Gå til innhold

Et lite eventyr.......DU bestemmer slutten !


Anbefalte innlegg

Pirke Pirke .... som ein jævel når d kommer til ein brenneprogram så er eg ein bøvel når d gjelder CloneCD ... vet ikkje om dokke har hørt om d , men dette programet tar backup av alle typer CD .. spill, videocder, PS1 spill ovs. å backupene ver virklige 1:1 kopier noe som vil si at du kan bruke den kopierte cden uten bruk av cracks , paches ovs. å dette er jo ein for , men du må ta kopi av den RIKTIGE orginalen ... å her kjem hardware delen inn ... CloneCD er faktisk eit ev dei få brenneprograma som utnytter max a funksjonene i brenneren , å vet du kem CloneCD brukere har kåret til vinner ? hehe Det er ikkje Plextor, Det er ikkje ASUS ... det er faktisk LiteON 40x brenneren ... denne er faktisk SVINAKTIG billi under 700,-

 

Du kan finne den her :

 

http://www.databutikken.com/no/datasheet.p...Id=LITERW40X12R

 

Og her :

 

http://www.itbutikken.dk/vis.asp?dcmenu=ha...re&mk=LITE%2DON

 

her koster den 550,-

 

Nå skal d også nemnes at du kan kjøpe 48x versjonen for 806,- ,men du kan faktisk Firmware oppdatere 40x versjonen til 48x ... ja riktig 40x OC @ 48x :grin:

 

LiteOn har også gode DVD-ROM ... d har 2 stk. som er verd å sjå på ... LTD-163 & LTD-165 ... LTD-163 kan du få for 393,- :grin: Billi & SVÆRT BRA

 

http://www.itbutikken.dk/vis.asp?dcmenu=ha...ev&mk=LITE%2DON

 

Denne leser RAW DAO96 ( undersubchannels & CD-G ), noe som Pioneer Ikkje gjør , så LiteON er billigare & beire ... årsaken til dette er at LiteOn ikkje er merkenamn på linje med Plextor, Pioneer ovs.

 

Asus har gode brennere & DVD-ROM som er billige, men noen av disse har dei ikkje laga sjøl ... det er faktisk ein LiteON med noen annes namn på :smile:

 

_________________

 

_KickF_

 

[ Denne Melding var redigert av: KickF på 2002-07-31 10:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-30 19:43, cyclo skrev:

Slot cd spillere sliter ut plater fortere enn vanlige spillere. Det vet alle som har drevet med bilstereo. Man får bl. a. fortere riper i platene. Støv og partikkler har også en lei tendens til å samle seg rundt inngangen.


Vel, dette med slitasje er det stor forskjell på fra spiller til spiller, og jeg har aldri hatt problemer med dette. Jeg har også dårlige erfaringer med bil-CD-spillere, og tror ikke Pioneer-spilleren kan sammeliknes med slike. Husk at jeg har brukt denne spilleren i to år, helt fra den akkurat hadde kommet.

 

Støv og partikler som samler seg rundt inngangen har jeg derimot ikke tenkt på før. Jeg fant derfor frem Mini-Magliten min, og undersøkte spilleren nøye. Jeg kunne deretter konkludere med at dette er et minimalt problem. Det eneste jeg fant var noen få, bittesmå støvpartikler, og jeg har aldri så mye som overveid å rengjøre pc-en min :grin:. Husk også at åpningen er på en vertikal overflate, i motsetning til bil-CD-spillere, som ofte står litt på skrå.

 

Støy-nivået er som sagt heller ikke noe stort problem med Pioneer-spilleren, og min tidligere beskrivelse, "rimelig stillegående", står jeg fremdeles for.

 

Problemene Cyclo peker på er en svakhet som gjelder for mange slot-in-spillere, men Pioneer-spilleren tror jeg er blant de aller beste. Jeg tror fremdeles du kommer til å bli fornøyd med Pioneer, Menkromsen :smile:.

