Gå til innhold

Ratt og pedaler med 3 pedaler?


Anbefalte innlegg

Jeg har alldri sett dette, men det burde jo være genialt. Mange bilspill har jo muligheten til clutch, å har jo da også mulighten til å sette opp en pedal som dette, men da har man plutselig litt for lite pedaler :p Så da lurer jeg ganske enkelt på: Finnes det ratt og pedal sett med 3 pedaler å få kjøpt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har alldri sett dette, men det burde jo være genialt. Mange bilspill har jo muligheten til clutch, å har jo da også mulighten til å sette opp en pedal som dette, men da har man plutselig litt for lite pedaler :p Så da lurer jeg ganske enkelt på: Finnes det ratt og pedal sett med 3 pedaler å få kjøpt? :hmm:

synes jeg har sett det før, men er ikke sikker på hvor..

 

prøv QXL, tror det var der et sted..

Lenke til kommentar
Det enkleste er å ha to pedalsett ved siden av hverandre, og bruke den høyre pedalen på det venstre settet som clutch. Tar riktignok litt plass, og ikke alle som har to ratt.

interressant :yes: Det går ann å få kjøpt pedalsett i seg selv? Var noe de hadde på elkjøp før til gibort pris :p men de var kanskje ikke så bra? :hmm:

Men det funker i alle spill å legge inn akser fra forskjellige kontroller?

Lenke til kommentar
interressant :yes: Det går ann å få kjøpt pedalsett i seg selv? Var noe de hadde på elkjøp før til gibort pris :p men de var kanskje ikke så bra? :hmm:

Men det funker i alle spill å legge inn akser fra forskjellige kontroller?

Du kjøper to ratt- og pedalsett, hiver det ene rattet under skrivebordet, kobler til begge ratt, legger pedalsettene ved siden av hverandre, og setter opp som du vil i spillet. Det meste av spill har støtte for flere kontrollere. Kvaliteten varierer selvsagt, men du trenger sikkert ikke det dyreste til clutch.

Lenke til kommentar
okay, da har jeg fått med meg det.. :D Men så lurer jeg på om det finnes noe skikkelige system til giring? Egen kontroller eller lignende... :p Har bare "F1 giring" på det rattet jeg har nå...

Det finnes slike jostikk lignende saker på siden som du dytter opp og ned for å gire. Slik som en av Solberg gutta har (bare at de trenger en ikke clutch for å gire med).

Lenke til kommentar

jeg har sett tilfeller av slike "sett" (det var 3 deler, solgt sepparat (gir var en del, ratt og pedaler egne), men de gikk ut av produksjon hvis jeg ikke tar helt feil. De var også utrolig dyre (i kategorien 1-2000 pr del - TROR jeg å huske)...

 

Hadde vært utrolig fedt med skikkelig bilspill med skikkelig clutch og stick shift :D

Lenke til kommentar
jeg har sett tilfeller av slike "sett" (det var 3 deler, solgt sepparat (gir var en del, ratt og pedaler egne), men de gikk ut av produksjon hvis jeg ikke tar helt feil. De var også utrolig dyre (i kategorien 1-2000 pr del - TROR jeg å huske)...

 

Hadde vært utrolig fedt med skikkelig bilspill med skikkelig clutch og stick shift :D

Tøffgt :D Ja Det hadde vært rått...

Hva med å bygge om en vanelig joystick til en slik "real life girspak" ? :p nei det går vel ikke :p

men det er en del bilspill der du kan velge at du må holde inne en knapp for at bilen skal stå i DET giret. Da må d jo gå ann å lage en kontroller som virker som giret i en ekte bil, der det trykkes på knapper ettersom hvilket gir den står i.. hehe :innocent:

Åsså putte på force feedback sånn at d raper og vibrerer om du ikke bruker clutch :innocent:

hehe, nei *slutte å drømme seg vekk* :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har sett tilfeller av slike "sett" (det var 3 deler, solgt sepparat (gir var en del, ratt og pedaler egne), men de gikk ut av produksjon hvis jeg ikke tar helt feil. De var også utrolig dyre (i kategorien 1-2000 pr del - TROR jeg å huske)...

 

Hadde vært utrolig fedt med skikkelig bilspill med skikkelig clutch og stick shift :D

Tøffgt :D Ja Det hadde vært rått...

