Gå til innhold

går dette med emulator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor er det hysj hysj å diskutere dette på forumnet då? spillet er jo kjøpt og betalt, og får produsentene spiller det vel mindre rolle om spillet blir spilt på PC eller PS2

Kjøpt og betalt? Hmm.... Altså hvis man har spillet spiller man det seff på storskjerm :p

(Missforstod jeg eller? :p)

Lenke til kommentar

åh.. okei!

 

Men, hvordan har det seg egentlig at disse maskinene kjører med en 128bits CPU, og vi (som driver med PC) akkurat er på tur til å skifte over til 64bit!? Hvorfor ligger vi "slik etter"? ..det er jo også en liten stund siden disse kom ut på markedet!

Lenke til kommentar
SNES har en CPU på 3MHz, og det kreves en PC på mange hundre MHz for å emulere den fullt ut.

Har selv er PSP (333 MHZ) som ikke har problemer med å emulere en Sega Genesis med 10 MHZ +-.

Genesis/Megadrive er litt lettere å emulere da den har færre og mindre kraftige co-prosessorer enn SNES.

 

Edit: Men poenget mitt var bare at en maskin på en viss frekvens ikke kan emulere en helt annen på samme frekvens. Noe som veldig mange tror.

 

- "Jamenn PS2 er jo bare på 300MHz og PC'n min er på 500. Da må det jo gå fint å kjøre PS2 spill på PC'n!"

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...