 

PS: Jeg regner med at du har sett dagens anmeldelse av Asus-brenneren, der et sitat fra konklusjonen var dette: "Utrolig kresen på CD-er

 

Edit: Bare en liten feil med bruk av bold.

 

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-31 19:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-30 18:33, iron_knuckle skrev:

Slot-in vil du elske

Slot-in vil du hate den dagen cd ikke vil ut
:evil:
(har ikke nødutløser på min)


been there done that :mad:

 

men slot-in er veldig herlig, og siden pioneer sin slot-in _har_ nødutløser(=must) så er vel det og et godt kjøp. Kjøpte meg derimot DVD-500M Tray, pga. førnevnte problemer.

 

Mvh.

Morten Holje

VKII Kontor/Data

aka Boqs

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 10:32, KickF skrev:


Nå skal d også nemnes at du kan kjøpe 48x versjonen for 806,- ,men du kan faktisk Firmware oppdatere 40x versjonen til 48x ... ja riktig 40x OC @ 48x
:grin:


 

Har sjølv ein Lite On 40x cd-brennar som fungerer heilt eksellent. Dette med å oppgradera han til 48x, er det nokon som har prøvd det her og som kan bekrefta at det har fungert? hadde jo vore kult, sjølv om 40x eigentleg held i bøtter og spann :smile:

 

PS: har forresten pioneer slot-in *kult*

 

EDIT: kor finn eg denne firmwaren?

 

_________________

XP1900+

MSI K7T-266PRO2-RU

GameTheater XP

Creative GF2 Tit 64MB DDR TV-Out

Apacer 512MB DDR

WD 100GB

Pioneer 16x DVD

LiteOn 40/12/48x

Logitech Cordless Optical

Creative Inspire 5300

Samtron96P

Chieftec DA-01-B

 

[ Denne Melding var redigert av: Gullars på 2002-07-31 23:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 00:18, THX 1138 skrev:

Quote:


Den 2002-07-31 22:40, |KHS| skrev:

3. Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in <- denne bråker FORFERDELIG [...]


Er du sikker på at dette ikke er en
, altså forrige modell? Denne er også 16x/40x, men skal visst bråke mer... Som sagt, jeg synes min (
) er rimelig stillegående.

 

hmm..står at det er en 106..(men uten s) ganske rart siden jeg ville tro det var en 105 siden det umulig kan gå an å bli mer støyete enn den jeg har..

Lenke til kommentar

|KHS|: Hmm, det er jo en liten mulighet for at vi har fullstendig forskjellige støy-toleranse da... :smile:

 

Vi må nesten få inn et inspill fra den godeste Gullars, som sa at han også har denne spilleren.

 

Uansett skal jeg nå åpne PC-en og sjekke nøyaktig hva det står på spilleren min. (Det står ingenting foran, men det gjør det vel ikke på din heller, |KHS|? (Bortsett fra "Compact Disk", "DVD ROM" og "Phones", da selvsagt. :smile:))

 

Forresten så må jeg bare føye til at spilleren produserer minimalt med støy når du spiller DVD-film. (Da går den jo mye tregere.) Jeg må også nevne at jeg har erfaringer med en NEC 16x/48x tray, og denne hørtes ut som en flymotor i sammenlikning med min. (Ikke som en jet-motor, snarere som en gammel propell-motor :grin:).

 

Egentlig så er det to alternativer (i tillegg til en forsvinnende liten mulighet for at du har en annen modell. Fant ingen "106" på listen over Pioneers DVD-spillere):

1. Vi har forskjellig støy-toleranse.

2. Du har fått en "mandags-modell" :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har nå undersøkt hva det står på spilleren min, men først av alt vil jeg fortelle om en oppdagelse jeg gjorde i samme slengen. Spilleren jeg har hatt i to år, viste seg å ikke være en 106S, men en 105S! Likevel er det ikke denne jeg har skrevet så positivt om, så det gjør ikke noe særlig fra eller til i denne diskusjonen.

