Gå til innhold

Hvordan flashe BIOS

jonrokko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der du laster ned BIOS står det som regel hva som er fikset/lagt til. Sjekk om det er noe du trenger før du flasher.

Nye HK har ganske idiotsikre flashemetoder.

Skrevet

MSI kort kan du flashe i Windows faktisk. eneste du må gjøre er at du blir bedt om å sette inn en diskett mener jeg. så restartes maskina. så må du sette i disketten mener jeg å huske. så booter maskina på disketten. når disketten booter MÅ DU IKKE, jeg gjentar IKKE røre noe på tastaturet ditt. hvis noe går galt så kan det hende at du ikke får starta maskina igjen. hvis man har et nytt ASUS hovedkort så får man med en Bios recovery cd. dette TROR jeg ikke er tilfelle hos MSI kortene.

Skrevet (endret)

Asus-korta er enda enklere. Der flashes alt i Windows. Trykker bare på en knapp så sjekker programmet om det er kommet ny BIOS til HK-et. Er det det så laster den ned og flasher. Slipper å gamble med upålitelige disketter.

Edit: Hvis det er slik MSI-flashinga funker så flasher den jo strengt tatt ikke i Windows. :dontgetit:

Endret av sedsberg
Skrevet

kjører MSI LiveUpdate veit du. skal tro hva man må gjøre om man ikke har diskettstasjon jeg.

det er derfor jeg gleder meg til å få ASUS hovedkortet også. nettopp fordi det er så enkelt å flashe biosen på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...