Gå til innhold

Hvilke tegneserier leser du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rot; Du sa det to ganger. :hmm:

 

Anyway; Jeg leser en god del serier.

Noen av seriene er jo kun biserier i blader, men allikevel, saa leser jeg dem jo. Manga er ogsaa artig.

 

Dragonball

One Piece

Pondus

Nemi

Dilbert (Fantastisk serie, hysterisk morsom)

Larsons Gale Verden

Eon

Oppgulp

Foxtrot

Iskalde Gróss

Et kort minutt av Carol Lay

Rex Rudi

Fuzzy

 

Og en del andre som jeg ikke kommer paa i farten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

favorittserien min tror jeg må være ronja. den er tegnet av ei tjueårig jente fra vestlandet, og hver måned slipper hun en liten historie i nemibladene. serien er småmelankolsk, merkelig-søt og tom waits'ish, og hun tegner organisk og nært med følsom strek. seriene er ikke direkte morsomme, men mer rare og underfundige. bør virkelig leses! og, hvis noen vet om noe som ligner, så er jeg veldig interessert.

Lenke til kommentar
*snip*

5939301[/snapback]

Er det hun dama som alltid nevner soundtrack i første ruta? Fantastisk dyktig, isåfall!

5939366[/snapback]

 

jepp, det er henne. hun har veldig bra musikksmak også, forresten. litt jazzy, quirky greier. hørt gjennom endel av anbefalingene hennes, og det er definitivt å anbefale videre. ronja :love:

Lenke til kommentar
*snip*

5939301[/snapback]

Er det hun dama som alltid nevner soundtrack i første ruta? Fantastisk dyktig, isåfall!

5939366[/snapback]

 

jepp, det er henne. hun har veldig bra musikksmak også, forresten. litt jazzy, quirky greier. hørt gjennom endel av anbefalingene hennes, og det er definitivt å anbefale videre. ronja :love:

5942849[/snapback]

Ronja er absolutt en flink tegner, og jeg må si at jeg liker musikksmaken hennes også. En del av soundtrackene hun nevner hører jo jeg på så det er ikke akkurat noe videre gale det. Når det er sagt synes jeg tegnestilen er utrolig god. Den er ulikt det meste annet. De fleste bruker jo å tegne for så å fylle med tusjpenn. Dette skaper jo veldig kontraste farger, og ofte enfargtone på en hel genser.

 

Tegnestilen Ronja oprerer med er jo mye finere slik. Her er det mindre skarpe farger, mer fargetoner og ting ser så fint ut. Det er godt med litt forandring for å si det slik. Historiene er ofte litt merkelige, det er jeg enig med deg i. Alikevel synes jeg mange av dem er fine og noen av dem er litt triste.

Rona er jo indeed dyktig, og om hun blir mer kjent en dag skulle ikke dette forundre meg.

 

 

Leser da som dere sikkert skjønner Nemi. Faktisk har jeg en etterhvert bra samling av blader. I tillegg liker jeg å ta opp Calvin and Hobbes (Tommy og Tigern) når det faller meg inn. Er et album på engelsk med veldig mange av stripene i den. Calvin and Hobbes finner jo på så utrolig mye artige saker. Og Spiff drar stadig på nye romeventyr.

 

Når man tenker på fantasien Calvin har er jo dette i seg selv imponerende. Men så er han og bare en seriefigur. Serieskaperen som har skapt Calvin var jo voksen mann når han begynte med denne serien. Og fy for en fantasi han har :w00t: .

 

Larsons Gale Verden er også en slager hos meg. Jeg liker meget godt den litt bisarre bildehumoren han bruker. Å få fram morsomme poenger på en rute kan ikke være lett, men LGV greier det helt fint.

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Ronja er absolutt en flink tegner, og jeg må si at jeg liker musikksmaken hennes også. En del av soundtrackene hun nevner hører jo jeg på så det er ikke akkurat noe videre gale det. Når det er sagt synes jeg tegnestilen er utrolig god. Den er ulikt det meste annet. De fleste bruker jo å tegne for så å fylle med tusjpenn. Dette skaper jo veldig kontraste farger, og ofte enfargtone på en hel genser.

5961898[/snapback]

Bare litt teknisk korrigering:

 

De fleste tusjer serien med tusjpenn/pennesplit/pensel, og så fargelegges det på data. På grunn av at fargelegging er en rimelig dårlig betalt jobb så blir det meste av datafargelegging en blanding av flate farger og "gradients"(Myke overganger), men det er fullt mulig å få datafargelegging til å se helt annerledes ut også.

 

Ronja tegner og fargelegger alt selv. Fargelegging er som oftest gjort med noe slags vannfarger(Akvarell kanskje) og pensel. Så rensker forlaget ofte bittelitt opp i fargene og kontrastene før trykk, men originalene hennes er skremmende like det ferdige trykket.

 

Fantastisk tegner. Stort stort talent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...