 

Jeg kjøpte nemlig en ny Pioneer 16x/40x i fjor høst, og trodde at jeg kjøpte en ny av samme type som den forrige. Denne hadde jeg tenkt å sette i en litt eldre maskin, slik at jeg kunne se DVD-filmer på denne. Imidlertid valgte jeg å ta ut den gamle spilleren fra "hovedmaskinen" min, og sette den inn i den gamle maskinen, for deretter å montere den nye spilleren i "hovedmaskinen". Dette gjorde jeg rett og slett fordi jeg tenkte at Pioneer muligens kunne ha gjort noen forbedringer på den nye, selv om jeg ikke visste dette. (Jeg har visst overmenneskelige instinkter. :smile:) Hadde jeg tatt en nøyere titt på spillerne, ville jeg oppdaget at det faktisk var to forskjellige modeller, men det tenkte jeg aldri på. Denne oppdagelsen gjorde jeg forøvrig da jeg plutselig husket på ombyttingen, og sjekket den gamle spilleren også.

 

Spilleren jeg har skrevet om er altså en 106S, men jeg trekker tilbake det med at jeg har 2 års erfaring med denne. Noen støy-forskjell har jeg faktisk aldri lagt merke til, men det er nå nesten ett år siden jeg sist satt ved siden av en maskin med 105S-spilleren inni. (Den gamle maskinen sitter jeg ikke nærme når jeg ser film, nemlig.)

 

 

Uansett, her er hva det stod på den nyeste av spillerne:

 

1. Øverst i venstre hjørne, med stor, fet skrift:

"CODE DVD-106S/2"

 

2. Nederst til høyre, inni en liten firkant med noe annen skrift også:

"DVD-106S DVD ROM DRIVE UNIT"

 

 

Det ser med andre ord ikke ut til å være noen tvil om at dette dreier seg om en 106S. En liten pussighet er imidlertid dette med "/2" i "CODE DVD-106S/2". Kan det være en forbedring av 106S-modellen? Hva nøyaktig stod det på din da, |KHS|, og din, hvis du gidder å sjekke, Gullars?

 

Uansett står jeg fremdeles fast ved at Pioneer DVD-106S er "rimelig stillegående", bare for å gjenta meg selv. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 22:58, Gullars skrev:

Quote:


Den 2002-07-31 10:32, KickF skrev:


Nå skal d også nemnes at du kan kjøpe 48x versjonen for 806,- ,men du kan faktisk Firmware oppdatere 40x versjonen til 48x ... ja riktig 40x OC @ 48x
:grin:


 

Har sjølv ein Lite On 40x cd-brennar som fungerer heilt eksellent. Dette med å oppgradera han til 48x, er det nokon som har prøvd det her og som kan bekrefta at det har fungert? hadde jo vore kult, sjølv om 40x eigentleg held i bøtter og spann :smile:

 

PS: har forresten pioneer slot-in *kult*

 

EDIT: kor finn eg denne firmwaren?

 

_________________

XP1900+

MSI K7T-266PRO2-RU

GameTheater XP

Creative GF2 Tit 64MB DDR TV-Out

Apacer 512MB DDR

WD 100GB

Pioneer 16x DVD

LiteOn 40/12/48x

Logitech Cordless Optical

Creative Inspire 5300

Samtron96P

Chieftec DA-01-B

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gullars på 2002-07-31 23:00 ]</font>

 

Tja ... eg fant den på cdfreaks.com ... du kan prøve denne artiklen , men skal ikkje seie 100% at du finn den der : http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=79

 

Vist du ikkje finner den der så prøv å leite i LiteOn forumet til cdfreaks.com ( http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?...p?s=&forumid=44 ) der finner du den GARANTERT ... Forumsider er lækkert sidan du finner alt du kan tenke deg å spøre om ... lykke til med OC av LiteON 40x til 48x :smile: it has worked for me :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 01:36, THX 1138 skrev:

|KHS|: Hmm, det er jo en liten mulighet for at vi har fullstendig forskjellige støy-toleranse da... :smile:


Vi må nesten få inn et inspill fra den godeste Gullars, som sa at han også har denne spilleren.


