Gå til innhold

Feil ved datamaskiner fra multicom


Anbefalte innlegg

Dette kan ikke understrekes mange nok ganger: Gå til Forbrukerrådet.

 

MultiCom har vel snart egen innboks der. Det styrker alles sak at man går dit når man mener man har retten på sin side. Ikke overlat denne avgjørelsen til selger (eller tekniker) slik at han kan slippe unna bare med å si at det ikke er garanti hvis dere mener det skal være en garantisak.

Norge er et lite land med relativt få kunder, og dermed større nedslagskraft per kunde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er utrolig hvordan multicom gjør kunder misfornøyde!

 

Jeg driver en dataklubb. Vi har dessverre handlet noe gjennom multicom. Som foreksempel denne switchen, som en gang røyk. Vi fikk dette på garantien.

Siden dataklubben ikke har stort med penger, spurte vi multicom om de kunne betale frakten mht til forbrukerreglene. Det var ikke mulig ifølge multicom!

Dessverre må vi pent finne oss i å bruke en del av statsstøtta, solofondet, frifond, ungdomsmidlene, basarene og medlemskontingentene på service hos multicom!

 

Skal forresten nevne at dataklubben har spyttet inn over 20 000k hos multicom!

 

Antall Varetekst

 

1 STK 3Com OfficeConnect Switch 16 Plus

Byttet fra innsendte UNEX16XSWITCH. Ikke

returnert strømadapteret. Kunde bes

ettersende strømadapter til switchen

merket ordrenummer som fremgår av denne

bekreftelsen. Fraktkostnader refunderes

kun ved forbrukerkjøp. Vrådal Dataklubb

er ikke som forbruker å regne.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folks problemer med Multicom er :hmm:

 

Jeg har handlet litt av hvert fra Multicom, raskt levert, ingen problemer med produktet i etterkant, god service har de også gitt meg +++

 

Har i lang tid handlet hos Multicom og vil fortsette med det :cool::yes:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva folks problemer med Multicom er :hmm:

 

Jeg har handlet litt av hvert fra Multicom, raskt levert, ingen problemer med produktet i etterkant, god service har de også gitt meg +++

 

Har i lang tid handlet hos Multicom og vil fortsette med det :cool::yes:

Nei si det du... :ermm:

 

Har du lest tråden i det hele tatt? At DU har gode erfaringer hjelper ikke de stakkarne som sliter med maskinene sine. :p

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva folks problemer med Multicom er :hmm:

En gang til:

 

Alle webshopper er bra når det de selger virker.

Det er når ting IKKE virker at vi får se kvaliteten på bedriften.

 

Det er her Multicom faller ut.

Løgner, vikarierende argumenter og generelt pisspreik er det de forsøker å argumentere med for å ikke måtte ta det ansvaret de faktisk har som selgere av noe som har vist seg å ikke funke, eller for den del, henge sammen...

 

Skjønner du nå, eller må jeg finne frem den lille teskjeen?

Lenke til kommentar

Meg for eksempel...

Dette er min andre maskin fra Multicom... De ville ikke gi meg pengene tilbake... :(

 

Jeg sendte mail til den angående høyt turtall på viften... Har forresten en Pentium M.

 

Fikk til svar:

 

Hei.

 

Takk for din melding.

 

Turtallet til de to viftene i ECS 600L styres ut fra sensorer som merker varmeutviklingen fra CPU og VGA. Belastning i form av programvare som kjører, enten aktive eller passive, vil føre til varmeutvikling og behov for luftkjøling. Dersom du har flere programmer åpne eller kjørende i bakgrunnen, vil normalt viften måtte gå en del.

 

Dette er uansett en mer kraftig Sonoma multimedia bærbar PC, og kan ikke direkte forventes å være like støysvak/tidvis lydløs som ECS G55x serien var.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Kraftig!!!!! Nei! Den bruker lengre tid på spill en min bror sin Toshiba Pentium M1500 prosessor med 64MB skjermkort. Det i forhold til min Pentium M1600 prosessor med 128MB skjermkort.... Min burde da selfølgelig være litt raskere/bedre... Meget ustabil...