Hva med å bygge om en vanelig joystick til en slik "real life girspak" ? :p nei det går vel ikke :p

men det er en del bilspill der du kan velge at du må holde inne en knapp for at bilen skal stå i DET giret. Da må d jo gå ann å lage en kontroller som virker som giret i en ekte bil, der det trykkes på knapper ettersom hvilket gir den står i.. hehe :innocent:

Åsså putte på force feedback sånn at d raper og vibrerer om du ikke bruker clutch :innocent:

hehe, nei *slutte å drømme seg vekk* :thumbup:

Hvist f går da vel det!

 

Har du ikke sett slik "piltast joystikcks" da? Vet ikke om/hvor de selges lengre, men det går sikkert ann å skaffe!

 

Deretter lager du bare et fint lite program for det hele!

Lenke til kommentar
jeg har sett tilfeller av slike "sett" (det var 3 deler, solgt sepparat (gir var en del, ratt og pedaler egne), men de gikk ut av produksjon hvis jeg ikke tar helt feil. De var også utrolig dyre (i kategorien 1-2000 pr del - TROR jeg å huske)...

 

Hadde vært utrolig fedt med skikkelig bilspill med skikkelig clutch og stick shift :D

Tøffgt :D Ja Det hadde vært rått...

Hva med å bygge om en vanelig joystick til en slik "real life girspak" ? :p nei det går vel ikke :p

men det er en del bilspill der du kan velge at du må holde inne en knapp for at bilen skal stå i DET giret. Da må d jo gå ann å lage en kontroller som virker som giret i en ekte bil, der det trykkes på knapper ettersom hvilket gir den står i.. hehe :innocent:

Åsså putte på force feedback sånn at d raper og vibrerer om du ikke bruker clutch :innocent:

hehe, nei *slutte å drømme seg vekk* :thumbup:

Hvist f går da vel det!

 

Har du ikke sett slik "piltast joystikcks" da? Vet ikke om/hvor de selges lengre, men det går sikkert ann å skaffe!

 

Deretter lager du bare et fint lite program for det hele!

Er ikke heelt sikker på hva du mener :blush:

Et bilde/link skulle vel ordne saken :p

Lenke til kommentar

Joa, prøvde å finne, men fant ikke og vet ikke helt hva jeg skal søke etter...

 

Gi meg et par sekunder så skal jeg prøve å google litt...

 

Edit: BAM!

 

Giring:

Venstre + opp = 1

Venstre + ned = 2

Opp = 3

Ned = 4

Høyre + opp = 5

Høyre + ned = R

 

Etter at du har denne saken må du lage/få noen på forumet til å lage et program som gjør dette til enkle opp/ned signaler og kan binde det til en annen tast på tastaturet og i tillegg ha en funksjon som skjønner at hvis du f.eks skal gire fra 5 (Høyre + opp) til 1 (Venstre + opp) så må programmet gi signal 4 ganger om å gire ned :thumbup:

 

Tror ikke det skal være så veldig vansklig, ganske enkelt vil jeg påstå ;)

 

Edit 2: Det hadde sikkert ikke gjort noe om en hadde bygd om litt heller slik at det hadde blitt en kul girkule på saken og kanskje fjernet fjærene som setter den tilbake i mittstilling når den står i gir...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Joa, prøvde å finne, men fant ikke og vet ikke helt hva jeg skal søke etter...

 

Gi meg et par sekunder så skal jeg prøve å google litt...

 

Edit: BAM!

 

Giring:

Venstre + opp = 1

Venstre + ned = 2

Opp = 3

Ned = 4

Høyre + opp = 5

Høyre + ned = R

 

Etter at du har denne saken må du lage/få noen på forumet til å lage et program som gjør dette til enkle opp/ned signaler og kan binde det til en annen tast på tastaturet og i tillegg ha en funksjon som skjønner at hvis du f.eks skal gire fra 5 (Høyre + opp) til 1 (Venstre + opp) så må programmet gi signal 4 ganger om å gire ned :thumbup:

 

Tror ikke det skal være så veldig vansklig, ganske enkelt vil jeg påstå ;)

 

Edit 2: Det hadde sikkert ikke gjort noe om en hadde bygd om litt heller slik at det hadde blitt en kul girkule på saken og kanskje fjernet fjærene som setter den tilbake i mittstilling når den står i gir...

Tror jeg heller ville gått for dette istedenfor den tastatur leken der.

 

EDIT: leste kanskje ikke godt nok. Skjønnte nå hva du mente. :blush:

Endret av underground
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...