Gå til innhold

Tips og Triks for å arrangere Dataparty


Anbefalte innlegg

Tror kanskje du bør overlate det nettverksrelaterte på LANet til noen andre, dersom du ikke en gang vet hvordan å identifisere nettverkskort. :ermm:

 

Så med andre ord gidde du ikke hjelpe:s Problemet er det er jeg som skal arrangere.

 

EDIT: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection dette er navnet på det trådløse nettverkskortet mitt. Da har jeg altså bare ett.

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror kanskje du bør overlate det nettverksrelaterte på LANet til noen andre, dersom du ikke en gang vet hvordan å identifisere nettverkskort. :ermm:

 

Så med andre ord gidde du ikke hjelpe:s Problemet er det er jeg som skal arrangere.

 

EDIT: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection dette er navnet på det trådløse nettverkskortet mitt. Da har jeg altså bare ett.

 

Hehe, alle må jo lære en gang. :)

 

Hvilken maskin er det du ser på? For en gateway/firewall trenger du som sagt en egen maskin med to nettverkskort. Du trenger ikke noen store spesifikasjoner, for sånne clarkconnect, smoothwall e.l. distribusjoner kan du klare deg med noe gammelt søppel fra en skole e.l.

 

Enkleste måten å se om du har to nettverkskort er vel å se bak på den fysiske maskinen og se om det er to nettverksporter der.

 

Vil ikke anbefale at nettverkskortene er trådløse. Hvis målet er å få trådløst til alle deltagere ville jeg heller satt et trådløst aksesspunkt etter firewallen.

 

Spør mer om du lurer på noe! :)

Lenke til kommentar
Hvis du skal stenge noen ute som har brudt de reglene du har satt opp. Hvordan gjør du det? Tenker på ip osv.

EIDT: henviser til dette:: VikingLan reserverer seg retten til å stenge ute brukere fra nettverket UTEN advarsel, Gjentakelse misbruk vil føre til utkastelse

 

 

Da blir de kastet ut av arrangementet.

regler er til for å følges.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du skal stenge noen ute som har brudt de reglene du har satt opp. Hvordan gjør du det? Tenker på ip osv.

EIDT: henviser til dette:: VikingLan reserverer seg retten til å stenge ute brukere fra nettverket UTEN advarsel, Gjentakelse misbruk vil føre til utkastelse

 

 

Da blir de kastet ut av arrangementet.

regler er til for å følges.

 

Hvordan sporer dere opp da disse? det er det jeg lurer på? EIDT: Hvordan finner dere ipen til disse?

Endret av Oddy26
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har veldig lenge hatt lyst til å arrangere et eget LAN hjemme hos meg.

Vi har stort nok hus i hvert fall :)

Men det er en del ting jeg lurer på. Hva trenger man for å lage et LAN?

Vi har Telenor ADSL Ekstra 12mbit. Holder dette til toppen 12 personer eller?

Vi har trådløst til vanlig, og ut i fra informasjon så går det ikke ann å ha trådløs LAN xD

Vi har 1 trådløs router, 1 vanlig router, 1 svart liten boks (husker ikke hva det het), vi har ikke så mange TP kabler, men noen få korte. Eneste jeg må kjøpe inn er vel switcher?

Har stor nok PC til å kjøre dedicated server å sånt, 4 gb, 2.66ghz quadcore cpu, 1 tb hdd :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Persoonlig har jeg aldri hatt problemer når jeg kjørte 2 16A kurser på hvert bord (12 mann). Utfordringen er å få de jevnt fordelt på kursene, men det er heller ikke et problem om vi er kreative nok :p

 

Da har du jo ca 2.66667A per deltaker, det er jo Meer enn nok.

 

Selv har jeg delt en 16A på 10 personer (1,6A per deltaker)

Det mener jeg er en fin fordeling. Flere har også hatt både pc og xbox 360. Og jeg har ikke opplevd at noen sikringer har gått.

(Untatt en gang da en idiot koblet en hel rekke på en annen..:p)

Lenke til kommentar
Persoonlig har jeg aldri hatt problemer når jeg kjørte 2 16A kurser på hvert bord (12 mann). Utfordringen er å få de jevnt fordelt på kursene, men det er heller ikke et problem om vi er kreative nok :p

 

Da har du jo ca 2.66667A per deltaker, det er jo Meer enn nok.

 

Selv har jeg delt en 16A på 10 personer (1,6A per deltaker)

Det mener jeg er en fin fordeling. Flere har også hatt både pc og xbox 360. Og jeg har ikke opplevd at noen sikringer har gått.

(Untatt en gang da en idiot koblet en hel rekke på en annen..:p)

 

Jeg bommet litt på den. Mente at det er 12 mann per kurs. (24 på 1 bord)

Endret av obrestad
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg og noen kamerater arrangerer private lan for oss selv hele tiden.

 

Vi er maks 9-10 personer, alle har egen data :)

 

Vi gjør det ikke verre enn å koble 2 (billigie) 8-switcher sammen.. altså rom til 14 personer.

Deretter trekker vi en kabel fra router til denne. Vi har bare nett for å ha nett... surfe litt ol. Vi spiller også gjerne på nett uten problemer, og vi har vel en 2-3 mb linje.

 

Vi bruker de stikkontaktene som er tiljengelig for strøm - aldri hatt noen problemer.

 

Setter klar switchene, bord, stoler, søppeldunker før folkene kommer. Når de er der, får de en billig kabel (på lån da :)), kobler opp datamaskinene sine og begynner å spille.

 

 

Vi gjør det heller ikke verre, at en av de med bedre datamaskin hoster banene, ettersom at vi gjerne har med boter, osv.

 

Spillene vi spiller er: Counter Strike 1.6 (før), Counter strike source (nå), Warcraft 3, Battlefield, Age Of Empire, tror vi har prøvd halo, Unreal Tournament (2004?), Joint Operations, Delta Force, Soldier Of Fortune, osv :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...