Endret av askogli
Lenke til kommentar

hehehehehe.... Ser du har fått mail fra en viss tangen

 

"Ha en fortsatt fin dag!" er jo varemerket hans! Møkkamann!

 

Jeg har forresten en sonoma M1600 med Geforce 6600 kort hvor maskina ikke bråker i det hele tatt! Ikke en lyd. Når den er under litt press kan jeg høre vifta så vidt. Acer Travelmate er tingen vettu! :thumbup:

 

Egentlig ganske synd du valgte å bytte ut din crappy G556 med en enda mer crappy 600L pc. ECS har tjent gode penger på drittpcer gitt :mad:

Lenke til kommentar

Ja. Multicom burde skifte ut "varemerket" sitt.

Ha en forsatt jævlig dag. Eller:

Ha en forsatt jævlig dag med å sutre over dritt PCen!

 

Trur det er vifta til skjermkortet... Intel crap...

Intel Graphics Media Acclerator Driver for Mobile...

 

Rettet litt: Intet grafikk i media akkselererende driver for dritt Pc-en...

 

(hvis den var litt dårlig er det bare mangel på fantasi :blush: )

Lenke til kommentar

Syns saklighetsnivået er dalende hos enkelte. Tror ikke alle har det objektivet synet på forskjellen mellom PRODUSENT og DETALJIST. Multicom har ikke produsert de crappy maskinene, så ingen grunn til å bli sinte på dem for at de går i stykker eller ikke lever opp til forventningene. At de tar betaling for reparasjon som skal gå på garantien er en annen sak.

 

Videre er hersker det typiske forbrukerproblemet ogs litt her; benektelsen av å ha kjøpt er produkt av middels kvalitet. Syns det blir for dumt å klage på at maskinen støyer og blir varm etter 6 mnd bruk. Når jeg kjøpte min G556E for et år siden, hadde jeg måttet punge ut 5-6000,- mer for å få en merke-maskin med samme specs. Skal jeg da sitte her å forvente samme kvalitet som f.eks. Acer? Noen ganger er man rett og slett nødt til å bite litt i det sure eplet og innrømme for seg selv at man kanskje skulle kjøpt en annen maskin.

 

Bra at folk deler sine meninger om Multicom her, og klager på dårlig service. Har selv hatt problemer med løs strømkontakt, men fikk den fikset gratis (hos it24.no da). Allikevel blir det heller destruktivt å klage på viftestøy, batteritid og varme, som bare er følger av at man kjøpte et "billig" produkt.

Lenke til kommentar

Kjære NoviKaNa:

 

Det er faktisk MultiCom som har PRODUSERT de crappy maskinene ja! Tippper du antakelig jobber for multicom eller har fått penger for å si noe så idiotisk som du har skrevet. Skjerp deg!

 

Bite i det sure eplet??? Jeg har faktisk betalt 14.000 for en maskin som er mer på service enn i bruk! 14.000 er faktisk jævlig mye for en bærbar og jeg skjønner ikke hvor du har fått at andre merker kosta 5-6000 mer???

 

Siden du mener at G556E maskinene er billige maskiner, så kan de bare sprekke opp, falle sammen, koke over og slå seg av når den føler for det?

 

Hvis du ikke har skjønt det så er det noe som heter forbrukerkjøpsloven. Og der er det en lov som sier noe om at varen skal fungere til det formålet den er ment til. Noe MultiCom maskiner IKKE gjør. selv om de var så sinnsykt billige som du mener til 14.000 kroner.

Lenke til kommentar
Vet. Hadde jeg fått 600 istedet for 600L så hadde jeg fått ATI Radeon på 128MB. Desverre har det gått mer en 14 dager siden :(

Du mener vel ikke seriøst at det også skal være Multicom sin skyld? Denne tråden inneholder veldig mange "klager" på maskinene som er rene softwareproblemer, altså brukerfeil. Det er også mange av klagerne i andre tråder som helt tydelig har valgt feil type maskin til sitt brukt. Er disse tingene Multicoms feil?

