Gå til innhold

everquest 2, hvem spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holy crap dette spillet er komplisert for en nybegynner.

Jeg forlot Isle of Refuge i formiddag engang.

Si meg, de områdene jeg kan reise imellom sånn umiddelbart, er ikke de "selve" Queynos? Har lest at man må gjennom en Citizenship test for å komme inn i byen, men jeg kan da fly rundt dit jeg vil jeg? North/south queynos, queynos harbor og alt mulig..har fått den boka med personer jeg skal prate med ang. citizenship. Men hva GJØR egentlig citizenship? Kan jo dra til zonene i byen uansett...eller?

 

Har så mye quests nå at jeg holder på å bli gal. Folk har jo quests på hvert gatehjørne og inni hvert hus omtrent.

Og tradeskills? en hel verden for seg selv virker det som. Dumpa borti en fyr som lot meg spesialisere meg, og valgte Crafting (liker å lage egen mat/drikke)..tror jeg er Artisan Level 5, har ikke craftet noe siden IOR. Trenger jeg å drasse rundt på all skiten jeg finner når jeg harvester alt mulig? Fyller jo opp ryggsekkene mine med stuff jeg ikke kan selge.

 

Så hva er greia med å måtte være level 10 for å komme inn i byen? Jeg er jo inne i byen. Dinga til lvl10 i den lille skogen Oakmyst. Eller er jeg IKKE i byen, men utenfor?

 

Hilsen mannen med 10000 spørsmål :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hehe :)

Vel, Citizenship ble fjernet i den nyeste patchen til spillet (LU20) så ikke bry deg om det.

 

De stedene du kan reise under within qeynos fra mariners bell, er akkurat det, inne i qeynos, det er bare små distrikter :)

 

Må ikke være level 10 for å komme inn i byen. Trenger ikke bry deg om artisan i det heletatt men om du vil anbefaller jeg å drasse med på endel av det du harvester så sant du kan bruke det, men husk crafting i Everquest 2 er uber komplisert :)

 

Hvem server spiller du på?

Lenke til kommentar

Åååja. Blir jo helt forvirret av å lese på guides på websider som refererer til masse ting som er fjerna i siste updatene :)

 

Spiller på Splitpaw. Prøver å kvitte meg med quests jeg har dratt med meg i byen. Heter Bitanion, du får kikke etter meg hvis du vil.

Jeg har etterhvert innsett at det er bare å dra med så mye quests som mulig, så dra til uteområdet det gjelder med flest mulig quests i bagasjen. Tror aldri loggen min blir tom, men. Enda mange områder jeg ikke har vært innom.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

 

Fyller jo opp ryggsekkene mine med stuff jeg ikke kan selg

 

Ting man harvester kan ikke selges til vendor nei, men selg de hos brokern, slik at andre spillere kan kjøpe de når de trenger råvarer til tradeskills.

Noen råvarer er jo også veldig verdifulle fordi de er skjeldne. I går harvesta jeg b.la et palladium cluster i Nektulos Forest og solgte det for 9 gull :).

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke engang funnet brokern..men kan man selge til til Broker og få penger med en gang? Eller blir som Auction House i WoW, der man får penga når noen har kjøpt varen din? Hvordan skal jeg isåfall vite hva slags pris jeg skal sette på ting?

 

Jeg har sånn veggplate i huset mitt (en ettroms hybel i et inn jeg fikk gratis), men har vært så oppslukt i alle de utallige questene jeg får hele tiden at jeg knapt har vært innom huset.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Eg spelte Eq2 første 3 mnd det var her, har spelt endel wow, men det er jo blitt en barnehage uten like. så no frister det å tørke støv av EQ2. Er det masse som er forandra sia den tida eg spelte? kva server som er bra å spele på no:D? for å treffe andre her i fra=)

 

skal åpne kontoen min idag eller imorra. :D kribler i heile kroppen no som eg leser denne tråden..hehe..absitens til å bli ferdig på jobb og reise heim og putte i EQ2 dvdn.

vuderer faktisk å reise heim i lunch, installere og sette til å oppdatere..hehe :p

 

Hadde tidligere 6800LE, s754 3000+ og 1GB ram, og spelte på litt over medium. hakka og lagga litt i ny og ne. no har eg 7800GT og X2 4200.

