Gå til innhold

Feil ved datamaskiner fra multicom


Anbefalte innlegg

G551. Snart 2 år gammel (må huske å sende den inn på nok en service før den tid)

 

* Første feil kom etter ca 6 mnd.

Strømpluggen fikk ikke kontakt med adapteren. Måtte vri å vende på ledningen for  å få den til å lade.

Sendte den inn på rep (noe som gikk på garanti) å det tok 6 uker før jeg fikk den tilbake. Den ble sendt til England (fikk da oppgradert bios som gjorde maskinen lydløs)

 

* Andre diverse feil. Skruer i skjermen er borte, ser ut som litt plastikk har smeltet hvor strømpluggen sitter. Touchpad som lever ett eget liv en par ganger i uka.

Skjerm som blir nesten svart sånn plutselig til man får stilt opp lysstyrken.

Grusomt varm! Sånn at man er redd for å reise hjemme ifra mens den står på.

Nettverks kort som ikke alltid vil adlyde.

 

Disse feilene har jeg ikke orket å bry meg om, da denne PC'n var den eneste jeg hadde. Ville ikke vente 6 nye uker uten PC.

 

For ca 3mnd siden begynte (6mnd siden sist gang) begynte strømpluggen å nekte kontakt med adapteren igjen.. har nå sittet å vridd å vendt i 3 mnd, men nå er den så å si umulig å få til å lade så fant ut at jeg like så godt kunne kjøpe meg ny bærbar.

 

Multicom skal få en tlf på Mandag, så skal jeg gi bort hele maskinen til Far min når den kommer tilbake.

 

En ting er sikkert, jeg skal ALDRI mer ha Elitegroup.

 

 

EDIT: Kan legge til at maskinen faktisk var HELT støyfri så sant jeg ikke gjorde noe annet enn surfing\teksbehandling\så på film. Den var fortsatt GRUSOMT varm, men vifta gikk ikke. Men under spilling overdøver vifta ett fly som tar av ;)

Har hatt nøyaktig de samme problemene som deg. Det jeg lurer på er om du måtte betale for å fikse det med strømkontakten? Var den innenfor garanti perioden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G551. Snart 2 år gammel (må huske å sende den inn på nok en service før den tid)

 

* Første feil kom etter ca 6 mnd.

Strømpluggen fikk ikke kontakt med adapteren. Måtte vri å vende på ledningen for  å få den til å lade.

Sendte den inn på rep (noe som gikk på garanti) å det tok 6 uker før jeg fikk den tilbake. Den ble sendt til England (fikk da oppgradert bios som gjorde maskinen lydløs)

 

* Andre diverse feil. Skruer i skjermen er borte, ser ut som litt plastikk har smeltet hvor strømpluggen sitter. Touchpad som lever ett eget liv en par ganger i uka.

Skjerm som blir nesten svart sånn plutselig til man får stilt opp lysstyrken.

Grusomt varm! Sånn at man er redd for å reise hjemme ifra mens den står på.

Nettverks kort som ikke alltid vil adlyde.

 

Disse feilene har jeg ikke orket å bry meg om, da denne PC'n var den eneste jeg hadde. Ville ikke vente 6 nye uker uten PC.

 

For ca 3mnd siden begynte (6mnd siden sist gang) begynte strømpluggen å nekte kontakt med adapteren igjen.. har nå sittet å vridd å vendt i 3 mnd, men nå er den så å si umulig å få til å lade så fant ut at jeg like så godt kunne kjøpe meg ny bærbar.

 

Multicom skal få en tlf på Mandag, så skal jeg gi bort hele maskinen til Far min når den kommer tilbake.

 

En ting er sikkert, jeg skal ALDRI mer ha Elitegroup.

 

 

EDIT: Kan legge til at maskinen faktisk var HELT støyfri så sant jeg ikke gjorde noe annet enn surfing\teksbehandling\så på film. Den var fortsatt GRUSOMT varm, men vifta gikk ikke. Men under spilling overdøver vifta ett fly som tar av ;)

Har hatt nøyaktig de samme problemene som deg. Det jeg lurer på er om du måtte betale for å fikse det med strømkontakten? Var den innenfor garanti perioden?

Det gikk på garanti ja!

Men har lest rundt på forumet her om andre som har hatt samme problem, men som måtte betale for dette.

