thomba14 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Har sett litt rundt og har da tenkt å skaffe meg et 7800GTX Etter at mitt 6600GT gikk til himmelen Men har da sett litt på merker, som f.eks MSI og POV Er det noen store forskjeller her eller er det bare Smak og Behag? Har sett på et XFX som bare har 450mhz på Effektiv minne hastighet, mens et Point of View har 1200mzh Effektiv minne hastighet, er det noe forskjell i ytelse da liksom? Siden 450 ~ 1200 er en stor forskjell Jeg kommer sansynlig vis til å kjøpe et POV hos digitalimpuls pga den ikke er så mye dyrere en andre butikker + av at jeg bare kan hente den på dagen , men kanskje vurderer noe annet om det er bemerkelses verdige forskjeller fra POV til andre merker. Er det da noen store forskjeller på de forskjellige merkene? Endret 16. juli 2005 av thomba14
amarios Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 på xfx kortet er det kjernehastigheten som er 450mhz, ikke minnet. det er 1250mhz hvis jeg ikke tar feil. msi og pov tror jeg kjører referansehastigheter, altså 430/1200
thomba14 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Skrevet 16. juli 2005 450mhz minne? kanskje det står feil? men står sånn på fler XFX kort
Simen1 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 450mhz minne? kanskje det står feil? men står sånn på fler XFX kort Det er bare å trykke på den lille bå teksten over Kjøp-knappene som sier "Varsle feil i prislisten!" og skrive hva som er feil. Så fikser prisguide-folka det.
thomba14 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Skrevet 16. juli 2005 450mhz minne? kanskje det står feil? men står sånn på fler XFX kort Det er bare å trykke på den lille bå teksten over Kjøp-knappene som sier "Varsle feil i prislisten!" og skrive hva som er feil. Så fikser prisguide-folka det. Da var det sendt Takker for forslag Simen1 Men i allefall... er det noe stor forskjell på di forskjellige merkene?
amarios Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 pov og msi yter så og si likt med referanseutgaven fra nvidia. gainward gs og xfx sine er jo overklokket standard så de yter nok en del bedre. (xfx har 2 utgaver, en på 450mhz og en på 470mhz)
Simen1 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Store forskjeller er det neppe. Det er snakk om at XFX-kortet har 5% høyere klokket GPU, og 4% rasker klokket minne. Det kan sikkert gi deg 4-5% høyere ytelse i de ytterst få situasjonene der skjermkortet blir flaskehalsen i systemet. (Da snakker jeg om 1600x1200 med 4-8xAA/16xAF i de tyngste spillene) I "normale" situasjoner er det null forskjell. Ellers er det sikkert forskjellige kjølere på de, og forskjellig innhold i pakkene ("bundle"), slik som medfølgende spill osv. Kjøleren har litt å si på hvor mye du kan overklokke kortene. Når det er sagt så vil jeg tro at alle de tre kortene stopper på omentrent samme MHz hvis de har samme type kjøling, selv om det ene kortet er litt høyere klokket i utgangspunktet.
brsseb Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Til opplysning så selges PoV-kortet med bundle på tre spill, Far Cry, Pacific Fighters og Brothers in Arms. Grei nok bundle sånn sett (bortsett fra jeg fikk 2 stk "disk 2" på pacific figthters, noe jeg håper netshop fikser fort ).
§xs§ Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Til opplysning så selges PoV-kortet med bundle på tre spill, Far Cry, Pacific Fighters og Brothers in Arms. Grei nok bundle sånn sett (bortsett fra jeg fikk 2 stk "disk 2" på pacific figthters, noe jeg håper netshop fikser fort ). samme har sjedd med meg... 2 stk disk2 i da fly spelet..
thomba14 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Skrevet 16. juli 2005 hehe ok swkal kjøpe POV fra Digitalimpuls på mandag Så kan jeg åpne esken og se om det er feil da
thomba14 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 Er alle 7800GTX'ene HDTV klare? Og har alle VIVO funksjonen?
Boralis Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 på xfx kortet er det kjernehastigheten som er 450mhz, ikke minnet. det er 1250mhz hvis jeg ikke tar feil. msi og pov tror jeg kjører referansehastigheter, altså 430/1200 Riktig, xfx og noen andre produsenter har valgt å klokke opp kortene litt, dette er mest en "gimmik" for at det skal se "heftigere" ut . Disse kortene klokker uansett ikke lengre enn de andre . PS. sjekk kjølern på kortene dere kjøper, for den kjølepastaen som er på de fleste er elendige greier, skiftet pasta på mitt og temp sank med 8 grader idle,
iStephano Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Synes MSI sitt kort så stillig ut.. Digger sånne `elegante` bilder på kjøleren hehe.. Tror jeg kjøper den ja edit: Er det virkelig vært og lange ut 500 - 600kr ekstra for bitte litt klokk noe du sikker kan fikse selv gratis? Endret 17. juli 2005 av BanAnus
Boralis Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Til opplysning så selges PoV-kortet med bundle på tre spill, Far Cry, Pacific Fighters og Brothers in Arms. Grei nok bundle sånn sett (bortsett fra jeg fikk 2 stk "disk 2" på pacific figthters, noe jeg håper netshop fikser fort ). samme har sjedd med meg... 2 stk disk2 i da fly spelet.. Mitt også
Winged Monkey Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Hmm.. Mitt POV-kort kom med Disk 1 og Disk 2 (pacific fighters), men det var ikke bestilt fra Netshop.. Ellers, så kan jeg ikke se noen grunn til å kjøpe de litt dyrere kortene som er klokket opp. De bruker alle referanse-kjøling. Eneste forskjellen er vel kanskje at man har garantien intakt på en høyere klokkehastighet med de kortene som er "ferdig klokket". Gainward har også et såkalt "Golden Sample" kort som i betyr at kortet er satt sammen av håndplukkede deler fra Nvidia, som teoretisk sett skal kunne gi bedre ytelse. Min teori er at det har null å si, men skal ikke være for bastant på det.. Som andre har sagt, er det bundle og pris man bør vurdere når det kommer til valg av skjermkortprodusent.
thomba14 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 ok hehe... prøver igjen: Er alle 7800GTX'ene HDTV klare? Og har alle VIVO funksjonen?
thomba14 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Skrevet 17. juli 2005 hehe bra Men følger det med overganger fra DVI Efølger det med 1 eller 2?
Valent Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Har sett litt rundt og har da tenkt å skaffe meg et 7800GTX Etter at mitt 6600GT gikk til himmelen herregud!!!! jeg hadde så vidt råd til å kjøpe et dyrt grafikkkort (gråter over de pengene til daglig), driter du penger så drit litt til meg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå