Gå til innhold

Feil ved datamaskiner fra multicom


Anbefalte innlegg

Dette er hva linken til NSAFE/Multicom viser.

Virker som det ett slags "sertifikatsak for trygg internetthandel eller noe

i den duren. Man må bruke IE for å få den opp. Funker ikke i Firefox ol.

 

 

 

 

 

______ klippet fra siden ____________________

 

Egenerklæring for MultiCom Norge AS (MultiCom Norge AS)

 

GYLDIG SERTIFIKAT

 

MultiCom Norge AS er en Nsafe merket butikk.

Det betyr at vi fyller merkets kriterier og følger merkets retningslinjer.

 

Du som er vår kunde er viktig for oss. Det er din opplevelse av vår butikk som er

avgjørende for om vi lykkes eller ikke. Vi ønsker å ta våre kunder på alvor. I denne

egenerklæringen finner du viktig informasjon om oss som er av betydning for deg

som kunde. All denne informasjonen og litt til skal du også finne på våre egne sider.

 

 

Firmainformasjon

 

Firmanavn MultiCom Norge AS

Organisasjonsform

Organisasjonsnummer 977203082

Etableringsdato 22/01/1997

Firmaadresse Sentrum

4865 Åmli

Firmaepost [email protected]

Bransje Tele & foto

 

 

Kontaktperson

Navn kontaktperson - Tor Atle Løvig

Adresse - Sentrum

4865 Åmli

 

 

Nettsted

Navn på nettsted - MultiCom Norge AS

Adresse til nettsted (url) - http://www.multicom.no

Portal nettsted - Nei

Portal ansvar - Nei

Elektronisk handel - Ja

 

 

Leveringsbetingelser

Leveringsinformasjon - Vi leverer varer men Posten mot postoppkrav dersom annet ikke er avtalt.

 

 

Betaling

Kreditt - Ja

Kontovilkår ved kreditkjøp Kjøpekort via Gjensidige Bank.

Postoppkrav - Ja

Forskuddsbetaling - Nei

Faktura - Ja

Betalingsfrist - NB! Det er mange av våre kunder som ØNSKER å forskuttere betaling for å unngå oppkravsgebyret. Vi ønsker ikke å nekte dem dette!

Fakturagebyr -

Purregebyr -

Forsinkelsesrente -

Andre betalingsomkostninger - Benytter ikke kredittkort.

 

 

Visa - Nei

Eurocard/Mastercard - Nei

Diners Club - Nei

American Express - Nei

Andre kort -

Når trekkes kjøpesummen - Punkt 4 er ikke relevant for oss.

 

 

Sikkerhet

Sendes betalingsdata kryptert - Ja

Har butikken adgang til betalingsdata - Ja

Oppbevares betalingsdata kryptert - Ja

 

 

Angrefrist

Hvor lang tid gjelder angrefristen -

utover de lovpliktige 14 dager Vi tilbyr 14 dagers returrett på datamaskiner.

 

Hvordan kommer du i kontakt med nettstedet når du skal benytte angrefristen

E-mail adresse - Ja

Fysisk adresse - Ja

Returadresse - Nei

Telefaks - Nei

 

 

Garanti

Leveransegaranti - Ja

Prisgaranti - Ja

Produktgaranti - Ja

Annet Leveringsgaranti knytter seg til fremsendingstiden som på sin side igjen er garantert overfor oss av Posten Norge BA. Prisgarantien garanterer lavest pris i Norge på alle datakomponenter i det kjøpsavtalen finner sted. Produktgarantien omfatter at varen n

Hva omfatter garantien/Eventuelle

begrensninger i garantien

Generell garanti informasjon

Hvordan skal du kontakte Nettstedet med spørsmål om og for evt. å benytte garantibestemmelsene

E-mail adresse - Ja

Fysisk adresse - Ja

Annet - Telefon / faks

 

 

Reklamasjon

Hvordan kommer du i kontakt med nettstedet ved reklamasjon

E-mail adresse - Ja

Fysisk adresse - Ja

Telefon - Ja

 

 

Personvernprinsipper

Sporbar informasjon

Samles det inn informasjon som

kan spores direkte tilbake til deg - Nei

Hvilke data samler nettstedet inn om deg - Adresser lagres på fakturaer.

Hva brukes disse data til - For å oppfylle regnskapsplikten.

Hvordan oppbevares disse data I våre lokaler.

Hvem har tilgang til disse data - Regnskapsavdelingen.

