Gå til innhold

Låst til netcom, vil sense og andre virke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om en telefon som er låst til netcom bare passer med netcom kontantkort, active talk osv, eller om den vil virke med feks sense og andre tilbydere som kjører netcom sitt nettverk.

Nei det går ikke. Før gikk det fordi operatørene kun låste telefonen til nettet. Nå låses omtrent alle telefoner til operatør. Dessuten opererer Sense med en annen nettverkskode enn Netcom/Telenor.

 

Billy Bob sin telefon var ikke låst, noe som er ganske vanlig - det står at den er låst, men den er ikke det.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
SE k750i.

 

Samme her! Har kjøpt en telefon, K750i, som (angivelig) skulle være låst til Netcom. Jeg har puttet et Telenor-Simkort i og testet:

 

* Ringe fungerer

* SMS fungerer

Uten å gjøre noen endringer på telefonens innstillinger

 

* WAP fungerer ikke

* MMS fungerer ikke (som følge av at WAP ikke fungerer)

testet ved å laste ned og installere telenors wap instillinger

 

Ble litt glad et øyeblikk, men det viste seg fort at WAP ikke funket, og jeg går ut i fra at det har sammenheng med operatørlåsen til netcom.

 

Noe man kan gjøre? Er eneste utvei å ty til operatørlås-fjerning hos...de som driver med sånt?

 

Et annet spørsmål: Hvordan foregår det når man har operatørlåst til Netcom i ett år, og man etter dette året vil benytte et annet abonnement? Hva gjør man da? Henvender seg til en mobiltelefonforhandler som fikser dette for deg, eller henvender seg til Netcom?

 

Hva hvis man allerede har låst opp, hos...la oss si, noen andre enn de Netcom godkjenner, hva da? Ingen problemer?

 

Det ble mange spørsmålsteng, men jeg er litt grønn på dette området...

 

mvh Fabe

Lenke til kommentar
Ble litt glad et øyeblikk, men det viste seg fort at WAP ikke funket, og jeg går ut i fra at det har sammenheng med operatørlåsen til netcom.

Nei, det har ingen sammenheng med operatørlås, som telefonen din ikke har.

Noen peiling hvorfor WAP/MMS ikke fungerer da? Jeg har altså valgt telenor WAP, aktivt i innstillingene...

 

...Så du mener at telefonen ikke er operatørlåst, selv om det står det på esken, på bakgrunn av mine innlegg?

 

Fabe

Lenke til kommentar
...Så du mener at telefonen ikke er operatørlåst, selv om det står det på esken, på bakgrunn av mine innlegg?

På bakgrunn av at du i det hele tatt kommer inn på telefonen så er den ikke operatørlåst. Er flere som har problemer med gprs/mms. Prøv med å oppgradere software.

Lenke til kommentar

Kjøpt en K750i på expert for 3 uker siden, som var låst til Netcom i 12mnd.. Den fikk dama, hu bruker telenor sim kort på den uten problemer.. SÅ på mandag kjøpte jeg en til på elkjøp som også skulle være låst til netcom.. Denne bruker jeg med mobyson kort på.. (har også brukt telenor på den) Det betyr at ingen av de sek750i`ene jeg kjøpte faktisk var operatør låst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...