Gå til innhold

Bra ytelse på Intel-basert Mac


Anbefalte innlegg

Håper ihverfall OS X kommer til pc. Jeg er førstemann i køen. Har intrykket av at det er lettere å bruke/sette opp en Ubuntu f.eks, også har jo det ett lekkert interface :D

 

Det beste hadde definitivt vært OS X med støtte for alle windows-programmer/spill/drivere, men da er man godt i drømmeland med tanke på DirectX o.l

 

Håper Longhorn blir en forbedring, ihverfall med tanke på stabilitet/raskhet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som blir spennende å se, er om Apple klarer å navigere seg vekk i fra den samme skjebnen som feks SGI og Intergraph. Å selge dyre PC-er er ikke lett, uansett operativsystem.

Apple går vel så det griner for tiden, både på mac og ipod-fronten. Og vel er apple ogfte dyrt, men det er nå en god del opp til nivået til SGI da.... :D

Ipod har jo vært en stor suksess, har en selv...

Men jeg visste ikke at salget av annen maskinvare var så god butikk. Det har jo blitt sagt at Ipod-en reddet Apple. Uansett så må Jobs ha sett skriften på veggen siden han valgte å skifte til Intel, den tidligere erkefienden.

Lenke til kommentar

Windowsprogrammer er jo bygd opp på en helt annen måte.. Aldri om jeg vil ha noe register inn i OS X!

Når jeg skal fjerne all info fra et program tar jeg bare et søk på hardisken, søket tar omlag 2 sec ettersom hele disken er indexert.. så bare sletter jeg alle filene..

Feks om jeg skal slette VLC (VideoLanClient)

Søker og finner:

-VLC

-VLC.app

-org.videolan.vlc.plist

-VLC.crash.log

-vlcrc

 

Markerer de og sletter.. thats it..

 

Dette er vel noe av det som gjør at OS X ikke blir treigt og seigt etterhvert som man bruker det.. Når man fjerner et program så blir det faktisk borte..

Lenke til kommentar
Det som blir spennende å se, er om Apple klarer å navigere seg vekk i fra den samme skjebnen som feks SGI og Intergraph. Å selge dyre PC-er er ikke lett, uansett operativsystem.

Apple går vel så det griner for tiden, både på mac og ipod-fronten. Og vel er apple ogfte dyrt, men det er nå en god del opp til nivået til SGI da.... :D

Ipod har jo vært en stor suksess, har en selv...

Men jeg visste ikke at salget av annen maskinvare var så god butikk. Det har jo blitt sagt at Ipod-en reddet Apple. Uansett så må Jobs ha sett skriften på veggen siden han valgte å skifte til Intel, den tidligere erkefienden.

Det som reddet Apple var Steve Jobs og OS X.. iPod har bare gjort de mer kjent hos ola nordmann..

Lenke til kommentar
Windows vil funke på en IntelMac, men OS X vil ikke kunne kjøres på annet enn Apple sine maskiner.

Kommer nok en hardwarebegrensning her. Om noen klarer å komme rundt denne kan jo bli spennende å se..

 

<drømmemodus>

Men er det noe i veien for at en Intel-versjon av OS X kan kjøres på en vanlig pc, borsett fra hvis Mac legger inn en hardware-begrensning? Tenk hvor mye mange kopier av OS X apple kunne solgt hvis de lagde en versjon for PC?

</drømmemodus>

:p hmm har en utgave som skal funke. har ikke fått prøvd den enda, men i følge det som står er det en os x for intel.. er det noen som har en maskin som vil prøve den kan dere jo sende meg en pm da jeg ikke får noe maskin til og teste den på før til uken..

Lenke til kommentar
Windows vil funke på en IntelMac, men OS X vil ikke kunne kjøres på annet enn Apple sine maskiner.

Kommer nok en hardwarebegrensning her. Om noen klarer å komme rundt denne kan jo bli spennende å se..

 

<drømmemodus>

Men er det noe i veien for at en Intel-versjon av OS X kan kjøres på en vanlig pc, borsett fra hvis Mac legger inn en hardware-begrensning? Tenk hvor mye mange kopier av OS X apple kunne solgt hvis de lagde en versjon for PC?

</drømmemodus>

Folk bytter ikke bort windows, det er rett og slett for mye bryderi for den vanlige mann i gata. Windows er ikke perfekt, men det er heller ikke konkurrentene.

Hadde det kommet et operativsystem som var bedre enn Windows (noe jeg mener OS X er), uten spyware, virus etc og de kunne installere det på sin egen PC tror jeg nok ALLE jeg kjenner hadde gjort dette asap!

Og DA kan du tro at det hadde kommet bugs, exploits, virus, malware, spyware, trojans og annet møkk til OSX fortere enn du kan si "eplekjekk"...

 

Tror du skal prise deg lykkelig for at OSX er så lite utbredt som det er jeg. Så sikter jævlene seg inn på større markedsandeler. :thumbup:

Lenke til kommentar
det er da fler enn bare quake3 som er portet til mac.

så og si alle blizzard sine produkter er til mac, wow, doom3, c&c generals osv osv..

sjekk ut på www.apple.com og se på shoppen der.. er MASSE spill der..

 

-zyklopz

Quake 3 er vel det eneste spillet som har blitt skikkelig porta til Mac og det kjører jo også best på Mac..

Lenke til kommentar
Håper ihverfall OS X kommer til pc. Jeg er førstemann i køen. Har intrykket av at det er lettere å bruke/sette opp en Ubuntu f.eks, også har jo det ett lekkert interface :D

 

Det beste hadde definitivt vært OS X med støtte for alle windows-programmer/spill/drivere, men da er man godt i drømmeland med tanke på DirectX o.l

 

Håper Longhorn blir en forbedring, ihverfall med tanke på stabilitet/raskhet...

Om OSX kommer til PC, tror jeg neppe det vil funke så bra som det gjør på dagens macer. Pga om det skal komme til PC må det støtte uendelig mye forskjellig hardware.. Det virker som OSX er bygget tett inntill hardwaren på dagens macer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...