 

 

Anonym informasjon

Samles det inn data som IKKE

kan føres direkte til bake til deg? - Nei

Hvordan samles dette inn

Hvordan brukes denne -

Endre eller fjerne registrerte opplysninger

Hvordan kan du få endret

eller fjernet registrerte

opplysninger om deg selv? - Ikke relevant.

På hvilken måte gis bruker mulighet for aktivt å samtykke til at personopplysninger brukes i direkte markedsføring?

Ved at registrering er

lik samtykke - Nei

Ved kryss for

aksept av bruk - Nei

Standard er

forhåndsavkrysset - Nei

Må aktivt krysses

ut av deg - Ja

Kan ikke gi

aktivt samtykke - Nei

 

 

Du gis mulighet for reservasjon mot markedsføring via

Avkrysning i registreringsskjemaet - Nei

Avkrysning annet sted på nettstedet - Nei

E-post - Nei

Telefon - Nei

Annet - Vi benytter ikke slik markedsføring.

 

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg hentet min pc på postkotoret ista, satt opp xp instalerte drivere.. men nuja nå er den død :thumbup:

 

Dette var altså det jeg bestillte

 

G556E CDRW/DVD D1800 15" 80GB 1.0GB

 

54Mbps WLAN, FireWire, USB 2.0, 1400x1050

Dothan CPU, ATI M11 Radeon 9700 128MB

 

11,495.00

 

Jævlig kjipt at pcn legger seg dau etter xp install da det står "designed for windows fucking xp" på den :hrm:

Endret av jjoereng
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli j***** lei av denne marskina :mad:

 

-Noen ganger forsvinner lyset på skjermen.

-Toutchpaden er helt jævlig og gjør som den selv vil

-av og til slår den seg av selv

-og istad da jeg skulle slå den på skjedde det ingenting og skjemen var svart.

 

Hadde jeg vist det jeg vet idag hadde jeg garantert kjøpt dell

Lenke til kommentar

Søk på forumet for Dell. Det er delte oppfatninger om kvaliteten på Dell.

Selv har jeg ikke noe grunnlag for å mene noe som helst om dem.

 

Komplett må du nesten også bare søke på.

Også her er det delte oppfatninger.

 

Jeg vet ikke hva du skal bruke den til, men forslår at du ser igjennom trådene for å se om ditt bruksområde har blitt spurt om tidligere, og dersom ikke, start en tråd og be om råd. ;-)

Lenke til kommentar

Det jeg leser her er jo helt tragisk.

 

Dersom du ikke fikk angrfrisskjemaet med leveringen, utvides fristen til 3 mnd. Burde gå greit å benytte seg av den. Send rekommandert brev med melding om at du ønsker å returnere maskinen så fort som mulig.

Endret av grukk
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lang garanti de gir.

 

Men det er greit å vite at dersom butikken er lite samarbeidsvillig har ikke garanti noe å si. Etter kjøpsloven kan man reklamere over mangler som viser seg inntil 3 år etter levering. På enkelte ting som er ment å vare lenge er fristen 5 år. Men datamaskiner og dens komponenter kan vel ikke forventes å ha en levetid på mye lenger enn 3 år. Jeg vet ikke helt jeg. I hvert fall, krav om forventet ytelse i forhold til pris eksister fullstendig uavhengig av garanti, og dermed også krav om retting, erstatning eller heving ved feil.

Lenke til kommentar

Jeg har også g556e fra Multicom..

Har hatt den i ett år og en mnd ca.

 

Pcen funker bra bortsett fra kontakter..

Strømkontakten ble løs etter et halvt år ca.. pcen må stå på kanten av et bord slik at strømkontakten henger fritt rett nedover.. da funker den.

 

Og nå idag oppdagen jeg og også internett/nettverkskontakten er blitt løs. Må dytte og vri på den for å få kontakt med pcen.

 

Håpløst.. Multicom vil vel ha et halvt nasjonalbudsjett for å fixe dette, og jeg er lite lysten på mange uker uten pcen.

Lenke til kommentar
Jeg har også g556e fra Multicom..

Har hatt den i ett år og en mnd ca.

 

Pcen funker bra bortsett fra kontakter..

Strømkontakten ble løs etter et halvt år ca.. pcen må stå på kanten av et bord slik at strømkontakten henger fritt rett nedover.. da funker den.

 

Og nå idag oppdagen jeg og også internett/nettverkskontakten er blitt løs. Må dytte og vri på den for å få kontakt med pcen.

 

Håpløst.. Multicom vil vel ha et halvt nasjonalbudsjett for å fixe dette, og jeg er lite lysten på mange uker uten pcen.