Noken som veit om EQ2 er blitt optimalisert for Dualcore?

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke engang funnet brokern..men kan man selge til til Broker og få penger med en gang? Eller blir som Auction House i WoW, der man får penga når noen har kjøpt varen din? Hvordan skal jeg isåfall vite hva slags pris jeg skal sette på ting?

 

Jeg har sånn veggplate i huset mitt (en ettroms hybel i et inn jeg fikk gratis), men har vært så oppslukt i alle de utallige questene jeg får hele tiden at jeg knapt har vært innom huset.

5750207[/snapback]

 

En broker finnes i i hvert eneste tradeskill område. Finnes også en i East Freeport. For øyeblikket husker jeg ikke hvor brokern i Qeynos er, men er bare å spørre på chatten hvis du holder til der.

 

For å selge ting hos brokern legger du ting i "house vault". Du får tilgang til det ved å høyreklikke på innsiden av døra til huset ditt. Er smart å legge to store bokser eller sekker i "house vault" så man kan selge flere ting på engang.

Når du har lagt tingene du skal selge i velvet, går du til veggplaten din og priser tingene før de legges ut på markedet. Hvis du er usikker på hva du kan ta, er det bare å ta "browse market", og se hva andre tar for den samme tingen og eventuelt selge litt billigere.

 

Man kan også drive med "online selling", dvs at man setter opp butikk i huset sitt slik at folk kan komme inn i leiligheten og kjøpe ting direkte fra deg uten at brokern tar sine 20%. Er uansett kjøperen som betaler de 20%, ikke selgeren, men er en del som gjør dette faktisk. Særlig folk med høy tradeskill lvl, som har mye dyre og ekslusive ting å selge.

Dette skjer selgølgelig automatisk, så man trenger ikke sitte foran pcen, men man må være pålogget. Dette ordnes også på veggplaten.

For å se om noen selger online, er det bare å se om det står et stedsnavn i tillegg til navn på selger hos broker. Gjør det det, kan man gå til stedet som står og spare 20%.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
skulle ikkje vi hatt en Guild på en server, som er kun for oss på Forum? hadde vert konge. så blir vi bedre kjent og slikt vi som spilelr =)

5751036[/snapback]

 

Hvis dette skjer så skal jeg med glede kjøpe en måned til med spilling.

Slo av subscription idag grunnet manglende group play og kjente å spille med.

Jeg klarer rett og slett ikke soloe i et MMO når jeg vet jeg kan ha det x2 så gøy når jeg spiller med noen andre.

 

Så hvis noen mekker en guild kan jeg stå klar med healer class så lenge noen gidder groupe :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke engang funnet brokern..men kan man selge til til Broker og få penger med en gang? Eller blir som Auction House i WoW, der man får penga når noen har kjøpt varen din? Hvordan skal jeg isåfall vite hva slags pris jeg skal sette på ting?

 

Jeg har sånn veggplate i huset mitt (en ettroms hybel i et inn jeg fikk gratis), men har vært så oppslukt i alle de utallige questene jeg får hele tiden at jeg knapt har vært innom huset.

5750207[/snapback]

 

En broker finnes i i hvert eneste tradeskill område. Finnes også en i East Freeport. For øyeblikket husker jeg ikke hvor brokern i Qeynos er, men er bare å spørre på chatten hvis du holder til der.

 

For å selge ting hos brokern legger du ting i "house vault". Du får tilgang til det ved å høyreklikke på innsiden av døra til huset ditt. Er smart å legge to store bokser eller sekker i "house vault" så man kan selge flere ting på engang.

Når du har lagt tingene du skal selge i velvet, går du til veggplaten din og priser tingene før de legges ut på markedet. Hvis du er usikker på hva du kan ta, er det bare å ta "browse market", og se hva andre tar for den samme tingen og eventuelt selge litt billigere.

 

Man kan også drive med "online selling", dvs at man setter opp butikk i huset sitt slik at folk kan komme inn i leiligheten og kjøpe ting direkte fra deg uten at brokern tar sine 20%. Er uansett kjøperen som betaler de 20%, ikke selgeren, men er en del som gjør dette faktisk. Særlig folk med høy tradeskill lvl, som har mye dyre og ekslusive ting å selge.

