Gå til innhold

Hvordan fjerne IE fra maskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går men oppgaven og konsekvensene overstiger for de flestes del fordelene.

Hvorfor vil du? Ikke gjør det hvis du ikke har en meget god grunn og i tillegg er over normalt flink med maskinen.

Skrevet

hmm... med tanke på disse "advarslene" ble jeg litt usikker her...

Grunnen min er at jeg ikke liker IE i det hele tatt, og vil få det fjernet for og unngå mest mulig virus, spyware, adware og toolbars... + diverse annen dritt og møkk...

Noen som kan bekrefte eller avkrefte det som ble sakt ehr om at windowsoppdateringene da blir utilgjengelige?

Noen som kan si hva slags konsekvenser det kan gi? kan det skade maskinen?

Skrevet

IE er såpass bakt inn i operativsystemet at det vil få diverse følger rundt om i det (OS-et). Var jeg deg ville jeg la IE være, og heller bruke andre nettlesere. Da får du heller ikke noe drit pga. IE.

Skrevet

Okey... da trur jeg jeg skal la IE være.. vil ikke risikere og føkke opp forskjellige ting rundt om på dataen.....

Problemet er at jeg i enkelte tilfeller må bruke IE, for jeg har ikke fått FF til og spille av enkelte lyd og video filer direkte på nettet... så får se om noen kan fortelle meg om hvordan jeg kan få til det her... lager en ny tråd om det....

Skrevet

man trenger jo ikke IE egentlig, når det kommer nye oppdateringer til Windows så går man jo bare til Microsoft.com og laster dem ned med sin favorittbrowser.

Skrevet
man trenger jo ikke IE egentlig, når det kommer nye oppdateringer til Windows så går man jo bare til Microsoft.com og laster dem ned med sin favorittbrowser.

sant nok det du sier der...det var første tanken min også, dessuten får man jo sikkerhetssenteret i service pack 2 som automatiskt oppdaterer...

Men bortsett fra dette, hvis det og fjerne IE kan skade så mye trur jeg jeg lar være, men hvis man sjekker Internet Explorer fila på harddisken virker det ikke som om det er mye nok der av forskjellige ting som i mine øyne vil skade og fjerne, men holder meg til advarslene og bøyer meg for dem for og være sikker...

Skrevet

Ta en titt på nLite( se sig.) Så skal du kunne fjerne IE, men som de andre sier, det er veldig tett integrert i Windows, så du "kan" få problemer.

nLite gir deg dog mulighet til å bare fjerne IE programmet og beholde IE kjernen, som er nødvendig for å beholde funksjonaliteten til windows.

Lykke Til.

Mvh Meg.

Skrevet
Går nok ikke.. Du trenger det til Microsoft Update etc vil jeg tro

tror det er kommet en extension til FF som gjør at Windows Update kan kjøre i denne, men har ikke prøvd den selv da....

Skrevet

tror det er kommet en extension til FF som gjør at Windows Update kan kjøre i denne, men har ikke prøvd den selv da....

Den Firefox extension fyrer bare opp IE i windows update og gir deg ingen mulighet til å laste ned oppdateringer gjennom Firefox.

Skrevet

Kor stor skade kan egentlig IE gjere om du ikkje bruker det?

Eg bruker IE til Windows Update og sider som ikkje støtter Opera.

Skrevet

Poenget er at det ikke er fysisk mulig å fjærne IE, du kan kansje deaktivere deler av IE. Men Explorer(windows explorer/min datamaskin) bygger på IE, eller omvendt.

Som nevnt mange ganger før(mate det inn med t-skje :)) så lenge du ikke bruker IE, og har en form et kompetent antivirus program skal det ikke være no problem. Kan selvfølgelig bruke IE, men ikke til daglig bruk :)

Skrevet

Den Firefox extension fyrer bare opp IE i windows update og gir deg ingen mulighet til å laste ned oppdateringer gjennom Firefox.

Og bra er det. Å få Windows Update til å fungere i Firefox vil innebære å intigrere ActiveX i programmet, noe som ville ha redusert sikkerheten i Firefox betraktelig.

• 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...