Virker som skjer med 95% av alle G5xx maskinene.

Far min som fikk min game G551 ringte multicom for å sende den på

reperasjon IGJEN, og nå fikk beskjed om at det IKKE gikk på garanti.

Kostet 600,- å fikse strømkontakten. Første gang det skjedde gikk det på garanti da.

 

Multicom fant vel en liten gullgruve med å ta betalt av feilene på maskinen.

Er vel sånn at vanlige folk flest ikke gidder å krangle om 600kr, men

om man krangler litt med de skal man nok uten problemer klare å få

de feilene på garanti.

Æsj, dritt PC & dritt butikk.

 

Kjøpte meg Acer fra PSData jeg, angrer ikke ett sekund!

Lenke til kommentar

Jeg har en elitegroup g732 fra dem.

Har hatt noen problemer. Men har fått mye god service.

 

Problem 1 (VGA):

Masse bluescren pga vga drivere. De trodde det var hk som var ødelakt. Sente pc inn. Fikk nytt hovedkort. Men enda samme problem.

 

Problem 2 (VGA):

Når jeg fikk pc tilbake var ikke pc blitt bedere. Jeg fikk beskjed om å ta minnet ut og inn av datamaskin. Var lit uheldig, mistet kingston-minnebrikkene på gulvet med et uheld. Dem ble føkka! Jeg forklarte hva som hadde skjedd, og fikk beskjed om å sende minnebrikkene til dem så skulle jeg få nye. Fikk en raskere tilbake gratis. BRA!

 

Ved litt hjelp her på forumet fikk jeg høre om ohmegadriverne, og disse hjalp meg med bluescrean problemene...

 

Problem 3:

Ene vingen på viften knakk. Vet ikke hvordan det skjedde. Har aldri mistet pc i gulvet eller noe. Jeg sente pc inn, fikk beskjed om at pc har fått skikkelig juling, og at jeg har mistet garantien. Det har vert noen sprekker i pc som jeg tipper har kommen pga varme i lengere tid. Men det tror ikke de noe på, og jeg får en faktura på 700kr for å skifte viften. DEN HAR IKKE FÅTT NOE JULING! IKKE BRA :thumbdown:

 

Problem 4:

Når jeg hadde den inne for å bytte vifte så fikk jeg dem til og oppdatere BIOS gratis i samme slengen. Men det skjedde en feil under oppdatering, og jeg ble igjen plaget med bluescrean. Jeg fikk MYE god hjelp for og ordne dette. BRA!

 

Problem 5 (Ac/Dc):

Strømforsyningen EKSPLODERDE. Åpnet den og fant ikke noen feil. Gadd ikke å reklamere pga at jeg ikke har garanti, pluss at jeg hadde åpnet den.

 

Problem 6 (Ac/Dc):

Jeg bestilte ny i fra dem. Fikk gal strømforsyning i posten som ikke leverte nokk strøm. Den ville ikke ladde orntlig. Fikk beskjed om og beholde den gale til at jeg fikk den rette i posten (1månde etter, de hadde ikke på lager). Vet ikke om jeg skal si at dette er bra eller ikke.

 

De er flik å hjelpe når man har problemer. Har bestilt en del ting hos dem. Fått mye hjelp anngående spørsmål, problemer og tips, både over msn, telefon og epost.

 

------------------------------

 

Foreldrene mine kjøpte en pc-pakke av dem. Men når dem fikk pc i posten var det en sprekk i ene hjørne av kabinettet, og cdrom stod ikke orntli i, en kjøleribbe for vga hadde falt av. Posten hadde antagelig skylden. Vi fikk beskjed om å sende inn pc, så skulle di teste og reparere den. Og når de motok pc skulle de sjekke den før alle andre. Men vi gadd aldri å sende den inn, jeg fant ikke noe feil med den.

Pluss at musen vi fikk var 50%deffekt!

Lenke til kommentar

har en g553 som har de samme problemene. nesten ett år gammel.

 

*sprekk på skjermkantene :(

*varm som en stekeovn :ohmy:

*skjermen blinker noen ganger :thumbdown:

*vifta bråker :hrm:

*bluescreen of death (ny bios og xp installasjon hjelper ikke) :ermm:

*trådløs mister link noen ganger :cry:

*touchpad som liker å lukke programmer og lure deg :mad:

*skruer som liker å hoppe ut :no:

 

har jeg en garanti sak her? :blush:

problemene dukket opp etterhvert. :angry:

mye sinte smilier her!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...