Lenke til kommentar

Ikke for å være veldig kritisk her, at flere sitter her og klager over at de har problemer med pcen sin løser ikke problemet - heller ikke noe hevnaksjon ved å legge en tekst som "OGM"#¤%"#¤ multicom leverer sugne maskiner - les tråden her" i signaturen sin.

 

Det skal nevnes at omtrent ALLE produsenter - ECS, Acer, Asus, Fujitsu Siemens osv leverer med 7 dagers DOA til importør/leverandør - etter det må varen sjekkes av fagfolk, for hvorvidt den skal repareres eller byttes.

 

Greit, jeg skal innrømme at EliteGroup maskinene ikke er at ypperste kvalitet, har hatt 732'n selv, den var ikke noe glansbilde, det får deg i allefall til å velge et dyrere merke senere i livet.

 

Min personlige mening er at EliteGroup er skrot på link linje man får kjøpt på Tiern eller Biltema.

 

<offtopic>

Sitter nå og har samme greia ovafor Acer - med en DOA sak.

Har ventet over en mnd på ny maskin og Acer klarer ikke garantere

en leveringsdato fordi DOA saker ikke er prioritert

</offtopic>

Lenke til kommentar
Kjære NoviKaNa:

 

Det er faktisk MultiCom som har PRODUSERT de crappy maskinene ja! Tippper du antakelig jobber for multicom eller har fått penger for å si noe så idiotisk som du har skrevet. Skjerp deg!

 

Bite i det sure eplet??? Jeg har faktisk betalt 14.000 for en maskin som er mer på service enn i bruk! 14.000 er faktisk jævlig mye for en bærbar og jeg skjønner ikke hvor du har fått at andre merker kosta 5-6000 mer???

 

Siden du mener at G556E maskinene er billige maskiner, så kan de bare sprekke opp, falle sammen, koke over og slå seg av når den føler for det?

 

Hvis du ikke har skjønt det så er det noe som heter forbrukerkjøpsloven. Og der er det en lov som sier noe om at varen skal fungere til det formålet den er ment til. Noe MultiCom maskiner IKKE gjør. selv om de var så sinnsykt billige som du mener til 14.000 kroner.

Gammel du eller? Tydeligvis ikke kommet helt dithen at du greie å lese det andre skriver FØR du gjør deg opp en mening. Jeg sa ikke at maskinen var dritbillig. Jeg kjøpte min for 15.000,-. Skulle jeg hatt en Acer med samme specs da (for 1 år siden), måtte jeg betalt hvertfall 20.000,-. End of story. Derfor bør også jeg takle at den støyer litt mer, tastaturet ikke er helt 100% slik jeg vil ha det og at den blir fort varm. Altfor mange av innleggene i tråden går ut på slike ting. Har ikke kritisert dem som klager på Multicom i det hele tatt, men man bør gå litt inn i seg selv og se om man er sur fordi pc'en ikke er superduperbestiheleverden, eller om det faktisk er noe feil med den. Og når det faktisk ER noe feil med den, trenger man ikke si at Multicom er en drittbedrift før man en gang har kontaktet dem. Og hvis de reparerer den uten å ta betalt for det, gjør de jo det de er pliktige til. De kan ikke ta alle pc'er i retur med en gang. Hvis de bytter hele maskinen uten at det er tilstrekelige mangler ved den, vil ikke Elitegroup refundere pengene for den. Og i så tilfelle har de gitt bort en maskin for egen regning.

 

Og nei, Multicom har ikke produsert maskinen. De har satt inn ram, cpu og harddisk. Om jeg kjøper kabinett, hk, skjermkort, hd og cd-spiller og setter det sammen, kaller ikke jeg meg produsenten av pc'n...