Dette skjer selgølgelig automatisk, så man trenger ikke sitte foran pcen, men man må være pålogget. Dette ordnes også på veggplaten.

For å se om noen selger online, er det bare å se om det står et stedsnavn i tillegg til navn på selger hos broker. Gjør det det, kan man gå til stedet som står og spare 20%.

5751385[/snapback]

 

 

skulle ikkje vi hatt en Guild på en server, som er kun for oss på Forum? hadde vert konge. så blir vi bedre kjent og slikt vi som spilelr =)

5751036[/snapback]

 

Hvis dette skjer så skal jeg med glede kjøpe en måned til med spilling.

Slo av subscription idag grunnet manglende group play og kjente å spille med.

Jeg klarer rett og slett ikke soloe i et MMO når jeg vet jeg kan ha det x2 så gøy når jeg spiller med noen andre.

 

Så hvis noen mekker en guild kan jeg stå klar med healer class så lenge noen gidder groupe :)

5752026[/snapback]

 

 

Det hadde faktisk vært helt super duper kult. Når jeg spilte, var det på en amerikansk server, var i et kjempe flott guild, men det var problemer når jeg stort sett var eneste person fra europa. Og da ble det altfor mye solo, et guild hadde vært supert!

5752146[/snapback]

 

 

Er i et kjempe flott guild på Darathar med mange voksne folk. Event skjer som regel fra 2100 og utover norsk tid. Send Turan en mail eller tell  hvis interesert.

5752228[/snapback]

 

Vel da velger vi en server. eg skal installere EQ2 om en time eller 2:D er ikkje sikker om lønn kom på konto idag

Lenke til kommentar

Tja, kanskje det..har spilt i et par dager, og det overrasker meg at nesten INGEN snakker med hverandre i dette spillet. Alle bare rusher rundt og gjør questene sine i fred, akkurat som et singleplayer-spill. Jeg spiller på Splitpaw, som er listet som High population (rød).

På de maaange timene jeg har spilt, har jeg kanskje sett en eller 2 linjer i general chat-kanalen, og det var stort sett noen som prøvde å selge et eller annet.

Spør man om noe er det ingen som svarer selv om folk springer rundt.

 

Hadde en fin gruppeopplevelse på Isle of Refuge da..der fikk jeg samlet 5 stk som raidet The Cave (altså det siste oppdraget på øya, ikke hula utenfor Queynos) gang på gang for å få alle de forskjellige special drops'a.

 

Men det tror jeg var alts av etablerte spillere. Spillet er så forvirrende for en totalt nybegynner som meg at jeg skjønner godt folk bare springer rundt for seg selv og quester..det er jo folk med nye quests for hver meter en går omtrent i byene. Kommer inn i en ny zone, 10 quests til. osv osv.

 

Har vært gjennom alle starteroppdragene på Isle of Refuge 3 ganger, er ikke spesiellt keen på å starte på en ny server med ENDA en karakter. Så det blir isåfall Splitpaw for meg.

 

Hvordan bytter man isåfall til amerikanske servers? Får jo bare opp 3 stk i lista til vanlig. Splitpaw, Runnyeye og en PVP-server.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Du kan velge amerikansk i en lite vindu en plass ved login screenen, viss du ser etter, finner du den nok. Det hørtes jo veldig trist ut slik du beskriver det, det var hvertfall ikke slik på den amerikanske jeg spilte på, men den var jo rollespill prefered. Har best erfaringer fra slike servere, føler miljøet ofte er bedre, hvertfall bedre etter min smak :)

Lenke til kommentar

Personlig savner jeg en dedikert europeisk rollespill server. Kan ikke forlange at vi her skal sitte å spille med de på andre siden av vannet. Er jo tross alt litt forkjell i tid.

 

Spiller selv på Runneye, "tagget" som rollespiller, men det er få som bryr seg. Selv mange av de som er "tagget" som rollespillere velger å se en annen vei når man prøver å engasjere.

 

Når man i tillegg nesten akkurat har begynt så er det vanskelig å få innpass, alle er for godt innarbeidet i sine egne guild og med sine egne online venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...