AlpakkaMafakka Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Kan avkreftes for min del. Av og til er ikke penger viktigst. (Han bidro jo også til et kraftig børsfall ifjor) De elsker ham fordi han gir innside-informasjon. Oss vanlige plebs får jo ikke den samme "fordelen". 6
Filmvenn Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Ah Gunnar Stavrum. Fyren som mente rett før pandemien at sykepleiere krever for mye, og holdt plutselig kjeft når pandemien kom, bare for å starte det tilbake igjen rett etterpå. Men noe av det bedre jeg har lest om hvordan vi Norge (og resten av Europa) burde håndtere USA nå, mener jeg er fra DN. https://www.dn.no/globalt/nato/sikkerhetspolitikk/handelspolitikk/tenkning-ved-natos-dodsleie/2-1-1929920 4 2
skaftetryne32 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Smule8o skrev (1 time siden): Altså, han forklarer bare hvordan mange amerikanere tenker. Nei det tror jeg ikke, jeg har diskutert en del med hen, og dette er sånn jeg oppfatter det hva @jjkoggan tror og mener, hen sier rett ut at folket ikke er staten, antageligvis fordi hen er blitt fortalt dette hele livet. Jeg tror det er liten tvil om at mange usaianere ganske enkelt ikke forstår hvordan et kvekk av hvordan ett ekte fungerende representativt demokrati faktisk fungerer, dessverre så er ikke deres fungerende, og usaianerne er muligens for uinformert til å gjøre noe fornuftig med det. Smule8o skrev (1 time siden): Det er også mitt inntrykk at folk "over there" har mye mindre tillit til staten. Det er en ganske republikansk greie, men det gir jo ikke så mye mening, staten er folket folket er staten, hvem er det de ikke stoler på dem selv, representantene? de er selv ansvarlig for å stemme på dem eller ikke? Endret 20. januar av skaftetryne32 3
Delvis Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (54 minutter siden): Kan fort ende med en væpnet konfrontasjon her..og da kansellerer Trump valget til høsten og dikaturet er komplett. Kongressen er det eneste som kan stoppe dette nå. Gjør de ikke jobben sin er USA ferdig som et demokrati. Det ser ikke bra ut Kan det være sånne tanker som ligger bak intensiveringen av Grønland-temaet nå? Kanskje det ikke skal mer til, enn å hevde at Europa truer Usa med væpnet konflikt, for at trump på et tidspunkt erklærer en unntakstilstand, og så går det den veien du sier, og ender med diktatur? 1
Smule8o Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) 37 minutes ago, skaftetryne32 said: Nei det tror jeg ikke, jeg har diskutert en del med hen, og dette er sånn jeg oppfatter det hva @jjkoggan tror og mener, hen sier rett ut at folket ikke er staten, antageligvis fordi hen er blitt fortalt dette hele livet. Jeg tror det er liten tvil om at mange usaianere ganske enkelt ikke forstår hvordan et kvekk av hvordan ett ekte fungerende representativt demokrati faktisk fungerer, dessverre så er ikke deres fungerende, og usaianerne er muligens for uinformert til å gjøre noe fornuftig med det. Vel, man kan diskutere i hvor stor grad man har ekte fungerende representativt demokrati der enn så lenge de er stuck med topartisystemet. 37 minutes ago, skaftetryne32 said: Det er en ganske republikansk greie, men det gir jo ikke så mye mening mening, staten er folket folket er staten, hvem er det de ikke stoler på dem selv, representantene? de er selv ansvarlig for å stemme på dem eller ikke? Nå kan man diskutere i hvor stor grad staten er folket og folket er staten her i demokratiske Norge også. Vet våre folkevalgte egentlig alltid hha som er folkets beste? Skjer det aldri at egeninteresser kommer i vegen? Politikerforakt er nå rikelig utbredt her også Endret 20. januar av Smule8o
skaftetryne32 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Smule8o skrev (1 minutt siden): Nå kan man diskutere i hvor stor grad staten er folket og folket er staten her i demokratiske Norge også. Nja kan man det, dette er de vi har stemt på, om man plutselig ikke er fornøyd lenger så må man forstå at det er er noen andre mennesker som har stemt på helt andre folk igjen som også skal representere sine velgere. Smule8o skrev (5 minutter siden): Vet våre folkevalgte egentlig ha som er folkets betse? Sånn jeg ser det så er det nok ganske ofte sånn at det spørsmålet bør stilles til stemmegiverne fremfor de som faktisk prøver etter beste evne å representere dem. Og dette er nok fort hovedproblemet med direkte demokrati.👇 “Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” George Carlin 1 2
