Gå til innhold

asus A7V333 Socket A tips


fAight

Anbefalte innlegg

Sendte en mail til Komplett anngående et Asus hovedkort. Der er de så seine med å svare på mail, så derfor poster jeg den opp her:

 

quote:

"hei,

 

Først

jeg har tenkt å kjøpe hovedkortet asus A7V333 Socket A. Hva synes dere om dette kortet. Er dette en av asus sine nye modeller? Kan jeg bruke minne med 266mHz FSB, selv om det står 333 mHz FSB. Ser at dere har en RAID versjon av dette kortet, trenger jeg dette, bruker som regel pc'en bare til spill.

 

Hva menes med agp pro. Jeg har et skjermkort,

asus v8420/td/128 DDR som skal ha 4x agp, vil dette passe fint med hovedkortet?

 

dett var dett

 

på forhånd takk"

 

Håper det er noen som kan gi meg tips.

 

ps. noen som har dette hovedkortet? Hva syns dere om den? Positivt og negativt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke 266 mhz ram, det går meget bra. Om det er et bra kort kan jeg ikke svare deg på.

 

Agp pro betyr bare det agp porten har muligheten til å levere mer strøm til grafikkortet enn en vanlig agp port. Vanlige agp kort ala GForce og ATI 8500 og slike kort bruker ikke dette, det er mer rettet mot grafikkort av en litt annen type. Men det har ingen ting å si for deg om det har agp pro slot eller bare vanlig agp, ikke noe å tenke på.

 

RAID, tja, litt opp til deg selv det der. Om du vet hva det er da, hakke peiling på om det var det du spurte om, hva det er altså.....

Lenke til kommentar

Kortet fungerer utmerket har kjøpt et med raid,

innebygget lydkort mye bedre en sb live kortet mitt, og det virker ikke som det tar noen ressurser heller(noe tar det, men merker ikke noe)

 

Har kjøpt meg pc2700 ram (www.mpx.no) billigere enn på komplett da jeg kjøpte,

 

Satte inn en XP 2000+ cpu

 

Asus TI 4200 skj. kort

 

3 disker, en på raid, de andre er primary master og secondary master..

 

Alt funker bra, flasha til bios "1008",

deretter prøvde jeg en beta 1101 ?? da gikk det skeis, men kortet har en fiffig sak, trykker en ALT + F1 isdedenfor DEL, får en opp flash programmet til bios, det kjekt..

 

anbefalles

 

Thorsan

Lenke til kommentar

Hehe....også bare èn ting til:)

angående AGP pro, jeg håper for guds skyld at har samme ytelse/hastighet som agp 4x! Var nettopp på asus sin hjemmeside for å sjekke, men der stod det bare agp Pro. Så jeg er litt usikker på hastigheten, Pro betyr jo som sagt at man kan øke spenningen/strømmen (et eller annet)...hva er selve hastigheten? 2x? 4x?

 

takk igjen for respons:)

Lenke til kommentar

AGP Pro er som sagt for å mate inn litt ekstra power.

Alle highend skjermkort som regel skjermkort pris over 8000,- har det som et krav + at ASUS har det på alle sine Skjermkort.

det utvikler noe mere varme men det er ikke mye.fra og ha Gainward geforce4mx420 og bytte til ASUS sitt samme kort fikk jeg faktisk nesten 700 poeng mere i 3DMark2001SE. så hjemme kjører jeg ASUS hovedkort og Skjermkort for å få utnyttet Hovedkortets og skjermkortets funksjoner fult ut.

 

_________________

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

geforce4.

AMD XP1900+ Rock steady @43 grader.

768Mb pc133ram Original.

soundblaster live player 5,1.

studio DV200

4*40Gig WD7200 I Raid 0 Video redigering.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-07-31 10:59 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-07-31 11:04 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har dette HK'et uten RAID. Og jeg er selvsagt kjempefornøyd. Jeg har også et ASUS GF4Ti4600 og det funker 100% flotters!

 

HK'et kan bruke 266/333 DDR og har en 2x/4x/PRO AGP port! Jeg er bare fornøyd og har ingen negative erfaringer, bare positive!

 

_________________

Mvh.Simen Bakke

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-31 11:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...