 

EDIT: Ja, selvfølgelig får jeg penger fra Multicom. De kontaktet meg, og spurte om jeg kunne legge inn et innlegg i dere favør, så skulle jeg få en pose Biler fra Ahlgrens. Nei, men jeg jobber faktisk en plass hvor jeg får en del reklamasjoner, og vet at den vanlige mannen i gata ikke har et helt realistisk syn på hvordan en varekjede går. Likesom mange i denne tråden.

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar
Det er faktisk MultiCom som har PRODUSERT de crappy maskinene ja! Tippper du antakelig jobber for multicom eller har fått penger for å si noe så idiotisk som du har skrevet. Skjerp deg!

 

Nei! Det er ECS som lager maskinene, vertfall utseende. Jeg vet ikke akkurat hvor masse ECS lager av maskinene, men på ECS kan du lese litt om maskinen. ;)

 

Syns saklighetsnivået er dalende hos enkelte. Tror ikke alle har det objektivet synet på forskjellen mellom PRODUSENT og DETALJIST. Multicom har ikke produsert de crappy maskinene, så ingen grunn til å bli sinte på dem for at de går i stykker eller ikke lever opp til forventningene. At de tar betaling for reparasjon som skal gå på garantien er en annen sak.

 

Noen av oss blir sinte på dem p.g.a. Multicoms "syn" på angreretten. :no:

 

Vet. Hadde jeg fått 600 istedet for 600L så hadde jeg fått ATI Radeon på 128MB. Desverre har det gått mer en 14 dager siden :(

Du mener vel ikke seriøst at det også skal være Multicom sin skyld? Denne tråden inneholder veldig mange "klager" på maskinene som er rene softwareproblemer, altså brukerfeil. Det er også mange av klagerne i andre tråder som helt tydelig har valgt feil type maskin til sitt brukt. Er disse tingene Multicoms feil?

 

Nei, jeg mener ikke at det er Multicom sin feil, kanskje jeg burde lagt den klagen inn i et topic om Intel skjermkort... Men jeg mener at Multicom burde se litt på maskinene før de hiver de ut for salg. :thumbup:

 

Ikke for å være veldig kritisk her, at flere sitter her og klager over at de har problemer med pcen sin løser ikke problemet - heller ikke noe hevnaksjon ved å legge en tekst som "OGM"#¤%"#¤ multicom leverer sugne maskiner - les tråden her" i signaturen sin.

 

Dette er for å advare andre.

 

Greit, jeg skal innrømme at EliteGroup maskinene ikke er at ypperste kvalitet, har hatt 732'n selv, den var ikke noe glansbilde, det får deg i allefall til å velge et dyrere merke senere i livet.

 

Min personlige mening er at EliteGroup er skrot på link linje man får kjøpt på Tiern eller Biltema.

 

Ja, akkurat. Derfor for å ikke tape penger, ikke kjøp ECS. :thumbdown:

 

Sikkert den samme meningen som nesten alle oss andre!

 

___

 

Når har jeg sikkert svart på det meste her...

Noe mer dere skal klage over våres klager for?

Lenke til kommentar
Hvis du sitter på en maskin av typen G556E, er det MANGE feil som brukeren ikke kan belastes for. Som fesk sprekker i skjermen. Ubrukelig 3d ytelse som overbelaster pc-en med varme og støy. Hos meg funker pc-en bra til 3d spill i to til 3 timer. Etter denne tidsperioden, er pc-en så å si ubrukelig til 3d ytelse!

Sprekker i skjermen er selvfølgelig ikke brukerens feil. Hvis du hadde lest det jeg skrev var det heller ikke sånne feil jeg snakket om.

 

Funker bra til 3D-spill i 2-3 timer, og så blir den varm? Vel, det er faktisk ganske normalt dersom du kjøper en vanlig laptop, og ikke en desktop replacement. Det er veldig få laptoper som fungerer bra til rå spilling. Og du får det du betaler for, som en annen har nevnt i tråden her.

 

Jeg ser også at du klager på Multicom fordi de faktisk følger lovverket. At du og dataklubben ikke har satt dere inn i det samme lovverket er ikke Multicom sin skyld.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...