Gå til innhold

demontering chipsetvifte A8N-SLI


crott_

Anbefalte innlegg

Dette står sikkert i den store A8N-SLI tråden, men jeg gidder ikke lese igjennom alle 118 sidene.... :) håper noen kan gi meg et raskt svar...

 

Skal bytte ut den medfølgende chipsetviften på A8N-sli med northbridge passiv kjøler, men får den ikke løs.

 

Må jeg fjerne hovedkort fra kabinett for å demontere viften? Hva er de der svarte plastikkgreiene med fjærer i to av hjørnene til viften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Skjønner at du ikke gidder å lese igjennom de 118 sidene. :p

 

Jeg tenker du skal bytte ut hele den orginale chipsetkjølinga så da må du dytte ned de svarte gummipluggene og få klemt sammen endene slik at du får løs pluggene. Dette kan gjøres med en liten tang, men vær forsiktig. Du må vel ikke ta løs hovedkortet, men det blir nok lettere da. Spørs om du får tilgang bak hovedkortet hvis du har det montert på. Vær litt obs på hvilken vei du setter den passive chipsetkjøleren, da jeg klarte å sette den feil vei og måtte demontere den :p

 

Håper det var greit nok svar :D

Lenke til kommentar

Chipsetviften lar seg lett løsne uten å ta ut selve hovedkortet. Alt du trenger å gjøre er å klippe av den øverste delen av de to festeanordningene, deretter skyver du disse ned og ut gjennom baksiden av hovedkortet. PS! Her kreves det litt bruk av makt.

Lenke til kommentar

Regner med det er den blå zalmanribben det er snakk om. Syns den var litt knotete å få sånn noe lunde nøyaktig plassert. Du må skyve de to festeanordningene tett oppunder selve ribben for å treffe hullene. Et tips er å skru dem på hardt nok til at de ikke løsner men samtidig løst nok til at du kan skyve dem rundt for å sikte dem inn på hullene. Må sikkert ta den opp og feste skruene litt mer før du finner en bra posisjon. Når du har funnet en posisjon som ser bra ut, så skrur du dem skikkelig fast. Tror jeg brukte et godt kvarter for å få på denne saken (like lang tid som det tok å skru PCen sammen igjen etterpå :p )

 

Edit: Ikke ta på pastaen FØR du har målt og er sikker på at festene er stilt inn riktig. Blir fort grisete hvis man skal prøve og måle med pastaen liggende på :blush:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...