jonrokko Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Jeg har montert ny cpu! har hørt snakk om å Flashe BIOS, hvordan gjør en det og hvorfor!
Pels Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Du flasher BIOS bare hvis det er noe galt med hovedkortet. Hvis alt funker bør du ikke gjøre det. http://overklokking.no/guides/bios/
sedsberg Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Der du laster ned BIOS står det som regel hva som er fikset/lagt til. Sjekk om det er noe du trenger før du flasher. Nye HK har ganske idiotsikre flashemetoder.
wil Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 MSI kort kan du flashe i Windows faktisk. eneste du må gjøre er at du blir bedt om å sette inn en diskett mener jeg. så restartes maskina. så må du sette i disketten mener jeg å huske. så booter maskina på disketten. når disketten booter MÅ DU IKKE, jeg gjentar IKKE røre noe på tastaturet ditt. hvis noe går galt så kan det hende at du ikke får starta maskina igjen. hvis man har et nytt ASUS hovedkort så får man med en Bios recovery cd. dette TROR jeg ikke er tilfelle hos MSI kortene.
sedsberg Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Asus-korta er enda enklere. Der flashes alt i Windows. Trykker bare på en knapp så sjekker programmet om det er kommet ny BIOS til HK-et. Er det det så laster den ned og flasher. Slipper å gamble med upålitelige disketter. Edit: Hvis det er slik MSI-flashinga funker så flasher den jo strengt tatt ikke i Windows. Endret 24. juli 2005 av sedsberg
wil Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 kjører MSI LiveUpdate veit du. skal tro hva man må gjøre om man ikke har diskettstasjon jeg. det er derfor jeg gleder meg til å få ASUS hovedkortet også. nettopp fordi det er så enkelt å flashe biosen på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå