Gå til innhold

Programvare for sikkerhetskopiering m.m..

kate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først 2 ting

1 - Hvis jeg har lagt denne feil så tilgi meg. Er ikke så ofte inne på forumet, og dermed ikke så godt kjent

2 - Jeg har lett etter andre tråder om emnet, men ikke funnet noe særlig om akkurat det jeg trenger. Hvis jeg ikke har lett godt nok så ikke ta livet av meg, please!! :innocent:

Så til mine spørsmål, min case:

Jeg har to ganger opplevd at harddisken min krasjer, og mistet uvurderlig data. Når jeg blir rik skal jeg gladelig betale tusenvis for å få profesjonelle til å hente det frem igjen ;)

Men altså jeg ønsker å ta regelmessig backup av mine filer (musikk, bilder og dokumenter + mail, favoritter og det der) på en enkel og sikker måte. Til dette trenger jeg vel et program, og et lagringsmedia?!?

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen kunne dele litt erfaring med meg om backup-programvare, lagring på DVD/CD eller annet. Hva funker bra? Hva funker ikke?

Jeg er ikke noen dataguru, men vil påstå at jeg har mer enn gjennomsnittskunnskap til jente å være :blush: Jeg har virkelig prøvd å sette meg inn i temaet (lest i PCWorld og andre blader, lest her på forumet) men tror jeg trenger en slags trinn-for-trinn forklaring til hvordan dette enkelt kan gjøres. Vil så veldig gjerne unngå å miste alt igjen :cry:

Så om noen kan hjelpe meg blir jeg veldig takknemlig :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har to ganger opplevd at harddisken min krasjer, og mistet uvurderlig data. Når jeg blir rik skal jeg gladelig betale tusenvis for å få profesjonelle til å hente det frem igjen ;) Men altså jeg ønsker å ta regelmessig backup av mine filer (musikk, bilder og dokumenter + mail, favoritter og det der) på en enkel og sikker måte. Til dette trenger jeg vel et program, og et lagringsmedia?!?

Det som kanskje er enklest for nybegynnere er faktisk å gå til anskaffelse av en Maxtor OneTouch ekstern harddisk. Disse finnes i forskjellige størrelser og med forskjellig grensesnitt (USB/FireWire). Med disse skal det følge med et program som skal kunne brukes til å ta backup av dine lokale harddisker til denne eksterne. Jeg har hørt flere som har gjort dette med hell, men jeg har ikke forsøkt selv.

Endret av roac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...