Snikpellik Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): Rasmussen, som er den pollsteren som pleier å være klart mest fordelaktig for Trump, har nå Demokratene med en svært solid ledelse på Republikanerne. Smule8o skrev (1 time siden): Med tanke på hvordan han holder på synes jeg det er skummelt at 40% av velgerne faktisk støtter de som lar han holde på. Og dette stemmer dessverre bra med Trumps ~40% approval. Vi må nok bare innse at MAGA-politikken ikke er så upopulær som man kan få inntrykk av fra vårt synspunkt At det i det hele tatt finnes så mange mennesker som støtter ham og republikanerne er skremmende i seg selv ja, men denne Rasmussen-pollen har den laveste støtten til republikanerne på over 8 år og det er absolutt av stor betydning. Endret 20. januar av Snikpellik 3 1 1
Vokteren Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Vokteren skrev (På 17.1.2026 den 15.32): Begynner å ligne Hitlers egen livgarde SA….. Flere som ser den åpenbare likheten: https://www.tv2.no/nyheter/sammenligner-ice-med-hitlers-brunskjorter/18477703/ 3 1
Imaginacíon Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar 1 hour ago, Vokteren said: Flere som ser den åpenbare likheten: https://www.tv2.no/nyheter/sammenligner-ice-med-hitlers-brunskjorter/18477703/ De er der for å skape en stemning av frykt. Folk er redde for å si det de mener og stille opp i demonstrasjoner. Det er slik demokratiet dør. 1 3
skaftetryne32 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Anders Puck Nielsen mener vi bør sette hardt mot hardt, mener at den oransje narsissisten responder bedre på det enn rævslikking, det er klart vi har prøvd rævslikking, kanskje på tide å prøve å snakke hardt til snørrungen, noen ganger må det til dessverre. 1 2
Mjauritz Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Vokteren skrev (1 time siden): Flere som ser den åpenbare likheten: https://www.tv2.no/nyheter/sammenligner-ice-med-hitlers-brunskjorter/18477703/ https://www.youtube.com/watch?v=ZDDJJ1MVeGc 1 1
SilverShaded Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (8 timer siden): Om trenden fortsetter så er det et tegn på at America first politikken i bunn og grunn ikke virker og faktisk ødelegger amerikansk økonomi. Burde ikke hete America First lenger, det er jo America Only. 2
obygda Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar SilverShaded skrev (1 minutt siden): Burde ikke hete America First lenger, det er jo America Only. Der traff du spikeren på hodet..eller sagt på en strategisk måte : Make America Lonely 3 1
Tussi Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar SilverShaded skrev (6 minutter siden): Burde ikke hete America First lenger, det er jo America Only. obygda skrev (4 minutter siden): Der traff du spikeren på hodet..eller sagt på en strategisk måte : Make America Lonely Ja, er det noe som er klart etter hendelsene i Iran og Syria, så er det America Only, alle andre er expendable 1
obygda Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Tussi skrev (Akkurat nå): Ja, er det noe som er klart etter hendelsene i Iran og Syria, så er det America Only, alle andre er expendable De blir fort ensomme da...Det ødelegger en vestlig allianse som de selv har tjent mye på..Men Trump ser jo aldri helheten..Det er jo hans svake side 3
Tussi Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (5 minutter siden): De blir fort ensomme da...Det ødelegger en vestlig allianse som de selv har tjent mye på..Men Trump ser jo aldri helheten..Det er jo hans svake side Ja., de blir ensomme mens de som stolte på dem blir drept. Ingen kan stole på USA, så enkelt er det egentlig
SilverShaded Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) obygda skrev (7 minutter siden): De blir fort ensomme da...Det ødelegger en vestlig allianse som de selv har tjent mye på..Men Trump ser jo aldri helheten..Det er jo hans svake side ...fordi når det kommer til stykket, er det i realiteten Trump Only. Endret 20. januar av SilverShaded 1
sedsberg Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar 12 minutes ago, SilverShaded said: ...fordi når det kommer til stykket, er det i realiteten Trump Only. Han jobber jo ganske bra for sjefen sin i Kreml. 1 2
SilverShaded Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar sedsberg skrev (7 minutter siden): Han jobber jo ganske bra for sjefen sin i Kreml. Det kan så være, saken er at han tar aldri en avgjørelse med mindre han tror det gagner ham selv. Og han har jo selv sagt at ingenting stopper ham, annet enn hans egen moral. Siden den ikke eksisterer, er det liten tvil om hvor vi står. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå