Gå til innhold

Spm om apocalypse now


Bogan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Originalen: 153 min

Redux: 202 min

 

Det er rett og slett en forlenget versjon som inneholder en rekke momenter som visstnok skal gjøre den til en bedre film. Om den blir det er noe de lærde strides om. Jeg for en foretrekker Redux-versjonen. Har lest at Coppolas' originale utkast var på over 6 timer. ;)

 

Såfremt jeg husker riktig så spilles "The End" nettopp i Apocalypse Now.

Lenke til kommentar
Har 2 spm hva er forskjellen på apocalypse now og den samme med redux.

 

Og hvilken krigsfilm  avsluutes med soldaten som går med helikopteret i bakgrunnen mens the doors - the end spilles?

Den spilles, men ikke på slutten, men i begynnelsen. Eller, det kan være den spilles på slutten også, men husker ihvertfall at den spilles i begynnelsen.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar

Takker for svar

 

på redux spille den på førsten og nesten på slutten...

 

JEg har alltid ment det var den men tok feil da jeg så den igjen nå. Men vet det er en annen krigsfilm hvor hovedrollen går i solnedgang i saktefilm og helikopteret går i bakgrunnen mens the end spilles. Irriterebde å ikke komme på hvilken...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg liker begge jeg også, men har kun originalen på DVD. Venter på håpet om en super 2-disc versjon av REDUX :blush:

 

Så originalen for et par dager siden og såvidt jeg husker så spilles "The End" i slutten ja, men jeg kan ikke huske han flyr vekk trodde han lå å fløt i båten da filmen sluttet :hmm:

*sjekke*

Lenge siden jeg så den, men han kjører vel bort i båten når det går i lufta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...