Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ekstern dvd brenner


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ekstern dvd brenner. Et problem jeg støtet på med en gang er om brennere med USB 2.0 virker på min pc med USB 1.1? Hvis ikke så må jeg kjøpe en intern brenner noe jeg helst ikke vil siden jeg vil flytte den mellom flere pc'er. Jeg ser etter en brenner til under 1000kr, er det noen som vet om noen bra til den prisen? Den bør helst ikke bråke så mye siden at den skal stå ved siden av meg. Den trenger heller ikke brenne så fort bare den brenner med bra kvalitet.

 

Det hadde vært veldig fint med hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste eksterne brenneren jeg noen gang har brukt er LG GSA-5163D. Men det er få butikker som selger denne, kommer kun på www.itbutikken.no i farten. Mulig efast.no og databutikken.com/no også har den? De har tidligere hatt noen LG produkter ihvertfall.

 

På USB 1.1 vil ting gå TREGT, ca 1x DVD-Brennehastighet som tilsvarer rundt 1 times brenning. Kvaliteten vil nok også bli dårlig da brenneren vil få uendelig mange buffer underruns da de fleste brennere ikke støtter lavere hastigheter enn 2x eller 4x avhengig av plater.

 

Du må nok ha USB 2.0 eller Firewire for å få bra resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...