Gå til innhold

Konica Minolta Dynax 7D


Anbefalte innlegg

Efter at have konstateret at flere udenlandske anmeldere er meget begejstrede for dette kamera, og da jeg nu senest har læst en dansk anmeldelse:

 

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=368

 

er jeg interesseret i at høre, om der er nogle, der har erfaring med dette kamera eller har speciel viden om, hvor godt dette kamera er?

Kameraet har en masse features og kontrolknapper, som tiltaler mig meget, idet jeg har mange års erfaring med spejlreflekskamera. Det at man har direkte tilgang til funktioner uden at skulle bevæge sig dybt ned i menuer er vigtigt for at fungere hurtigt som fotograf. Desuden synes jeg det er virkeligt lækkert, at man kan bruge stort set ALLE Konica Minoltas objetiver med Anti-Shake. Billedkvaliteten skulle være flot.

Endret av websurfer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.....Har du noen mer spesifikke spørsmål, så kom gjerne med dem

 

-Torstein

Hvordan er billedkvaliteten med hensyn til farver? Producerer kameraet naturtro farver?

Hvordan oplever du AntiShake? - Virker det godt, sådan som det hævdes i anmeldelserne?

Autofokus er efter sigende lidt mere støjende p.g.a konstruktionen i huset - men føler du at denne støj er irriterende?

Hvilke objektiver bruger du sammen med kameraet?

 

Hvis du eventuelt kan oploade et billedeksempel ville det være fint.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg opplever billledkvaliteten som meget bra, fargene virker for meg nøytrale rett fra kameraet. Følgende bilder er JPG rett fra kameraet, automatisk hvitbalanse. Ingen justeringer gjort annen enn Save-for-web i PS:

 

test1.jpg

 

test2.jpg

 

test3.jpg

 

Antishake virker fint, dette bildet er tatt håndholdt, 500mm, 1/25s innendørs uten blitz.

Sigma50-500.jpg

 

Det er kanskje et litt ekstremt eksempel, til vanlig kan man regne med et par blendertrinn ekstra.

 

Fokuseringsstøyen plager meg ikke i det hele tatt, men slikt er jo litt individuelt...

 

Jeg bruker følgende objektiver:

 

Minolta 50mm f/1.7

Minolta 24-105mm f/3.5-4.5 (de tre første bildene er tatt med denne)

Minolta 100-300mm f/4.5-5.6

Tamron SP 90mm f/2.8 macro

Sigma 50-500mm f/4-6.3

 

-Torstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...