. Har ikke Nintendo sakt at de skal nå ut til alle slaks gamere rundt omkring i verden? Hvorofr er de slik da, at de nekter spill som GTA på deres maskiner?

Familiekonsoll, det er jo for alle, ikke bare de yngre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...