 

Eg er strålande glad og nøgd med min 106s. Bråkte kanskje litt, men etter at eg lasta ned dvd-rom utility og oppdaterte firmwaren har han vore rolegare (og er no også sonefri :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 13:10, KickF skrev:

Quote:


Den 2002-07-31 22:58, Gullars skrev:

Quote:


Den 2002-07-31 10:32, KickF skrev:


Nå skal d også nemnes at du kan kjøpe 48x versjonen for 806,- ,men du kan faktisk Firmware oppdatere 40x versjonen til 48x ... ja riktig 40x OC @ 48x
:grin:


 

Har sjølv ein Lite On 40x cd-brennar som fungerer heilt eksellent. Dette med å oppgradera han til 48x, er det nokon som har prøvd det her og som kan bekrefta at det har fungert? hadde jo vore kult, sjølv om 40x eigentleg held i bøtter og spann :smile:

 

PS: har forresten pioneer slot-in *kult*

 

EDIT: kor finn eg denne firmwaren?

 

_________________

XP1900+

MSI K7T-266PRO2-RU

GameTheater XP

Creative GF2 Tit 64MB DDR TV-Out

Apacer 512MB DDR

WD 100GB

Pioneer 16x DVD

LiteOn 40/12/48x

Logitech Cordless Optical

Creative Inspire 5300

Samtron96P

Chieftec DA-01-B

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gullars på 2002-07-31 23:00 ]</font>

 

Tja ... eg fant den på cdfreaks.com ... du kan prøve denne artiklen , men skal ikkje seie 100% at du finn den der :

 

Vist du ikkje finner den der så prøv å leite i LiteOn forumet til cdfreaks.com (
) der finner du den GARANTERT ... Forumsider er lækkert sidan du finner alt du kan tenke deg å spøre om ... lykke til med OC av LiteON 40x til 48x :smile: it has worked for me
:grin:

 

 

sjekka forumet, men der sto det at lenka til firmwaren var fjerna (http://club.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=46934). kan du senda på mail? er det noko meir enn sjølve firmwaren eg treng for å utføra "operasjonen"?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 11:48, |KHS| skrev:

THX 1138: du kan bruke DVD-Rom Utility [...] eller du kan sjekke på en enklerer måte - bare se på dvd rom under device manager.


Hehe, det falt meg overhode ikke inn, faktisk. Både DVD-ROM Utility og device manager sa at det dreide seg om en "DVD-106", så vi har nok samme spillere.

 

Dermed har vi nok forskjellig støytoleranse ja...

Støy er noe som oppfattes temmelig subjektivt. Vi ser jo her at vi har tre forskjellige beskrivelser:

 

- "rimelig stillegående"

- "bråkte kanskje litt"

- "bråker FORFERDELIG"

 

Vi er tydeligvis i hver vår ende av denne skalaen.

 

En annen ting som forresten kan ha noe å si for det faktiske lydnivået, er kabinettet. I enkelte kabinetter kan det skapes vibrasjoner som forsterker støyen fra en DVD/CD-spiller. I tillegg kan underlaget kabinettet står på også ha et ord med i laget. (Kabinettet mitt står forresten på et teppebelagt murgulv, uten noen form for hulrom under gulvet.) Annen støy fra PC-en kan jo også "drukne" lyden fra DVD-spilleren, og min PC er kanskje ikke av de roligste.

 

Men disse tingene har kanskje ikke allverdens mye å si. Vi har nok som sagt "noe" forskjelling oppfatning av støy. Jeg håper bare at Menkromsen blir fornøyd med kjøpet, siden jeg ikke kan tro at ditt syn på spilleren er det gjennomsnittlige. (Muligens ikke mitt heller da...) Gullars virket jo ganske fornøyd med spilleren sin også.

 

PS: Det er ikke ment å være være kranglevoren. Hvis du sier at du synes spilleren bråker forferdelig, tror jeg på deg. (At du synes det, altså.) :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...