Lenke til kommentar

Min G732 har byttet minnebrikker to ganger pluss at pc'en blir skikkelig styggvarm når jeg spiller. (Spesielt minne og GPU. Brenner meg på dem). Virker som om det er en fordel med en minnebrikke, da blir varmen MYE mindre. I tillegg har pc'en svidd av og smeltet en strømplugg for et års tid siden.

Forbanna møkkapc'er. Skulle vært vraka alle sammen!

Lenke til kommentar

Hmm, spør du meg bør Multicom revurdere importavtalen sin med ECS... Dette her blir jo bare latterlig, at det er så mange som har problemer med laptoppene sine.

 

Enten så selger multicom utrolig mange maskiner i Norge, og "alle" de defekte har av en eller annen merklig grunn klart å havne i hendene på hw.no brukere, eller så er ECS maskinene rett og slett av urovekkende dårlig kvalitet...

 

*edit: Dinside

Endret av neofix
Lenke til kommentar

huff :(

 

Når kan jeg egntlig heve kjøpet?, er det en tidsfrist.. skulle det nå vise seg at feil jeg har, (svidd minnebrikke) skjer for 3. gang.. .er det da jeg kan evnt heve kjøpet?

 

står det noe om dette i forbruker loven eller no?

 

Maskinen skal inn til rep for 2. gang nå. (Den er 8Mnd'er gammel)

Lenke til kommentar

Når du har hatt 3 feil (av samme sort trur jeg) så kan du heve kjøpet. Jeg har hatt 4 feil av ulik sort. og maser på multicom for å heve kjøpet.. Må prøve å fikse denne saken før skolen begynner :hm:

 

Begynner på vidergående og ikke har maskinen i orden.. Masse lekser og snakke/mase på multicom... Er ikke sikker jeg orker det...

Lenke til kommentar

Utstnitt fra Forbrukerloven.

__________________________________________

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

 

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

 

__________________________________________

 

... får bare krysse fingrene at dersom feil skjer igjen med maskinen.. noe jeg ikke håper, så får det faen meg være minne brikka igjen.

Endret av t0ffluss
Lenke til kommentar
Hmm, spør du meg bør Multicom revurdere importavtalen sin med ECS... Dette her blir jo bare latterlig, at det er så mange som har problemer med laptoppene sine.

 

Enten så selger multicom utrolig mange maskiner i Norge, og "alle" de defekte har av en eller annen merklig grunn klart å havne i hendene på hw.no brukere, eller så er ECS maskinene rett og slett av urovekkende dårlig kvalitet...

 

*edit: Dinside

Eller at det er mange fortvilte folk der ute nå som sitter og er skuffet over Multicom og vet ikke hva hw.no er... Eller det har nok penger og kjøper en ny... Eller de har sendt den inn X-antall ganger...

Lenke til kommentar

Hvem av oss har vært i kontakt med Forbrukerrådet?

Forbrukerrådet i Oslo er på ferie frem til 1 august, så det vil ikke skje noe på den kanten for mitt vedkommende inntil de har kommet seg i gang igjen.

 

Tenker på å eventuelt få samkjørt sakene våre dersom det lar seg gjøre, selv om vi nok mest sannsynlig sogner til ulike Forbrukerråd-kontorer.

 

 

Men sånn fra det ene til det andre, på digi.no er det en som skriver følgende:

Jeg har kjøpt en G556E laptop fra Multicom og kjenner meg VELDIG godt igjen i artikkelen. Skruer løsnet fra skjermen, tastaturet ble slitt svart etter en måneds bruk, overoppheting under spilling, sprekkdannelse i skjermfestene. Multicom påsto det måtte vært trykkskader som hadde forårsaket sprekkene i skjermen, enda sprekkene var plassert på INNSIDEN av hengslene og jeg VET laptopen min aldri har ramlet i gulvet. Det måtte nesten 10 mailer til med trussel om (og uttalelse fra) forbrukerrådet. Ikke den seriøsiteten jeg forventer fra et selskap som tross alt er avhengig av fornøyde kunder for å holde driften gående. Og hvis man tar et lite google søk på laptopene fra Multicom ser man at dette er KJENTE problemer. Å legge ansvaret over på kunden da blir for dårlig.

 

Useriøs Multicom-oppførsel: +1...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...