Gå til innhold

Hvilke tegneserier leser du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Tommy og Tigeren (Calvin and Hobbes):

 

Tommy er en vill gutt som finner på de sykeste ting. han hater selvfølgelig skolen. Tigern er tøytigeren til Tommy. Dog skjuler det seg noe spesielt under fasaden. Hver gang de voksne ser bort er Tigern en ekte farlig tiger, en pelsdott og en kriger. Det hender mang en gang at Tommy drømmer seg bort i klasserommet eller andre steder og drømmer om seg selv som romhelten Spiff. På sine mange romferder får han mange opplevelser. Utrolig bra serie, tegnet av Bill Waterson. jeg bøyer meg i støvet for denne serieskaperen.

 

2. Larsons Gale Verden:

 

Det er vel ingen bestemte karakterer i denne tegneserien, men det gjør den desto morsomere. Larsons gal verden består hovesaklig av enkelt ruter, som ofte dekker en hel side. I denne ene ruten får serieskaperen fram et poeng som kan få deg i latterkrampe. Han skal ha all credit for dette.

 

3. Rex Rudi:

 

Med sine karakterer er Rex Rudi en helmaks tegneserie. Serien omhandler Rex Rudi og rockebandet hans som lever sammen. De er trofast mot kongen, og hyller 60 tallets rockere. Det går mye i utepils og tomme konsertlokaer (barer). De prøver gang på gang å promotere en demo-CD. Dog ender det alltid med at denne blir knust. Serien har mye humor, og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de beste tegneseriene jeg har lest.

 

4. Nemi:

 

Denne serien omhandler Nemi, en gother, og venninen Cyanid. Navnet Cyanid kommer av at håret hennes er blått. På norsk bruker vi ofte navnet blåsyre om syren cyanid. Serien handler mye om barlivet i Oslo, samt hvordan Nemi lever på grensen av stuper økonomisk sett, og hvordan hun klarer seg med få strøjobber. Serien innehar mye god humor. Man får også servert en del vakre historier, eller dikt som rører en inn til hjerteroten. Bladet kommer ut en gang i måneden og har alltid et tema, enten det er om saksere, evighetsmaskiner, spøkelser eller lignende. Dette vil være avgjørende for innholdet i tegneseriene. Flinke Lise, serieskaperen av Nemi. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
OT: lages gorilla og bizzaro mer? husker den kåte badeanda :wee:

4658839[/snapback]

Gorilla og Bizarro er begge lagt ned, dessverre. Men Geir Moen, som tegnet den kåte badeanden, tegner nå for blant annet Nemi-bladet, har skrevet en fantastisk liten story tegnet av Ronja i Tusj#2, og hvis jeg ikke tar helt feil kommer det en egen samling med Asfalt-striper(Og kanskje badeanden?) fra Seriehuset en gang i år.

Lenke til kommentar

leser vel ingen serier fast egentlig men de jeg leser iblant er : Transmetropolitan, herman hedning, lgv, bizarro og nemi, riskhospitalet, egg og bacon, reservatet, Lenore, forstadsatanistene, megatokyo og knights of the dinner table: Illustrated.

 

Transmetropolitan er forresten verdens beste tegneserie noensinne. sykelig genialt.

Endret av jcr.nan
Lenke til kommentar

Har vel lest tegneserier siden jeg var et par år gammel.

 

Begynte med Donald og B-gjengen.

Deretter:

 

Pondus

Nemi

Eon

Viggo

Valhall (rar norrøn serie :p )

RexRudi

Streng, men urettferdig

Larsons Gale Verden

Tommy & Tigern

M

Questionable Content (tegneserie på nettet..ikke like nasty som navnet skulle tilsi)

Fantomet

Rutetid

Bizarro

Ronja

Lenore

Carol Lay

Reservatet

Ernie

 

Leste Sølvpilen et par ganger. Hadde også en periode med Spiderman blader. Supermann var også digg en stund.

 

Sikkert en del til som jeg har glemt :)

 

Edit: Herman Hedning! og Rocky hver søndag..Far side, Astrix, Knoll & Tott, Sprint, Finbeck & Fia, Blondie, Pusur, Riskhospitalet, Lucky Luke, Billy, Dilbert og Helge.

Endret av Seether
Lenke til kommentar

Liberty Meadows (Reservatet)... Digger Monkey Boy Frank Cho :cool:

Bone... Jeff Smith eier! :love:

M... Ække til å tru... Denne serien er norsk :wow: ... *stolt av å være nordmann* I Applaud you Mads Eriksen :D

EON

diverse Star Wars

diverse manga

Donald i bokform (komplette årganger)

Noe Spider-man

 

Skulle likt å lese mye mer, men det blir forj..... dyrt hvis man skulle kjøpe alt man ville lese :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...