Gå til innhold

Total noob som vil ha glede av BF2. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk BF2 igår og testet det idag. Virker som et skikkelg kult spill, har spilt i ca. 30min alt i alt. Har gamet Cs i snart 3 år så kan litt fps, men dette er jo noe HELT annet enn CS. Håper også at miljøet er en tanke bedre her.

Lurer egentlig på:

Noen gode, norske servere å spille på som selv noobs kan takle?

Noen tips til en noob?

Hva gjør egentlig at jeg skal fortsette å spille det? Hvordan åpne nye våpen, sende artilleri osv? Trenger litt start-hjelp. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vist du går på forumet til bf.no (den norske bf community) og leser litt så finner du masse informasjon.

Dem har også veldig gode servere.

Skrevet

Når jeg skal finne servere søker jeg i denne rekkefølgen:

"Battlefield.no" - 9 (?) servere. Her er noe for alle. "Mec only" servere, "Citymaps only" servere osv. Disse er rimelig stabile, og med 95% norske folk.

"Catch-gamer" - 4-6 servere. Her er det (Nesten?) bare"standard" servere som kjører de samme mapsa hele tiden. Stabile servere med for det meste norske folk.

"Broadpark" - 7-10 servere. Samme som Battlefield.no, men har en tendens til å bli ustabile.

Skrevet

Da har jeg fått servere jeg kan bruke.

Er det noen commands i consolen jeg burde kunne? Er tydeligvis ikke samme som i cs med tanke på "sensitivity". Jeg mener også at det er skrudd på en slags museakselerasjon i BF2, hvordan skrur jeg av den? Er ikke slik i windows eller andre spill. Er det noen "lastinv" knapp i bf2? Trenger den "hele tiden". (Trykke på en knapp=gå til siste våpenet du hadde oppe)

Skrevet

Du bør være oppmerksom på at BF2 Ikke er i nærheten av å være like fintfølende og treffsikkert som CS når det gjelder skytevåpen.

Gjør det til en vane å trykke på "prone"-knappen og høyre museknapp for "korn-sikte" før du skyter noen. Da øker du sjansene dine betraktelig for å treffe noe som helst.

Skrevet
Vist du går på forumet til bf.no (den norske bf community) og leser litt så finner du masse informasjon.

Dem har også veldig gode servere.

bf.no er Bergen Fotojegere, riktig du mener er battlefield.no :!:

Skrevet

Den posten der kunne du jo nesten laget sticky av, sikkert flere noobs som meg som trenger litt opplæring. :wee:

har egentlig sotre problemer med å i det hele tatt treffe folk jeg. I CS går det som en drøm, men her virker det egentlig litt mer realistisk, og mer vanskelig å treffe. Kulene treffer litt mer random...?

Skrevet
Den fjerde tingen er å sende support-kasser til dine allierte. Du bør alltids vente til noen spør om slikt. Det er dog lurt å for commander å spørre de forskjellige aquadsene om de trenger support, da mange glemmer at commander har denne funksjonen. Supportkassen vil så dale ned til dine allierte med fallskjerm og gi dem helse, ammo og reparere nærtliggende tankser osv.

I mine øyne så slipper en god commander ned supplies uten at en trenger å spørre. Slipp ned der det nettopp har vært harde kamper. Særlig APC og Armor drar nytte av det, og de kan vare i ganske mange kamper med god supply.

Og de andre ser ikke SCAN resultatet ? Man må spotte dem før de andre kan se dem, eller ?

Skrevet (endret)
Den fjerde tingen er å sende support-kasser til dine allierte. Du bør alltids vente til noen spør om slikt. Det er dog lurt å for commander å spørre de forskjellige aquadsene om de trenger support, da mange glemmer at commander har denne funksjonen. Supportkassen vil så dale ned til dine allierte med fallskjerm og gi dem helse, ammo og reparere nærtliggende tankser osv.

I mine øyne så slipper en god commander ned supplies uten at en trenger å spørre. Slipp ned der det nettopp har vært harde kamper. Særlig APC og Armor drar nytte av det, og de kan vare i ganske mange kamper med god supply.

Og de andre ser ikke SCAN resultatet ? Man må spotte dem før de andre kan se dem, eller ?

som commander, kan du høyreklikke på Satscan targets på commander interface og velge "spotted" får da samme effekt som om du hadde "sett" fi på normal måte

Det kan også nevnes at squad leaders også får tilgang til commander interface, men med begrensniger..de kan bare sende ordre til squad'en sin...

fuzzy: Commander får gjennomsnittet av scoren laget fikk, så commander score kan være høy uansett.. en dobbling er jo bare positivt ;)

Endret av MrLee
Skrevet

fuzzy: Commander får gjennomsnittet av scoren laget fikk, så commander score kan være høy uansett.. en dobbling er jo bare positivt ;)

Dette kan umulig stemme. Hvis man får gjennomsnittet hvordan kan det da ha seg at jeg har fått 90% av mine medaljer som Commander? Det er egen commanderscore som man får når teamet tar checkpoints eller du treffer noen med artilleri. I tillegg får man poeng for det man selv utretter i felten.

Skrevet (endret)

Lurer på:

HVa betyr ikonene på statsbaren? Altså pokalen, siktet osv? Skal ta en titt i manualen, men det står sikkert ikke der. :p

EDIT: Har lest endel der, står jo ikke akkurat for mye som spillet nei.

Endret av -Teddy-
Skrevet
På den kolonnen med siktet står kills og attmed står deahts.

Akkurat det tror jeg at jeg skjønte litt, men lurer mest på hva den pokalen og den til høyre for den er for noe.

Skrevet
Er det noen "lastinv" knapp i bf2? Trenger den "hele tiden". (Trykke på en knapp=gå til siste våpenet du hadde oppe)

Hva i heite skal du med 'lastinv' i BF2? Du løper ikke noe raskere med kniv, bare så det er sagt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...