Gå til innhold

MSI Eller ASUS?


Dataray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ville gått for MSI jeg. har hatt Asus noen ganger og hvert kort har det vært noe galt med og jeg måtte ha fått pengene tilbake.

 

det er nok bare meg som har vært uheldig men syntes det er rart når jeg har hatt 4 forskjellige Asus-kort og alle har det skjedd noe galt med..

har MSI nå og er fornøyd.

 

men Asus har vist meget bra i tester så ta Asus hvis du er fornøyd med det! :D

Lenke til kommentar

hei. jeg ville gått for ASUS jeg også. har selv et MSI kort og det er ustabilt som poteten på skjeen i potetløp :p

skal selv kjøpe et ASUS kort nå snart. har et annet ASUS kort liggende. det er en pc med hele 200 MHZ. aldri hatt så stabilt HK og Pc i hele mitt liv :p takler alt :D

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig klar for en slik "DET er best" diskusjon her. Heller for at folk skal komme med erfaringene de har fra de forskjellige hovedkortprodusentene.

 

Har selv hatt et par MSI - produkter, og det har alltid vært et eller annet galt med dem.

 

Asus har derimot kun "overrasket" meg positivt. Har hatt noen kort fra dem opp etter årene, og alle har fungert utmerket og holdt seg stabile, selv under overklokking.

Endret av Eyzteinn
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en konstruktiv tilbakemelding :p

 

Jeg ville kanskje sagt: Nei takk, ingen.

 

Jeg har ikke noen formening om hvem som er best.

 

Mitt ankepunkt er nForce4 chipsettet.

 

Har selv det, og det funker rett og slett ikke ordentlig med Pentium D. Flere forum melder om det samme.

 

Har et MSI P4N Diamond SLI kort.

 

Hvis jeg skulle ha valgt om igjen, så hadde det blitt med 955 chipsettet og ikke med nForce4.

Lenke til kommentar

Har kun veldig gode erfaringer med Asus til AMD, og et par dårlige erfaringer med MSI til P4. sluttet å kjøpe MSI etter det, men ser man på kritikk i blader, på nettsider osv, så får ikke MSI spesielt dårlig kritikk.

 

uansett hva du velger så oppdater BIOS`en...

 

EDIT: på på Asus-kortene så har jeg erfaring med Nvidia, VIA og et siste merke som jeg f*** ikke kommer på hva heter. et ganske ukjent merke egentlig, mener å huske at det hadde et brikkesett som het S745 eller no sånt... det var dette merket, pluss VIA som jeg har hatt på MSI-HK

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mitt tips er å søke i brukerfora til MSI og Asus...

Det gjelder også Abit, Aopen, DFI, Gigabyte...etc...

Da kan du fort få ett inntrykk av hvilke HK som gir fornøyde brukere alternativt skaper trøbbel...

Generelt vil jeg si at de fleste nye chipset/Bios-revisjoner tildels er nokså uferdige.. om noen HK-produsenter er verre enn andre i så måte tror jeg ikke...

Selv har jeg hatt "en del" HK fra Asus og MSI og kan ikke si at noen av dem har vært bedre/dårligere enn HK fra den andre produsenten..

Begge har sine "egenheter" mht. Bios.. så dette blir en smaksak tror jeg..

Har pt. ingen preferanser.. bare det virker..

Gjør ett HK ikke det.. blir det prompte returnert.. uten at jeg skriver hatske innlegg mot en produsent av den grunn.. Det som er fint er uansett å dele sin erfaring.. så kan andre evt. lære noe.. Dette gjelder i tilfelle man finner ut av ett gitt problem med ett HK...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...