Gå til innhold

Komplett og hovedkort


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg dette hovedkortet på komplett for et par måneder siden:

https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

 

Som dere kanskje ser så står det at kortet støtter blant annet Amd Xp prosessorer.

Med dette i bakhodet kjøte jeg meg en Xp2000 cpu for noen få dager siden, men dette virket ikke.

Sjekket derfor på spesifikasjonene til kortet( i manualen) hvor det stod at kortet støttet amd opp til 1,6.

Sjekket hjemmesiden til Asus, hvor det var en ny biosversj ute, og lastet den ned. Prøvde deretter å flashe biosen ,men fortsatt ikke noen effekt.

 

Spørsmålet er: har jeg noen rettigheter i denne saken? Kan jeg kreve noe som helst, eller er det bare å bite i det sure eplet og kjøpe et nytt hovedkort?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Med dette i bakhodet kjøte jeg meg en Xp2000 cpu for noen få dager siden, men dette virket ikke.


 

Hva virker ikke? Kan du beskrive nærmere? Det er ingen grunn til at dette ikke skulle virke, så lenge det står AthlonXP, både hos komplett.no og asus.

 

Pål

Lenke til kommentar

Bytter over til ditt gamle hovedkort? Regner med at du bytter til din gamle CPU.

 

Jeg tror heller du har en DOA cpu. Den skulle poste, selv om hovedkortet ikke støtter den. Og det tror jeg hovedkortet ditt gjør. Se om du kan få testet den nye cpu'en i et annet hovedkort.

 

Se også etter synlige skader på cpu-kjerna osv.

 

Pål

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 17:56, Muic skrev:

Ring komplett. Mailene de sender ut er heller dårlig, ringer du får du mye bedre svar.


 

er ikke helt enig i det. da jeg ringde en gang for noe jeg hadde problem med, pratet de det bare vekk. vent svar fra mailen!

Lenke til kommentar

HAHA det er sikkert den XP2000+ jeg sendte i retur for noen uker siden som også var DOA.

Den går sikkert på rundgang.

 

Fytterakkern....

Komplett skjerp dere for f.....

______________________

MSI K3 Ultra

Asus GeForce 4 Ti4600

512DDRAM CAS2

osv.......

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Jazzmaster på 2002-08-02 16:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Gorthaur skrev (2002-08-01 16:40):

Hei!



Med dette i bakhodet kjøte jeg meg en Xp2000 cpu for noen få dager siden, men dette virket ikke.

Sjekket derfor på spesifikasjonene til kortet( i manualen) hvor det stod at kortet støttet amd opp til 1,6.

Sjekket hjemmesiden til Asus, hvor det var en ny biosversj ute, og lastet den ned. Prøvde deretter å flashe biosen ,men fortsatt ikke noen effekt.



 

Hei,

 

Hvordan klarte du å flashe biosen når PC-en ikke vil starta!?

 

Det er sikkert BIOS som er problem. Jeg har en Shuttle AK31 V3.1 med VIA KT266A chipsett og de har hele tiden oppgradert bios akkurat for å få støtte for de nyere Athlon XP CPU. Den støtter XP2200 nå.

 

 

Staljin

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 16:31, Jazzmaster skrev:

HAHA det er sikkert den XP2000+ jeg sendte i retur for noen uker siden som også var DOA.

Den går sikkert på rundgang.


Fytterakkern....

Komplett skjerp dere for f.....



 

Hallooo... dette er bare spekulasjoner fra deg. Kan du bevise det, så vær så god og kom med slike uttalelser. Kan du ikke bevise det, så hold kjeft.

Lenke til kommentar

Jeg ser på den uttalelsen som en blanding av en spøk og ren frustrasjon... Det må da være lov å si såpass uten å få tilsnakk av moderatorer. Ellers må man jo vokte hvert eneste ord man skriver i tilfelle man fornærmer noen (selv om det er berettiget). Jeg synes det får være grenser for barnehagetante-tilsnakk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...