Gå til innhold

Winamp vs. Itunes (kun for de som har testet begge

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mener Winamp er totalt overlegent pga. mediebiblioteket. Så langt er Winamp det eneste programmet jeg har funnet  som gir en fornuftig løsning på dette. Å la Itunes herje med en 200GB+ musikksamling er HELT uaktuelt.

Med ID3-tag er iTunes eit like godt program som noko anna. Eg har 20 GB i iTunes og kan navigere lett som det.

iTunes her.

hvordan er memory footprint med 20GB musikk på winamp med media library kontra itunes? (for min itunes brukte syykt mye minne når den har alle 14GB musikken min inne... (bruker ikke media lib. til winamp så det kan jeg ikke sjekke)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde ut iTunes men falt ikke i min smak. Brukte også masse CPU og ram i forhold til beskjedene Winamp. Brukt Winamp i 7-8 År.

Men noe jeg ikke har skjønt med winamp hva er mediebiblioteket til?

Skrevet

Jeg har brukt Winamp siden datakarrieren min satt i gang en gang i forrige årtusen, iTunes forsvant relativt fort etter å ha prøvd det noen dager. Nå bruker jeg imidlertid MediaMonkey og angrer ikke på det skiftet.

Skrevet

jeg bruker Winamp 2.76. rett og slett fordi jeg får mere oversikt over sangene i Windows. iTunes er tungt og uoversiktelig spør du meg. bruker mye minne gjør det også. jeg liker en mp3 spiller som er enkel, oversiktelig og kjapp til å starte. iTunes minner meg veldig om Windows Media Player og den liker jeg ihvertfall ikke. uff, uff. og nå som jeg har funnet en Winamp Plugin for Ipod også så slipper jeg å bruke iTunes når/hvis jeg får meg Ipod også :D

Skrevet

Holder selv en knapp på Winamp, men må jo si at søkefunksjonen og strukturen in iTunes er forlokkende, noe mine Mac-infiserte bekjente ynder å fremheve... Mye av grunnen til at jeg har holdt på Winamp (2.97 eller der omkring) er den fantastiske visualization plug-in'en Milkdrop Nå skal det være sagt at visualization'en i iTunes ikke er så værst, men så vidt meg bekjent eksisterer det ikke tilsvarende mangfold der som for winamp... også virker det som iTunes' visualization har en forkjærlighet for grønne farver... kanskje en intern eplegreie, hva vet jeg...

Spennende med alternativer som Media Monkey, andre perler der ute?

Skrevet

Bruker iTunes. Spiller stort sett alltid hele biblioteket på random så synes den listen funker bra. Brukte Winamp en stund men fant ut at jeg helst ville bare ville bruke ett program (har iPod)

Skrevet

Jeg brukte iTunes en god stund, syntes den var mye bedre enn winam, men har bytta nå fordi iTunes var litt mere komplisert enn winamp, også liker jeg mediabiblioteket på winamp..

-Dj Ovin-

Skrevet
Jeg synes at Winamp er best, bruker bare Itunes til å overføre til ipoden.

Som nevnt tidligere i tråden: Du trenger ikke iTunes for å overføre sanger til din iPod. Ved hjelp av en plug-in som denne slipper du å bruke iTunes.

Skrevet

Liker best winamp. er ikke for avspilere som dekker hele skjermen pluss at winamp kan minimeres i tray.

Men det var praktisk med iTunes at all musikken som jeg lasta ned i bearshare la seg direkte i mediebiblioteket

Skrevet

Etter å ha testet ut iTunes litt så er det et ok program men det bruker for mye CPU kraft til en mp3 spiller så winampen er mild der.

Men det jeg likte godt med iTunes'en var den oversikkelige radioen den var bra.

Skrevet

Eg likar best winamp, tykkjer at iTunes er stygg... men funksjonsmessig er den vel like god då eg ikkje bruker media library saken i winamp.

Skrevet
Jeg synes at Winamp er best, bruker bare Itunes til å overføre til ipoden.

Som nevnt tidligere i tråden: Du trenger ikke iTunes for å overføre sanger til din iPod. Ved hjelp av en plug-in som denne slipper du å bruke iTunes.

får du samme geniale låt kategorisering som med itunes med den plugin'en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...