Gå til innhold

Siemens C65 - Udødelig?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammal Siemens C65, som jeg bruker når jeg står i slalåm bakken, og sånn. Men så har jeg en litt nyere Siemens C65 også.

 

I går kjedet jeg meg litt så jeg tenkte at jeg skulle se hvormye denne telefonen tålte.

 

Hva jeg skulle gjøre:

  • 1. Det første jeg gjorde var å se om den tålte å falle ned fra verandaen (ca. 3meter), ned på asfalten.
    2. Det andre jeg skulle gjøre (hvis mobilen overlevde det første) var drukne den.
    3. Så sist, men ikke minst var å legge den forran ett kjøretøy, og se hvordan det gikk med den!

Resultat:

1. Jeg slapp telefonen ned fra verandaen. Den landet med 'ansiktet' ned. Batteriet, og bakdekslet falt av/ut. Da jeg tok opp mobilen og puttet inn batteriet, og satte på bakdekslet, og slo den på. Den virket (ikke veldig uventet).

 

2. Like etterpå typpet jeg telefonen i cola. Dette overlevde den. Det jeg gjorde etter på var å koke opp 200ml vann. Så la jeg mobilen oppi, og VELDIG overskende; Mobilen slo seg ikke engang av!

 

3. Jeg gikk ned til bussholde plassen, og la mobilen på veien, der hvor bussporene var. 2 min senere kom bussen, og stoppet rett oppå mobilen. Da bussen kjørte, tok jeg opp mobilen og fant ut at den var slått av, og bakdekselet hadde ett hakk. Jeg prøvde å slå på telefonen. Og utrolig nok; den OVERLEVDE!!

 

 

 

 

Bilder kommer senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... Har en Siemens ME45... Den ser ganske robust ut, kanskje jeg kan ta en runde eller to med mopeden over den :p

Med så lite luft du har i dekka kan du nok kjøre over det meste og de fleste uten noe at den/de får varige men.... :p

 

Nokia 5210'en min funker faktisk fortsatt selv om den ser ut som et voldsoffer, har jo virkelig smelt den i bakken 1000 ganger.

Lenke til kommentar
Hm... Har en Siemens ME45... Den ser ganske robust ut, kanskje jeg kan ta en runde eller to med mopeden over den :p

Med så lite luft du har i dekka kan du nok kjøre over det meste og de fleste uten noe at den/de får varige men.... :p

Godt poeng :p

 

Jeg kan slippe noen store steiner på den i stedet :p

Lenke til kommentar
tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom...

Husk forskjellene på vanntett og vannavvisende. M65 er ikke vanntett.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom...

da må det ha vært noe spesielt med akkurat din telefon.

 

Har mange ganger dyppet telefonen min under vann for å vaske den. Har sølt olje på den, dusjet med den, badet med den.

Fungerer perfekt.. ikke så mye som en vanndråpe har sneket seg inn.

Lenke til kommentar

det må jeg si er imponerende av siemens :thumbup: har selv aldri hatt noen positive opplevlser med dem.... men så har jeg også bare hatt et parr stykker fra dem, men dem har fått vannskader omtrent før dem har kommet opp av esken :mad::thumbdown: men det har jo også bare vært billig modeller :hmm:

Lenke til kommentar
tja, de nye modellene er tydeligvis ikke det samme. Min bror sin støtsikre M65 sluttet å fungere uten noen spesiell grunn. den ble _lett_ vasket over med en klut dagen før den sluttet og funke men den skal jo være vanntett liksom...

Husk forskjellene på vanntett og vannavvisende. M65 er ikke vanntett.

Neinei! Den er ikke vanntett, men bør tåle å bli lett tørket av med en klut... men det er jo ikke sikkert at det var det som gjorde det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...