Gå til innhold

GeForce 6200, HDR støtte i Far Cry 1.3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har nettopp kjøpt meg eit billig og greit skjermkort, GF6200 128 64-bit.

Har lest at det skal støtte High dynamic-range (HDR) rendering, men får ikkje det til i far cry. I spillet står det at HDR er på, men eg ser ingen forandringer.

Må eg vente på nye drvere, eller er det rett og slett ikkje støtte for HDR i far cry med 6200?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må aktivere HDR manuelt:

//1 cmd: /r_hdrrendering 7

Husk: Du må disable alt av AA, både i driver og i spillet, ellers blir HDR buggy i spillet :)

Skrevet

Har skrevet r_hdrrendering 7 i consolen, men det vil ikkje fungere. Har skrudd av AA også. Så egentlig burde det fungere. Har siste drivere fra NVIDIA også.

Er litt frustrert! :(

Skrevet

Ehm* merkelig, ta og google forum for FarCry, mulig du finner en løsning der. Det funker med mitt kort, så lenge jeg disabler all AA, ellers får jeg "WH mode" :p

Skrevet

Mulig litt off-topic, men ang. åpning av pipes på 6200. Har selv et Leadtek A6200 TD (må ikke forveksles med 6200A) som jeg åpnet de resterende pipes på. Det får jeg nå 6325 poeng i 3DMark03 med moderat overklokking (og med en kjip Sempron 2600+). Altså nesten det dobbelte av det jeg fikk med standard pipes. Med andre ord, hvis det lar seg gjøre på kortet ditt, så er det et kjempeløft. Er kjempefornøyd med mitt med tanke på at jeg betalte 500 spenn for det. :)

Skrevet

Hmmm. Det aner jeg ikke. Er vifte på mitt, så jeg tør ikke si noe om akkurat det. Hadde jeg vært deg ville jeg googlet litt og sett om noen andre har gjort det med samme kort som deg. :)

Skrevet

GeForce 6200 støtter ikke FP blending/filtering som må til for å få HDR i FarCry 1.3. En slik funksjon på 6200 har ikke mye hensikt mtp hvor krevende HDR rendering er.

Skrevet

Okei. Var litt redd for det ja. Litt synd, for da har HDR støtte som eg ikkje har bruk for. Men men, for heller kjøpe meg eit rått kort til neste år. Takk for info. :thumbup:

Skrevet
GeForce 6200 støtter ikke FP blending/filtering som må til for å få HDR i FarCry 1.3. En slik funksjon på 6200 har ikke mye hensikt mtp hvor krevende HDR rendering er.

Såg på produkt beskrivelsen for kortet mitt og fant følgande:

"64-bit floating point texture filtering and blending"

Då skulle eg vel ha FP blending/filtering som ska funge?

Skrevet

Hvis du har en litt eldre 6200 med NV43 chip og du modifiserer den til 6600 så er det godt mulig at det går. Normalt er denne funksjonen disablet på 6200 kort med NV43.

Nyere 6200 kort med NV44 har ikke denne funksjonen overhodet.

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...